Jump to content

Hente strøm

Recommended Posts

Posted

Har montert utetemp-måler. Denne har Backlite når den er koblet til strøm. Har trukket kablene gjennom torpedoveggen og lagt føleren bak spoileren fremme. Har koblet ene kabelen til jord. Trenger nå et sted som bare har spenning når tenningen er på/motoren går for å koble strømkabelen til?? Helst fremme i motorrommet.

Gjelder S124 230TE 1992

Posted

Et greit sted å hente slik strøm er bak radioen. Ledningen som gir signalstrøm til radioen. En annen mulighet siden du nevner motorrommet er å koble deg på en lykt. Da har du lys i måleren bare når lyset er tent. 8)

Posted

under kick panelet på førersiden skal det være en "stor sukkerbit" me masse ledniger.. hvis det er slik på 124 så kan du hente strøm som allti er på og som kun er på når du har tenning.. er der ting normalt og "originalt" får strøm..

er du i tvil så måler du bare med et multimeter..

Posted

Har montert utetemp-måler. Denne har Backlite når den er koblet til strøm. Har trukket kablene gjennom torpedoveggen og lagt føleren bak spoileren fremme. Har koblet ene kabelen til jord. Trenger nå et sted som bare har spenning når tenningen er på/motoren går for å koble strømkabelen til?? Helst fremme i motorrommet.

Gjelder S124 230TE 1992

Backlight kobler du greit på en av ledningene til instrumentlyset. Jeg tok det fra lyset bak lysbryteren. Bare lagde et lite snitt i den og loddet meg innpå. Strøm til selve greia tar du fra sikringsboksen (sikring 8?)

Posted

Hentet strøm i sikringsboksen. Nå kommer lyset i måleren på når jeg vrir på tenningen :)