Jump to content

Avantgarde utstyr til W124 '91 mod

Recommended Posts

Guest TF/ gjest
Posted

jeg gått igjennom dendel av sidene til MB entusiasten. Kjempe bra.

Ettersom jeg er helt fersk MB eier, så er det utrolig lett å bli revet med.

Skjønner at lommeboka også kommer til å svette etter hvert.

Jeg har vært i kontakt med Auto Trio vedr Avantgard grill (innsats), men de kunne ikke hjelp meg fordi de ikke har innsats til '91 modellen. De har kun til den nyere W124 modellen.

Finnes det andre leverandører i Norge, som leverer Avantgard insats til min modell?

Må jeg eventuelt lete i Sverige og Danmark for å få oppgradert bilen?

Posted

Så vidt jeg vet ble utstyrsvarianten Avantgarde,sammen med Esprit og Sport, introdusert på W202 og W210 modellene.Jeg er jo kjent med at enkelte kjøper seg såkalte "Avantgarde" grill til W124en sin,men i mine ører skurrer dette kraftig!

Posted

Avantgarde ble først brukt som betegnelse på spesialutgaver av 190 (W201) først på 90-tallet. Så ble det ikke brukt før W210 kom i 1995. Altså fantes det ikke avantgarde av W124.  Avantgarde-grillen med sortlakkerte lameller og mere krom ble introdusert på W210. Denne har senere blitt lagd av forskjellige stylingprodusenter til flere modeller av Mercedes. Selges "overalt", Auto-trio, Hauk Motor i Skien, og mange flere. Charlie skaffer sikkert også? :lol: