Alexander Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 Besøker vi vår samarbeids partner Bergs Automatservice for å se på alt som har med Mercedes automatgirkasser å gjøre. Møt opp! Dette er MEGET interessant! Quote
Alexander Posted April 2, 2006 Author Posted April 2, 2006 Hei, Når begynner det? Johnny vet forhåpentligvis? Quote
Thor-Egil Andersen Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 Kjører fra Inge 17:30 iflg Johnny. De som vil kan dra rett til kenneth! Quote
MortenE Posted April 3, 2006 Posted April 3, 2006 Takker for fin kveld! Var meget informativt og kjekt å se automatikkens historie og oppbygging! Takker og Alexander for god veibeskrivelse til brobekkveien! M. Quote
Alexander Posted April 4, 2006 Author Posted April 4, 2006 Takker og Alexander for god veibeskrivelse til brobekkveien! Bare hyggelig det. Imponert over at du fant fram på tross av min veibeskrivelse! Quote
syljua Posted April 4, 2006 Posted April 4, 2006 Var meget informativt og kjekt å se automatikkens historie og oppbygging! Helt enig, Dette er slikt ihvertfall jeg vil se i MBEK! Kenneth har uvurdelig erfaring med disse kassene, og forteller på en artig måte. Var med forrige gang, men da hadde jeg for lite bakgrunnskunnskap til å skjønne noe særlig. Denne gang hadde jeg lest litt på nettet og kunne plage med masse spørsmål (sikkert irriterende, men hvis ingen spørr så...) Her er det endel nyttig lesing om 722.6, den kasse vi fikk se Kenneth satte sammen; (frihjul, converter lockup, clutch, etc) http://mb.braingears.com/W210/w210/transmission.htm bl.a. påstanden om at reversen har 2 gir (eller mer presis formulert, forskellig utveksling i W og S modus, altså ikke at den girer i revers (noe som 7G gjør?)); http://mb.braingears.com/W210/w210/trans2_gearpow.htm Og her er en side om W210 der det står at V8 W140 hadde den først (nå har jeg riktignok også lest at S600C V12 var først, i Mai 1995, men begge er jo W140...); http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W210 mvh, syljua (som nok må se til å ta service på sin 722.605 snart) [vedlegget ble slettet av en administrator.] Quote
Alexander Posted April 4, 2006 Author Posted April 4, 2006 Kenneth kunne jo smilt på bildet synes jeg... Quote
syljua Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 Bildet er tatt akkurat da han mottar et spørsmål og slett ikke representativt:-) Særlig ikke de gangene han kom innpå referanser til kassa di, Alexander... mvh, syljua Quote
Alexander Posted April 7, 2006 Author Posted April 7, 2006 Særlig ikke de gangene han kom innpå referanser til kassa di, Alexander... Nei faen, mobber han meg? Jeg har totalhavarert en 722.5 kasse så jeg får som regel litt verbal pryl. Quote
Thor-Egil Andersen Posted April 7, 2006 Posted April 7, 2006 Vi flira godt ja...... hehe... bare artig.. Quote
syljua Posted April 25, 2006 Posted April 25, 2006 Ang. Kenneth, En som var på møte i MBNK i går kveld, sa noe om at Kenneth hadde havnet på sykehus. Han visste ikke helt, men det var enten hjertet eller hjerneslag. Ikke ta disse opplysningene for sikkert, men det er uansett veldig alvorlige ting å få. Noen som vet noe mer? Kanskje ikke rett å ta det opp her i det hele tatt? syljua Quote
Thor-Egil Andersen Posted April 25, 2006 Posted April 25, 2006 Dette stemmer. Bjørn Mohn har sendt blomster fra klubben. Går bra med ham, men blir nok liggende en stund på sykehus. Quote
Frode Posted April 25, 2006 Posted April 25, 2006 Å huff da, var ikke noe gøy nei, men godt å høre at det går bra..!! Quote
Recommended Posts