CHARLIE Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 Plutselig så sluttet webastoen å varme. Hva er det nå da, og så 3 uker ETTER at bilen var på service. Kunne det ikke ha skjedd FØR, så kunne de ihvertfall fikset det mens bilen likevel var inne Det som skjedde er bare at det sluttet å komme varm luft når motoren på bilen var kald. Etter å ha sjekket nærmere, så viser det seg at den tikker som normalt når vi skrur den på. Men etter at den har tikket en stund, så istedet for å starte så bare stopper den. Kan det være brenneren som har tatt kveld??? Er dette omfattende og dyrt å få fikset???? Quote
Jørn Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 Hei Charlie! Hadde det samme på min.Da var det vannpumpa på webasto`n som hadde tatt kvelden. For å sjekke dette,gjør følgende: Hvis webasto stopper før den begynner å brenne,start opp bilen,la den gå på tomgang mens du starter opp webasto`n igjen.Hvis webasto`n starter og brenner som normalt nå,da er denne vannpumpa problemet.Det som skjer er at bilens vannpumpe drar vannet rundt,derfor går webasto`n når bilen går.Dette var ihvertfall problemet med min.Hvis ikke dette gjør at webasto`n starter,så kan det være no galt med tennersatsen.Du skriver at dieselpumpa "tikker",så da virker vel den.Du får prøve litt!Lykke til! Quote
CHARLIE Posted February 26, 2006 Author Posted February 26, 2006 Høres ut som akkurat det samme problemet, fordi at ibegynnelsen så startet jeg gjerne webastoen når vi skulle inn å handle. Da startet jeg den mens bilen var i gang, og webastoen surret og gikk da vi forlot bilen. Men da vi kom tilbake etter en stund, så var det stille og kaldt. Hva kostet det å skifte vannpumpa i webastoen på din bil?? Gjorde du det selv eller var det BOS som fikset?? Quote
Jørn Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 Hei! Jeg gjorde dette hos Thorleif Aas i Oslo.Dette er ett Webasto- verksted.Kostet noen kroner ja.Byttet vannpumpe,som var problemet i utgangspunktet.Han annbefalte å bytte tennersats,fordi den var veldig sotet.Dette medfører att varmeeffekten blir dårligere.Derfor ble også denne byttet.Men måtte også bytte selve varmeveksleren,fordi noen skruer knakk ved demontering.Dette var helt vanlig,så dette advarte han om på forhånd.Og med flaksen min,så knakk flere skruer.Men nå er det meste nytt,så forhåpentligvis går den noen år igjen.Men dette kostet meg den nette sum av 7900kr.Så billig er det ikke. Quote
Jørn Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Hei Charlie! Har du funnet ut hva som er galt med Webasto`n din ell?? Quote
Recommended Posts