Jump to content

Samletråd for 100-biler i markedet


Recommended Posts

Det går mange historier om Arnardo og 600'n hans. Vet ikke om alt stemmer, men om noen vet bedre får dere korrigere. Det var visstnok en ivrig selger hos Bertel som hentet hjem bilen som var brukt under OL i München i 1972. Han prøvde først å selge den til Kongehuset, men der skulle det absolutt ikke kjøpes noen tysk bil. Minnet om 1940 var nok for sterkt. Kundegruppen i Norge var nok ikke stor, men hos Arnardo fikk han napp. Bilen var opprinnelig sort, men ble fraktet tilbake til fabrikken og omlakkert.

Det sies også at oppgjøret ble overlevert i en skinnveske med 10- og 50 kroner. ;)

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg vet, kjørte Arnardo alltid til Tyskland for å ta servicer og store jobber.

 

Eh, tviler du paa om den var til rep i Tbg??

Som sagt den var innom B.O.S i Slagenveien i Tbg. Kan sikkert finne ut for deg om det var en stor, eller liten jobb.

Er jo ikke sikkert at han tok turen til Tyskland for aa bytte f.eks en lyspaere i dasjen...? Eller justere tomgangen?

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg vet, kjørte Arnardo alltid til Tyskland for å ta servicer og store jobber.

 

Eh, tviler du paa om den var til rep i Tbg??

Som sagt den var innom B.O.S i Slagenveien i Tbg. Kan sikkert finne ut for deg om det var en stor, eller liten jobb.

Er jo ikke sikkert at han tok turen til Tyskland for aa bytte f.eks en lyspaere i dasjen...? Eller justere tomgangen?

 

Jeg har ikke påstått noe som helst jeg. Husker bare at Arnardo selv sa at han kjørte til Tyskland for service og store jobber, fordi både pris, service og kunnskap var bedre i Tyskland.

Men basert på mitt utsagn, tror jeg ingen her inne forstod det slik at han f.eks kjørte til Tyskland dersom han f.eks trengte nye pussere.  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 10 months later...

Nå vet eg ikke kor vanskelig det å få tak i to venstre dører, men resten av det som mangle meine eg at ikke trenge ver orginalt. For all del det e kult med at alt e hydraulisk men eg kunne fint erstatta det med elektrisk uten at eg får vondt i sjelå av det.

 

Det fins nok perfekte biler her i verden som ikkke brukes pga de er for perfekte. Eller biler som kastes for det blir dyrt å få de perfekte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...