Guest SHR Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Håper på snarlige innspill. Det startet i dag med at lampa for røket pære lyste. ingen pære gått, men det viste seg at jeg ikke fikk slått av lyset. Selv om bryteren ble slått i posisjon AV eller PARK stod lysene på. Etter en stund gikk de av. Imidlertid nå da jeg parkerte i garasjen gikk ikke lysene av. Jeg slo av motoren et øyeblikk. Da jeg da skulle starte den stoppet nøkkelen i posisjon 1 og der står den bom fast. Jeg måtte til slutt bare koble av batteriet. Tenningslåsen er ny så det er vel tvilsomt den.. Nøkkelen er ikke til å rikke. Rattlåsen er ikke innkoblet. Quote
Guest shr Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Ingen som vet?? Glemte å si at det gjelder en S124 230 TE 1992 Quote
Guest trondroald Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 jeg ville sjekket kjørelysrele. vis du har det! har vært borti en slik feil på en 190. da måtte det skiftes rele.lå bak kombiinstrument. Quote
ARS Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Hvis du har hengerfeste på bilen har jeg vært borte i at det kan bli veldig irre der og da kan konstantstrømmen i kontakta kortslutte med lyskretsen. Det vil gjøre at ikke lysene dine går av. Det kan til og med hende at du ikke får stoppet bilen hvis du har kjørelysautomatikk. Strømmen går bakveien inn i tenningsystemet via kjørelyset. Quote
Guest SHR Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Det ordnet seg. Tror nok at det var tilfeldig at både lys og nøkkel slo seg vrang samtidig. Jeg klarte å plukke ut tenningslåsen. Nøkkelen løsnet. Jeg blåste låsen ren og la en liten dråpe olje på glideflatene innerst og ytterst. Satte låsen tilbake og det funker veldig fint nå. Tenningslåsen er relativt ny, men jeg lurer på om jeg skal bytte den likevel. Når det gjelder problemet med lyset, tror jeg det henger sammen med det ekstra ledningsnettet m/rele som jeg la opp til hovedlysene (direkte fra batteriet). Problemet er ihvertfall borte etter at jeg koblet dette ut. Quote
Recommended Posts