Jump to content

1989 Mercedes-Benz 200te/300

Recommended Posts

Guest Intermann
Posted

Kjøpte meg denne jeg, noen synspunkter?

1989 Mercedes-Benz 200te/300

Skriv ut salgsoppgave

Beskrivelse

meget god bil.er en 200te,byttet motor til 300/m automat. selges for 20000,-

Utstyr

Alu. felger, Antispinn, EU-godkjent, Farget glass, Hengerfeste, Nedfellb. baksete, Radio/CD, Rails, S./V. hjul, Servo, Soltak,

Årsmodell: 1989

Karosseri: Stasjonsvogn

Kjøretøygruppe: Personbil

Reg.nr.: AD65879

Motoreffekt: 180 hk

Drivstoff: Bensin

Gir: Automat gir

Ant dører: 5

Ant seter: 5

Reg.avg.: 1.421,-

Farge: Hvit

Posted

Er bilen så fin som det bildet gir inntrykk av? :)

Kler hvitt så lenge den er i god stand (les: Ingen rust)

Posted

Ombygde biler er vanskelig å bli kvitt. Det må du ha i tankene for et evt videresalg. Sjekk også at bilen er godkjent med større motor. Sjekk med din nærmeste trafikkstasjon. Er alt dette ok og bilen er i god stand ellers, virker dette som et meget godt kjøp. Men husk; billig merce er ofte en dyyyyr merce, så sjekk bilen grundig.

Posted

Ombygde biler er vanskelig å bli kvitt. Det må du ha i tankene for et evt videresalg. Sjekk også at bilen er godkjent med større motor. Sjekk med din nærmeste trafikkstasjon. Er alt dette ok og bilen er i god stand ellers, virker dette som et meget godt kjøp. Men husk; billig merce er ofte en dyyyyr merce, så sjekk bilen grundig.

Viktig at den er godkjent med større motor, så ikke man får noe trøbbel med det. Når man kjøper en bil for 20.000, så er nok bruksverdien det mest vesentlige. Den er uansett såpass billig at han nok ikke har noe trøbbel med å få igjen en pris som står i stil med det han har gitt. I hvertfall ikke hvis den er såpass fin som den ser ut på bildet.

Posted

Og er den ikke godkjent så skulle vel ikke veien være lang for en godkjenning.

Eneste er vel at det må bevises at det er riktig type bremser og fjører som er på?

Mener det er eneste forskjell i hjuloppheng og slikt...

Posted

Eneste er vel at det må bevises at det er riktig type bremser og fjører som er på?

Uansett så synes jeg det høres ut som et bra kjøp!

• 2 weeks later...
Guest Intermann
Posted

Noen som vet med sikkerhet hva som må til for å få godkjent en ombygd S124 E200 til en E300?

Er det kun fjærer og bremser ? Hva må skiftes i bremsene, er det kun kalipere eller må "allt" skiftes ?

Noe problem å få fatt i slikt brukt ? Eller svarer det seg ikke ?

Posted

Om du treffer den vanlige paragrafrytteren hos Biltilsynet må du ha godkjenning fra leverandør.

Og det får du ikke. Så enkelt er det vel.

Om du treffer en fornuftig person er det nok mindre jobb - men jeg kan aldri tenke meg det er en direkte 'swap' fra 200 til 300 om boka skal følges på noe som helst måte.

Har du f.eks ventilerte skiver foran på 200'n?

Har du rette fjærer for den økte vekten?

Ellers håper jeg du sjekket dette FØR du kjøpte bilen, eller i hvert fall har noe i kontrakten om at bilen er lovlig?