Thor-Egil Andersen Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Vil bare takke Lars for veldig bra service. Kjørte Alexander ned for å hente bilen med ny eksos i går kveld. Ene festet til eksosen min hadde røket tvers av. Ikno problem, heiste opp bilen og sveieset det sammen igjen, + satt på en forsterkning. Meget bra service, anbefaler alle som skal bytte eksos, og som har annledning til å kontakte www.ferrita.no Topp service! PS! Eksosen din ble veldig bra Alexander! Grattis.... Quote
Alexander Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Jepp! Kjempeservice og utrolig hyggelige mennesker! Eksosen ble bra den. Akkurat slik jeg ville ha, Brabus type utblås og ingen lyd inne i bilen men en god svak buldring fra eksosen når du står bak. Har fortsatt ikke hørt hvordan det høres ut ved pådrag pga glatt føre dessverre, men jeg regner med at det er konge! Quote
Guest 2271 Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Jepp! Kjempeservice og utrolig hyggelige mennesker! Eksosen ble bra den. Akkurat slik jeg ville ha, Brabus type utblås og ingen lyd inne i bilen men en god svak buldring fra eksosen når du står bak. Har fortsatt ikke hørt hvordan det høres ut ved pådrag pga glatt føre dessverre, men jeg regner med at det er konge! Bilder...!?!? WE LOVE FERRITA! Quote
Alexander Posted March 3, 2006 Posted March 3, 2006 Bilder...!?!? WE LOVE FERRITA! Bilder kommer når jeg husker å ta noen. Regner med å vaske bilen i morgen, kanskje jeg smeller sammen noen da. Quote
FrodeS Posted March 4, 2006 Posted March 4, 2006 Vil bare takke Lars for veldig bra service. Kjørte Alexander ned for å hente bilen med ny eksos i går kveld. Ene festet til eksosen min hadde røket tvers av. Ikno problem, heiste opp bilen og sveieset det sammen igjen, + satt på en forsterkning. Meget bra service, anbefaler alle som skal bytte eksos, og som har annledning til å kontakte www.ferrita.no Topp service! PS! Eksosen din ble veldig bra Alexander! Grattis.... Joda, sikkert kjekt med god service, men det var de prisene, da? Livstidsgaranti er sikkert fint, men på bilen min er faktisk anlegget (utenom bakerste potte) orginalt, og vi snakker nær 400.000 km. Er det mye å spare på å handle i Sverige? De prisene jeg så her i Norge en gang har i hvertfall ikke jeg råd til å punge ut med. Quote
Alexander Posted March 5, 2006 Posted March 5, 2006 Joda, sikkert kjekt med god service, men det var de prisene, da? Livstidsgaranti er sikkert fint, men på bilen min er faktisk anlegget (utenom bakerste potte) orginalt, og vi snakker nær 400.000 km. Er det mye å spare på å handle i Sverige? De prisene jeg så her i Norge en gang har i hvertfall ikke jeg råd til å punge ut med. Ferdig standard anlegg fra Ferrita til 240TDen ligger på 3995,- synes ikke det er galt for et komplett anlegg. Jeg betalte 7500 kroner (var gitt en pris på 8000, men han slo av 500,-) for nytt fra katalysatoren og bakover. Synes ikke det var så galt. Sjekket aldri i Sverige, men plusser jeg inn 2 tanker med bensin som det fort går med er det ingenting å spare på å dra dit. For standard anlegg til s210 E 300 TDT koster det 4195,- for anlegget fra katalysatoren og bakover. Vil tro at anlegget til bilen din vil koste nesten det samme. (Dette er de svense prisene da den katalogen som ligger på ferrita.no er fra 1994.) Quote
Alexander Posted March 5, 2006 Posted March 5, 2006 Artikkelen som sto på trykk i MB Tidende for mange år siden (2002 tror jeg): http://home.c2i.net/300te/ferrita/ferrita.htm Quote
FrodeS Posted March 5, 2006 Posted March 5, 2006 For standard anlegg til s210 E 300 TDT koster det 4195,- for anlegget fra katalysatoren og bakover. Vil tro at anlegget til bilen din vil koste nesten det samme. Nå er det ikke KAT på min, så jeg vet ikke helt om det er sammenliknbart, men jeg mener jeg hørte med 'trio en gang, og da skulle de ha ca. 3k før rabatt for midtre og bakre del til min. Det vil vel si ca. alt bak turbo ? Quote
Stjerneglis Posted March 5, 2006 Posted March 5, 2006 Etter at Feritta fikk egen avdeling i Norge har det ikke lønnet seg å dra til Sverige da prisene ligger på omtrent samme nivå. Legger du på reiseutgifter er det faktisk dyrere å dra til Sverige. Jeg betalte 4000 SEK for anlegget mitt hos Feritta i Gøteborg den gengen. Hadde nok brukt Feritta Norge hvis jeg skulle få gjort det samme idag selv om turen til Gøteborg var bare en fornøyelse i en MB Quote
bska Posted March 5, 2006 Posted March 5, 2006 Høres meget bra ut dette Alexander ! Godt å høre at dere snoper rustfritt der østpå Quote
ARS Posted March 7, 2006 Posted March 7, 2006 Servicen i Norge er mye bedre enn i Sverige. Har dårlig erfaring med Sverige. De klarte ikke å få enderøra rette og de ville levere ut bilen til meg med skeive enderør. Jeg klagde på det ig de kunne ikke skjønne hva det var å klage på. De prøvde å rette dem, mn ble aldri helt bra. Etter 2 måneder røyk ene festet og jeg ringte til Sverige for å klage. De henviste meg til Norge og Jørgenrud Bilverksted ( Lars ). Har aldri opplevd maken til service. Alt ble rettet på, fikk utblåsene som jeg ville og de lurte på hvem i all værden som hadde brukt vanlige eksosklemmer på det fine anlegget. Skal dere ha eksos, reis til spydeberg og snakk med Lars.m Dere vil ikke angre. Glem Sverige Quote
Stjerneglis Posted March 7, 2006 Posted March 7, 2006 Enig med Arne, Lars troppet kl 20 om kvelden for å hjelpe meg å lokalisere skranglinga i eksosanlegget som viste seg å komme fra katalysatoren. I tillegg hjalp han meg med fjerne blekket under katalysatoren i et forsøk på å fjerne skranglinga. Fordi jeg kom heeelt fra Asker i ens æren synes han at det ble for ille at jeg skulle betale for jobben En skikkelig ålreit kar som det går an å prate bil med! Quote
CHARLIE Posted March 7, 2006 Posted March 7, 2006 Høres spennende ut med Ferrita. Må nok skifte hele utblåsen på 140en snart. Hadde i grunnen bare tenkt meg innom Svendsen Eksos her i Stavanger, men må nok kanskje sjekke opp Ferrita oxo. Hadde vært gøy å fått laget noe gromt i samme slengen. :lol: (Kanskje jeg FÅR penger i tillegg til eksosen, siden jeg kommer helt fra landets beste Vestkant :lol:) Quote
Recommended Posts