Tonny Solem Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Skulle på jobb idag med den trofaste W123,og merket vel etter 2km at jeg IKKE hadde oljetrykk på motoren. Dette her kunne ikke være særlig bra tenkte jeg,og stoppet og åpnet panseret.Der var det litt olje kan mann si,men mest ved høyre fremlys og høyre side generelt fremme. Det har jo vært mildt mange dager her nå,men i går slo det om og det var vel nesten 10 minus idag tidlig. Er det noe som kan være tett slik at olja f.eks har blitt blåst ut av peilepinne hullet (Tenkte på det da ojen er mest på denne siden)eller er hele motoren blåst??. Siden det har blitt kaldt så lurer jeg på om noe har slått seg,eller??? Hørte ikke noen lyder når jeg kjørte heller. Bruker foresten Castrol helsyntetisk olje på bilen, så olja er/var bra den. Forslag mottaes med stor takk,da jeg ikke har lyst til å gå hjem fra jobb. Quote
Alexander Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Det er merkelig nok et annet medlem i klubben som opplevde akkurat det samme for et par uker siden. Der hadde all oljen kommet opp igjennom hullet til peilepinnen. Muligens veivhusventilasjonen som har fryst har jeg blitt tipset om. Hvis jeg var deg nå ville jeg: byttet olje og filter og kjørt bilen og hørt etter ulyder i motoren. Kryss fingrene. Frank som opplevde det samme fikk rådebank og måtte bytte motor. Fordelen er at en 230 motor til 123 bør være enkelt å få tak i. Trenger du hjelp med å finne en motor og noen til å sette den inn send meg en PM. Quote
Tonny Solem Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 Takker for svar. Var ute nå nettop og fylte på olje og startet opp. Oljetrykket var igjen på 3 og ingen oljesprut i motorrom. Regner med at det har blitt bedre nå som sola er oppe og det varmer litt. Det var litt hvit guffe på toppa til motordekslet ( Der man fyller på olje.)og litt på peilepinnen.Kan vel også si at det blåse veldig mye ut fra olje- påfyllingshullet og at hele peilestaven var dekt med olje. Tyder nok på at olja har kommet opp der ja. En jeg snakket med på jobb sa at det kunne slått seg inne i ett av røra og det har derfor blitt tett. Kan det være lurt å skru av luftfilteret og sjekke alle slanger?? Regner nok med at å skaffe en motor fikser du lett Alexander. Kommer nok tilbake med opplysninger nå jeg har funnet feilen. Quote
Alexander Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Kan det være lurt å skru av luftfilteret og sjekke alle slanger?? Regner nok med at å skaffe en motor fikser du lett Alexander. Kommer nok tilbake med opplysninger nå jeg har funnet feilen. Tror jeg ville gått så langt som å sjekke alle slanger og alt jeg kan se på motoren, ta en fullstendig motorvask og la bilen stå og tine et par dager i garasjen for å være sikker på at alt er knall. Quote
Recommended Posts