Jump to content

Glødeplugg på E220CDI (210)

Recommended Posts

Posted

Hvor vanlig er det at glødepluggen ryker på E220CDI? På bilen til foreldrene mine har to glødeplugger vært byttet på under 50.000.

Guest janfo
Posted

Skiftet glødeplugg på sylinder nr 2 nettopp. Bilen er en W210 220cdi 2001 modell som er gått 66000 km. Fikk arbeidet utført hos BOS som sa at det ikke var uvanlig å skifte glødeplugg(er) etter såpass kort kjørelengde dersom jeg hadde mye småkjøring. Fikk forøvrig inntrykk av at dersom det røyk en til i nærmeste fremtid, anbefalte de å skifte alle de resterende tre. Betalte forøvrig over 1000 kroner for å skifte en glødeplugg, det syntes jeg var vel mye for en jobb som jeg kanskje kunne gjort selv. ( Krever denne jobben spesialverktøy eller spesielle kunnskaper)

Guest Trond Roald
Posted

det hørtes kjempe dyrt ut.

vi tar 0,3 timer for en glødeplugg på

cdi. dvs ca 250 kr.til den prisen

burde de skiftet alle.bare å skru rett ut og

inn med ny.ikke noe spesial verktøy kreves.

men,motoren bør kjøres varm for skifting begynner.

Guest Dogshift
Posted

Da har dere flaks hvis dem løsner, DET BØR ALLE MED CDI MOTORER GJØRE, skru ut glødeplugger og innsprøytningsdyser, gjøre rent ordentlig og sette inn med sølvfett/bremsefett. er ikke uvanlig at glødepluggene knekker når dem løsnes (spesielt på Vito) og da må dem borres ut og gjenge opp nye hull evnt. sette inn løsgjenger

Guest Tom A
Posted

PÅ 300 TDT sitter 5 av pluggene under innsugsmanifolden, kun plugg nr. 1 lar seg skifte enkelt. Ser det som håpløst og skifte pluggene uten og ta manifolden av, Det blir litt skruing. Bruk av copaslipp eller tilsv. og sette inn gjengene med etterpå er lurt, det oser litt i starten.

mvh

Tom A

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...