Guest superted Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Min utrolig strøkne 1983 mod. som har gått 195000, har nå lagt til seg en uvane! Den rister/vibrerer i 40 km og 90 km. Har sjekket dekkene/felgene for kast, strammet hjullager fremme og gått over foringene til stab. stag fremme. Det ble noe bedre men rister i svinger fremdeles. Klør meg foran og bak, men finner ikke ut av dette. Morro med gøy. Kan noen hjelpe meg før jeg blir sår............................. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Sjekket foringene i hjelpesnekka? Hadde ørlitegranne ubalanse i ene framhjulet på min og utslitte foringer i hjelpesnekka => Vibrasjoner. Ble helt bra med bytta av foringene og ombalansering av dekka! Har også vært en tråd her oppe før, der de konkluderte med at det var kondens/fuktighet inni dekket (mellom dekk og felg for de som ikke skjønte det), med medfølgende konstante ubalansen det gir. Alt er bra på balanseringsmaskin, men håpløst når det kom på bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest superted Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Sitter og ser i Haynes boka, er det de bussingene på side 10*21 (hvis du har boka). Ellers så er det 2 stk. en oppe og en nede. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eirikb Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Hei! hadde en 190E 86 mod som også hadde vibrasjoner ved ulike hastigheter, mindre når jeg hadde kjørt en god stund. Årsaken var slitte motorfester, bytta dem et voilà, så var bilen som ny igjen.Jeg kjøpte motorfester på Autotrio, kosta ca 750 kr pr stk inkl mva.Kjempeenkelt å skifte selv, det er to bolter per feste, få jekket opp motoren slik at du får ut det gamle festet og setter inn det nye. Se Haynes boka for detaljer. mvh Eirik B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Har ikke boka til 190e.. Hjelpesnekka sitter på høyre side av bilen. om du ser underfra vil du fort se hvor det er. Er en sylinder hvor det går en arm ut som styrestagene til høyre dekk er festet i. Altså midt mellom den vanlige styresnekka og høyre hjul foran Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Sitter og ser i Haynes boka' date=' er det de bussingene på side 10*21 (hvis du har boka). Ellers så er det 2 stk. en oppe og en nede.[/quote']I den ENGELSKE 190-boka (Haynes 928) står det om hjelpesnekka på side 197, bilde 34.3 (steering idler arm).Det er 2 foringer ja, en i hver ende av bolten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Mellomakslingen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Mellomakslingen??I all min iver etter å finne hjelpesnekka i Haynes'en glemte jeg helt det opprinnelige spørsmålet. Ville tippe på mellomakselopphenget jeg og - defekt gummi og/eller lager der vil gi vibrasjoner som beskrevet. Sjekk også hardyplatene i begge ender av mellomakselen. (Om alt dette er originalt er det på HØY tid å bytte) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts