Jump to content

Hva i ALLE(!!) dager.. 04 SL500, men på en Chrysler le baron!!

Recommended Posts

Posted

Det er noe helt merkelig med utseendet til den "bilen"...om framhjula står for langt bak...??.. :shock:

ellers så ville jeg aldri hatt noe slikt ihvertfall, selv om det var godt bygget.....måtte vært for å ta deler av den i så fall....karrosserideler.... :mrgreen:

Posted

Hvor mye må du ut med for å få en "tilsvarende" MB SL :-k

Det går ikke an å få tak i "tilsvarende" SL!!!

Dette må være noe av det styggeste og flaueste som er produsert. At det faktisk er en som har importert en slik for salg er jo oxo helt utrolig. Jeg ville ALDRI kjøpt denne UANSETT pris!!!!! Å forlange 350.000,- er jo som å tro på julenissen. Denne skal han nok slite leeeeenge med å bli kvitt, tror ikke det er så mange SÅ dumme bruktbil-kjøpere.

Posted

Noe bedre.  For å ta "Porsche'n" først. Det ser ut som den er bygd på et folkevognchassis. Forsåvidt greit nok siden det ikke er så langt unna original Porsche. Men den viktigste tingen er at her er det et karosseri i (øyensynlig) riktige proporsjoner plassert oppå et tilnærmet riktig chassis. Selvsagt er det fortsatt en kopi, men en god kopi. Nå skal det også sies at utifra bildene ser det ikke ut til å være den mest velbygde Porsche-replica'n jeg har sett.

Cobra/Corvetten er værre, siden chassiet her er ulikt originalen. Karosseriet derimot ser bra ut. Også her er det snakk om et helt nytt karosseri oppå et ribbet chassis.

Det er her den største forskjellen ligger. Chrysleren her er påklistret karosserideler med utseende som en annen bil. All teknikk, drivhjul og interiør er milevis unna det som karosseriet gir inntrykk av å være. Passform og finish ser også ut til å være meget dårlig. Se bare på koffertlokket.

Det har alltid vært bygd kopier, og det vil også fortsette. Men  Skal dy bygge en kopi så må det gjøres gjennomført. Dvs. at både understell, motor, karosseri og interiør må være så likt originalen som mulig. Det er også viktig å kalle det en replica og ikke påberope seg at det er en original bil. Det kalles svindel.

Chrysler SL-en her blir litt som å ha krem på en fiskepudding og kalle den bløtkake. :lol:

Posted

En original 356 speedster vil nok koste over det dobbelte. Derforer nok prisforlangende for denne replicaen for høyt.

På den andre siden er en ting verdt det en eventuell kjøper er villig til å gi for den. Og den siste idioten er ikke født ennå. :lol:

Guest Frank Osland
Posted

Ka med denne da?

Mange MBE'ere som stemte på denne under Landstreffet 2005. Godt gjennomført "facelift" det der. Lekkert interiør.

image60.html

Posted

Personlig synes jeg ikke denne var så bra heller. Proporsjonene ble litt feil, spesielt hjulene ble det noe rart med. Dog er det bedre enn Chryslerprosjektet siden man her holder seg til riktig merke. Men i mine øyne er denne mindre verdt enn en original R 129 i samme tilstand.

Hvor skal man egentlig sette grensene på ombygging. Mange her i klubben har biler som langt fra er originale. 230E som er blitt til E 500 som er blitt til Brabus 6,5. E220T som ser ut som E 500T, Spartansk utstyrt 190D som er blitt til en av verdens mest velutstyrte sådan. For ikke å glemme alle tidlige åttitallls Geländewagen som er blitt modernisert. Vi må ikke bli originalfriker, men kanskje være litt kritiske til hva vi ser. Det er lettere å ødelegge enn å forbedre. :?

Posted

huff und huff..

Minner meg om når han der på discovery måtte finne en ford sierra med den store  :shock: (2.0) motoren for å få bremser han kunne bruke sammen med en diger, jævla V8 i replicaen sin.

Posted

Personlig synes jeg ikke denne var så bra heller. Proporsjonene ble litt feil, spesielt hjulene ble det noe rart med. Dog er det bedre enn Chryslerprosjektet siden man her holder seg til riktig merke. Men i mine øyne er denne mindre verdt enn en original R 129 i samme tilstand.

Hvor skal man egentlig sette grensene på ombygging. Mange her i klubben har biler som langt fra er originale. 230E som er blitt til E 500 som er blitt til Brabus 6,5. E220T som ser ut som E 500T, Spartansk utstyrt 190D som er blitt til en av verdens mest velutstyrte sådan. For ikke å glemme alle tidlige åttitallls Geländewagen som er blitt modernisert. Vi må ikke bli originalfriker, men kanskje være litt kritiske til hva vi ser. Det er lettere å ødelegge enn å forbedre. :?

Du får bygge om en A-klasse til CLS du da, Olav!!! :lol: :lol: :lol: Det hadde vært artig :lol: :lol:

Posted
Minner meg om når han der på discovery måtte finne en ford sierra med den store  (2.0) motoren for å få bremser han kunne bruke sammen med en diger, jævla V8 i replicaen sin.

Husk nå på at vekta på Cobraen er halve av en sierra, så det funker nok godt det, på en slik liten og lett sak....men jeg er enig, hadde nok valgt noe annet litt større ja... :P 8)