Jump to content

Merkelig clutch!!

Guest Einar

Recommended Posts

Guest Einar

Hei

Clutchen oppfører seg merkelig for tiden.

Det virker som om det er trykkfall i pedalen av og til ??

Pedalen følger ikke med opp når jeg skal løse bilen etter å ha ventet på grønt lys f.eks. Jeg har forsøkt å legge lett press på pedalen og da synker den etter en stund rett i bånn. Dette medfører selvfølgelig at den ikke frir skikkelig ut.

Er clutchen moden for utskifting eller er det noe som bør etterfylles. :oops: :oops:

Og det er en C 180 det er snakk om.

Hilsen Einar

Guest Espen

Hvis du aldri får pedalen helt ut kan det kanskje bare være å stramme en vaier? Hadde noe av det samme problemet med min første bil, -89 Volvo 240.....Men pedalen min ble aldri igjen helt inne vel å merke, den ség et lite stykke ut igjen.

Guest Michael

Noen bilmerker har vaier, andre har hydraulisk clutch. Vet ikke hva som sitter i c klassen, men for meg høres det ut som du har sistnevnte.

Hvis du har lekkasje og/eller luft i dette anlegget vil du få symtomer som du nevner at pedalen periodvis ''forsvinner''.

Verdt å sjekke iallefall!

Guest 300TDT

C-klassen har hydraulisk clutch som tidligere MB's. Det du beskriver er slik den kan oppføre seg om slave eller mastersylinderen er dårlig.

Rep-kit for slavesylinderen kan være dette, rep-kit for master dette, består av noen O-ringer og pakninger som skal byttes, og ting er som nytt igjen.

Kan ikke garantere partnumrene da jeg ikke har nøyaktige data på bilen din, (men dette er til en C180), men du har ihvertfall prisen sånn ca da.

Guest Tom Bringsvor

Hadde samme problem med en 83, 123 bil, sleit lenge med å finne ut hva det var.

Fjæra inne i mastersylinderen hadde knekt på 2 steder, sitter på oversiden av pedalfeste, kan hende det lekker litt bremsevæske som renner ned på gulvet under matta.

Clutch og bremsevæskebeholder er vel også felles.

Guest Einar

Fine svar som kom her, og er takknemlig for det. :D

Sjekket litt og det er litt oljesøl på baksiden av pedalarmen.

Nivået i bremseveskebeholderen er også lavt, så da er nok feilen funnet.

Ser for meg en lite behagelig arbeids stilling på denne jobben, men regner med jeg får fikset det.

Takker og bukker.

Einar