Guest Tom Bringsvor Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Noe stille på forumet, alle tenker / forbereder vel påsetting av lakkskoene på trallene sine, gjør det samme selv. Det klør i fingrene mine. Tenkte å ta av vinterfelger og vaske disse på innsiden, mens hjulet er av spyler forsiktig med høytrykk (lang avstand) oppunder rundt og inni hjulbue, oppvaskbørste brukes oppunder hjulbuer, for å få vekk småstein og vinterens møkk.Slipe av anleggsflaten som felgen har med en "negerlugg", smøre på kobberfett, sette på lakkskoene (som selvfølgelig ble vasket på høsten) Skru til, jekke ned, ferdig. Bilen endret utseende med en gang, yam, yam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Been there, done that... nydelig! Men jeg var hakket røffere med høytrykken enn deg i hjulbuene og mot bremseskiver og alt annet under der? 100 bar omtrent... Hva kan gå galt, egentlig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MixaloT Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Hvem er det som ikke gleder seg til å få av vinterdekkene, spesiellt de som har piggdekk :S Det er noe helt ekstremt hvor mye slike dekk klarer å slite ned asfalten, som igjen griser til bilene enormt. Jo sommerdekk & en ordentlig oppfriskning av bilen er noe jeg også ser frem til, siden man bor midt i norge, blir det nok kanskje 3-4 uker før jeg får satt på "lakkskoene" Har kjøpt noen brukte 17" MAE felger med 225/45 dekk. Blir spennende å se hvordan bilen blir å oppføre seg med det oppsettet. Er vant med dekkdimensjoner rundt 205 å er foreløpig mest fornøyd med det. Åååååsså skal det bli deilig å få puddret lakken med et velfortjent lag med voks =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Disse 17" har jeg satt på - i 225/45 Conti-dekk. Litt mye støy (!!), men kjøreglede i massevis! Skulle egentlig hatt 235 - men det er vel like greit med norske veier og lavt tempo å kutte ned noe på bredden? PS! Min bil er sølvfarget - dette er en annen med samme felger! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Noen som har en formening om hvilken farge jeg kan lakke caliper`ne? RS Blå - er nå min tanke! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Hvem er det som ikke gleder seg til å få av vinterdekkene' date=' spesiellt de som har piggdekk :S Det er noe helt ekstremt hvor mye slike dekk klarer å slite ned asfalten, som igjen griser til bilene enormt.[/quote'] Det er faktisk saltet som griser til bilene våres. Piggdekkene har veldig lite av skylda der. Hilsen en som ønsker saltfrie veier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Noen som har en formening om hvilken farge jeg kan lakke caliper`ne? RS Blå - er nå min tanke!Blir ikke det litt stilbrudd? Hva med noe så kjedelig som kontrastfargene dine? Bedre enn ingenting, også slipper du de stygge rustene caliperne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Brukte rød hammerite, jeg. Syns det ble ganske så stilig . Hørte jeg Brembo wannabe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Bringsvor Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Been there' date=' done that... nydelig! Men jeg var hakket røffere med høytrykken enn deg i hjulbuene og mot bremseskiver og alt annet under der? 100 bar omtrent... Hva kan gå galt, egentlig?[/quote'] Vel, vann har alltid en tendens å trekke inn der det ikke skal og i kombinasjon med høyt trykk, har ikke peiling på hva som kan gå galt, men for å være sikker bruker jeg høytrykk noe forsiktig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Noe stille på forumet' date=' alle tenker / forbereder vel påsetting av lakkskoene på trallene sine, gjør det samme selv.[/quote'] Lakksko ??? Den var ny for meg. Er det "penskoa" ? Venter fortsatt på mine, jeg. Sharifen ringte meg tilbake litt etter 22.00 i går kveld. Var veldig lei seg for at det drøyde ut. Forsto godt hvis jeg ga faen og kjøpte hjul et annet sted, men hvis jeg kjørte på piggfritt, om jeg kunne vente til neste uke, for da var han blitt garantert å få inn dekk på mandag. Skulle fikse ekstra nice-price også, så da er det jo bare å håpe. Nå er det jo egentlig ett fett, da bilen uansett blir stående mer eller mindre stille et par uker, men hadde ikke vært leit å få på ordentlige sko, nei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Bringsvor Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Noe stille på forumet' date=' alle tenker / forbereder vel påsetting av lakkskoene på trallene sine, gjør det samme selv.[/quote'] Lakksko ??? Den var ny for meg. Er det "penskoa" ? Venter fortsatt på mine, jeg. Sharifen ringte meg tilbake litt etter 22.00 i går kveld. Var veldig lei seg for at det drøyde ut. Forsto godt hvis jeg ga faen og kjøpte hjul et annet sted, men hvis jeg kjørte på piggfritt, om jeg kunne vente til neste uke, for da var han blitt garantert å få inn dekk på mandag. Skulle fikse ekstra nice-price også, så da er det jo bare å håpe. Nå er det jo egentlig ett fett, da bilen uansett blir stående mer eller mindre stille et par uker, men hadde ikke vært leit å få på ordentlige sko, nei. Kjært barn har mange navn, lakksko, pensko, breifelga, valsene andre har sikkert noen flere uttrykk. Kona mi kaller W210 min for "ugletryne" (må vel stramme a opp litt)Lorinser for Lorringser, Lorringsrud.Felger med brei kant for, inntrøkteMå kødde litt for å finne nye ord å uttrykk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Kona mi kaller W210 min for "ugletryne" (må vel stramme a opp litt) Lorinser for Lorringser, Lorringsrud. Felger med brei kant for, inntrøkte. Må kødde litt for å finne nye ord å uttrykk. BONDEGRAMMATIKK!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Bringsvor Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Noen som har en formening om hvilken farge jeg kan lakke caliper`ne? RS Blå - er nå min tanke! BONDEBLÅ!![/b] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Bringsvor Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Ser du har samme farge på bilen som meg, du har sedan jeg har stasjonsvogn. Alltid kult å se "nesten" to like biler stå ved siden av hverandre eller tryne mot tryne. Synd du bor så langt unna, joda jeg vet at det er flere biler i mitt nærområde. Caliperfarge i sølv, samme som bilen og felgen tror jeg ikke er så gærnt, kan bli for mye kontrast med å blande inn andre, jeg liker forøvrig "mye" felg, så man ikke ser så mye av det som er bak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts