TEH Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 Inn i Norge så kommer denne på ca 220000 kroner. Sånn rent umiddelbart så er det jo galskap, men om man planlegger å ha den lenge, og da snakker jeg 6-7 år, så stiller det seg vel litt annerledes. Det er jo ikke akkurat overflod av disse bilene, og finner man en så nærmer den seg 300'km og mangler som regel enten ac eller skinn. Hva synes dere? Er det rent galskap? Uansett blir det neppe denne, da den har etter min mening feil farge! Avgifter på denne bilen er ca 101000,- + mva på kjøpspris! Quote
CHARLIE Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 Jeg syntes jo at det blir utrolig dyrt for en 124, men det er jo klart at hvis du har tenkt å ha bilen så er det jo greit. Men det er jo mye Mercedes å velge i opp til den prisen. Kommer selvsagt an på smaken din. Galskap eller ikke, jeg er IKKE den rette til å snakke om galskap :lol: Quote
Olav Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 Det er ikke bare du som tenker slik Trond Erik. Det er selvsagt ikke noe å tenke på for en som skal importere en bil for å tjene noen raske penger, men langsiktig er det ikke dumt. Er man ikke opptatt av fancy teknikk og moderne design, men vil ha en solid og driftssikker bil er dette midt i blinken. Jeg importerte selv en -96 E 300 TD i 2002. Den lå i samme prisleie, men siden jeg tok den inn som drosje ble det litt mindre avgifter i første omgang. Den gikk som drosje i ett år før den ble tollet som privatbil og senere solgt. Totalt kostet den meg mindre pr. km enn V-klassen jeg hadde før dette. Eneste påkost jeg hadde var ny kupevifte samt at den fikk nye hjullagre rund baut før jeg solgte den. Et firma som har spesialisert seg på slike biler er DB-Cars i Hamburg Quote
CHARLIE Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 Kjøp det DU vil ha, ikke bry deg så mye om oss andre :lol: Har gjort mye sprøtt jeg oxo!! Som f.eks. den gang jeg reiste til Alta og kjøpte dyr bil. Men den gang så var det rette bilen, så da var det jo bare å smi på :lol: Quote
TEH Posted February 28, 2006 Author Posted February 28, 2006 Huff, blir deprimert av å se på Mobile og autoscout24. Fy f og mye snadder tyskerne har å velge mellom. Fant en '95/96 E320T, sort med sort skinn, nøttetre, cruise, ac, setevarme, 4 el.vinduer osv. Har gått ca 100'km. Kommer på 222'kr med norske skilter. Litt fristende Får i hvert fall noe ikke alle andre har i motorveien da. Quote
Alexander Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Huff, blir deprimert av å se på Mobile og autoscout24. Fy f og mye snadder tyskerne har å velge mellom. Fant en '95/96 E320T, sort med sort skinn, nøttetre, cruise, ac, setevarme, 4 el.vinduer osv. Har gått ca 100'km. Kommer på 222'kr med norske skilter. Litt fristende Får i hvert fall noe ikke alle andre har i motorveien da. Som tråden heter og spørsmålet egentlig bunner ut i: Er det verdt det? I mine øyne: ja. Quote
Frode Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Vel er den siste E-klassen bra biler, men 220 høvdinger for en 10 år gammel bil er vel i grenseland, det er nok billigere å kjøper en slik i Norge, enn å importere.....bare synd en kan telle på en hånd alle strøkne E320T 95/96 modeller til salgs i Norge, det er nok prisen som har gjort det slik, disse kostet fra 700.000.- og da uten noe som helst utstyr, nye i 95..... Men jeg hadde heller kjøpt en slik i Tyskland til 220 høvdinger enn en ny feks Susuki Baleno...er ikke de til runde 250 lapper da..?? En sen 96 modell E36T AMG er bare helt høvding, bare synd at den kommer på vel 300 ..... Quote
TEH Posted February 28, 2006 Author Posted February 28, 2006 Har også funnet en E280T med masse snacks som havner på ca 160'kr Litt lenge km da. Denne koster meg 155'kr. Eldre og lengre km. Åssen er det å kjøpe privat i Tyskland Blir vel masse ekstra jobb med papirer og slikt, eller?? Planen var og reise ned og hente en og momse den. Deretter selger jeg C180'en og bruker pengene på avgifter og skilter. @Frode: Skjønner hva du mener, og det er slik jeg tenker også. På den annnen side, så ender det jo opp med hva jeg mener det er verdt. Det er milevis mellom gode S124 med stor motor og "normal" km til salgs i Norge. De jeg finner er det et eller annet galt med. Enten er de uten skinn eller så er de uten ac, ellr så nærmer de seg fort 400'km. Og veldig få har tempomat. I Tyskland så står de jo på rekke og rad. Men nå skal jeg bruke tiden på å følge litt md på markedet i Tyskland. Er dette vanskeligsolgte biler i Tyskland, de må jo tross alt betale for bensin de også! Nei, jeg får følge litt med... Takker for innspill... Quote
Olav Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Dette er ikke så veldig lettsolgte biler i Tyskland. For det første er de gamledagse, for det andre er de dyre i bruk. Vil tro at de fleste blir solgt på eksport. Å kjøpe privat i Tyskland er ikke problem, men du må som regel ordne alt med registrering og tollpapirer selv. Husk også at du trenger et bevis på at bilen fyller norske kravspesifikasjoner. Dette kjøper du hos TüV eller DEKRA. Quote
TEH Posted February 28, 2006 Author Posted February 28, 2006 Hmm, forelsket meg litt i denne også. Bedre farge/interiør-kombinasjon finnes ikke i mine øyne! 150'kr med norske skilter! Det er jo ikke gæernt... Quote
