Jump to content

Bilstereokjøp i Norge eller Sverige

Recommended Posts

Guest Jørgen
Posted

Skal oppgradere til ny Pioneer bilstereo til min 124 da den gamle Denon har sagt takk for seg. Men siden jeg skal til Sverige og Strømstad i sommer tenkte jeg kanskje at det er like greit å handle der? Noen som tror det er gunstigst å kjøpe hele greia i Sverige? Og er det billigst å handle på Svinesund, eller i Strømstad. Noen med erfaring eller mening om dette?

Posted

Tja, litt billigere er det vel der. Ihvertfall hvis du regner med valutagevinsten. 100 svenske er ca 85 norske om dagen.

Tipper nok at du vil klare å forhandle deg fram til minst like grei pris her til lands.

Du kan sjekke litt her http://www.brl.se/ Dette er en rimelig stor kjede med mye gromt innen bilstereo. Butikken deres ligger på Kjøpesenteret på  Nordby, et par kilometer fra Svinesund. Det er også en bilstereosjappe på gamle markedet på Svinesund, men der har jeg ikke vært på mange år.

Posted

Hei, et lite tips.. til alle egentlig når det gjelder elektronikkvarer...bare husk at det i sverige er 1 år garanti og 1 år reklamasjonsrett. I norge er det 2 år garanti og 5 år reklamasjon.... ikke alt som er like smart å kjøpe i utlandet..... Norge er faktisk eneste land som i praksis har 5 år garanti....

Guest Michael
Posted

Har lagt igjen en god del kroner hos TV Boden på svinesund. Ingen slår den servicen de gir meg!

Hver gang jeg kommer dit, henvender jeg meg til Ulf. Han ordner smørbrød og kaffe mens vi slår av en prat.

Jeg handler for all del ikke hver gang jeg er innom, men servicen er like god uansett. DET finner du ikke på Elkjøp!

Hvis jeg ringer til Ulf kjenner han meg igjen, og det er ekstra hyggelig.

Vil varmt anbefale TV Boden 8)

Posted

Michael, Skulle bare mangle at du får bra service!

Hvem f. handler bilstereo på Elkjøp? Det kan ikke være andre en dem som skal ha et eller annet i bilen før salg... Håper du ikke får trøbbel med noe av det du har kjøpt da...

Posted

Har også handlet mye med god erfaring på TV-boden. Selv er jeg blitt kjent med Anders. Eneste som er dritt er at et blir laaaangt å reise om noe ryker. Alpine spilleren min døde etter en uke, dro ned og klagde litt og fikk med meg en ny spiller uten diskusjon. Fikk faktisk en dyrere modell da "min" var utsolgt.