Alexander Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Hmm, forelsket meg litt i denne også. Bedre farge/interiør-kombinasjon finnes ikke i mine øyne! 150'kr med norske skilter! Det er jo ikke gæernt... Nydelig bil, men unger og kjerring passer ikke sammen med cremefarget skinninteriør og lyse tepper. Quote
Olav Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Såpe og vann er gode hjelpemidler i så måte. Har kjørt taxi med lyst interiør jeg, og det er ikke noe værre enn mørkt, heller tvert imot. Quote
Alexander Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Såpe og vann er gode hjelpemidler i så måte. Har kjørt taxi med lyst interiør jeg, og det er ikke noe værre enn mørkt, heller tvert imot. Såpe og vann hjelper ikke mot absolutt alle flekker i det lyse teppet og på de lyse panelene. Jeg har funnet meg noen triks, men svart opplever jeg som MYE lettere å holde reint. Jeg har hatt begge deler jeg også. Quote
TEH Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 Skønner ikke helt hvorfor kjerring passer så dårlig med cremefarget interiør. Unger er greit men kjerring??? Quote
Alexander Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Skønner ikke helt hvorfor kjerring passer så dårlig med cremefarget interiør. Unger er greit men kjerring??? - De skjønner ikke at møkkete vann fra skoene setter flekker på gulvmattene - De sparker borti panelene slik at man får svarte striper som er vanskelige å få bort. (Intensive Tar Remover fra autoglym er glimrende) Må også nevne at du må bruke dyre olabukser, eller i hvertfall olebukser som ikke farger av, ellers vil du raskt se det på dørsiden. Jeg har en olabukse som har gjort dørhåndtaket på venstresiden nesten svart. Gleder meg til å få det bra igjen. Jeg anbefaller svart. Dessuten synes jeg det ser bedre ut. Quote
TEH Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 Skønner ikke helt hvorfor kjerring passer så dårlig med cremefarget interiør. Unger er greit men kjerring??? - De skjønner ikke at møkkete vann fra skoene setter flekker på gulvmattene - De sparker borti panelene slik at man får svarte striper som er vanskelige å få bort. (Intensive Tar Remover fra autoglym er glimrende) Må også nevne at du må bruke dyre olabukser, eller i hvertfall olebukser som ikke farger av, ellers vil du raskt se det på dørsiden. Jeg har en olabukse som har gjort dørhåndtaket på venstresiden nesten svart. Gleder meg til å få det bra igjen. Jeg anbefaller svart. Dessuten synes jeg det ser bedre ut. Ok, jeg gir meg Quote
Alexander Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Ok, jeg gir meg Creme er utrolig fint når det er strøkent da. Quote
Olav Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Skønner ikke helt hvorfor kjerring passer så dårlig med cremefarget interiør. Unger er greit men kjerring??? Kommer an på om du har cremefarget eller svart kjerring det vel. :lol: Quote
TEH Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 Jeg snuser også litt på '94-> E300TDT. Er vel mer fornuftig bil med tanke på økonomi og verditap. Du har jo hatt en slik, Alexander... grei bil? Det var egentlig der jeg begynte. Tanken på en TDT altså. Men så begynte jeg å snuse litt på bensinseksere, og resten vet dere. Huff, vanskelig dette, men skjønner at dette må jeg finne ut av selv. Har jo mest lyst på en 320, men så var det dette med fornuft da Quote
Alexander Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Jeg snuser også litt på '94-> E300TDT. Er vel mer fornuftig bil med tanke på økonomi og verditap. Du har jo hatt en slik, Alexander... grei bil? Jeg hadde en 1994 E 300 TDT Sportline med skinn, tempomat, AC, elseter, orginal alarm, brannslukningsapparat osv osv. Det er den berømte: "Bilen jeg aldri skulle ha solgt" for meg. Det var en helt rå bil. Jeg ville sett etter 300TD eller 300TDT fra 94-96. Det er nydelige biler som det går ann å forsvare økonomisk å bruke til hverdags også. Jeg ville heller kjøpt det enn en 280/320, men så er jo jeg litt rar også. Quote
TEH Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 Ikke gal, men benz-gal... akkurat som meg Får se hva som dukker opp. Nå abonnerer jeg på 320, 280 og 300TDT på finn, zett og autoscout24. En ting er sikkert, skal ikke gjøre noe hastverk-kjøp. Bilen jeg kjøper skal ha alt, bortsett fra høy km. Quote
CHARLIE Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 Skønner ikke helt hvorfor kjerring passer så dårlig med cremefarget interiør. Unger er greit men kjerring??? Kommer an på om du har cremefarget eller svart kjerring det vel. :lol: Dagens BESTE kommentar, Olav!!! :lol: Quote
FrodeS Posted March 4, 2006 Posted March 4, 2006 Jeg anbefaller svart. Dessuten synes jeg det ser bedre ut. bytte? Quote
FrodeS Posted March 4, 2006 Posted March 4, 2006 Jeg snuser også litt på '94-> E300TDT. Er vel mer fornuftig bil med tanke på økonomi og verditap. Du har jo hatt en slik, Alexander... grei bil? Det var egentlig der jeg begynte. Tanken på en TDT altså. Men så begynte jeg å snuse litt på bensinseksere, og resten vet dere. Huff, vanskelig dette, men skjønner at dette må jeg finne ut av selv. Har jo mest lyst på en 320, men så var det dette med fornuft da Husk at bensin kan bygges om til gass, og da kjører du billigere enn med diesel. Quote
Recommended Posts