Guest SHR Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Har montert utetemp-måler. Denne har Backlite når den er koblet til strøm. Har trukket kablene gjennom torpedoveggen og lagt føleren bak spoileren fremme. Har koblet ene kabelen til jord. Trenger nå et sted som bare har spenning når tenningen er på/motoren går for å koble strømkabelen til?? Helst fremme i motorrommet. Gjelder S124 230TE 1992 Quote
Olav Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 Et greit sted å hente slik strøm er bak radioen. Ledningen som gir signalstrøm til radioen. En annen mulighet siden du nevner motorrommet er å koble deg på en lykt. Da har du lys i måleren bare når lyset er tent. Quote
George Posted February 20, 2006 Posted February 20, 2006 under kick panelet på førersiden skal det være en "stor sukkerbit" me masse ledniger.. hvis det er slik på 124 så kan du hente strøm som allti er på og som kun er på når du har tenning.. er der ting normalt og "originalt" får strøm.. er du i tvil så måler du bare med et multimeter.. Quote
FrodeS Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Har montert utetemp-måler. Denne har Backlite når den er koblet til strøm. Har trukket kablene gjennom torpedoveggen og lagt føleren bak spoileren fremme. Har koblet ene kabelen til jord. Trenger nå et sted som bare har spenning når tenningen er på/motoren går for å koble strømkabelen til?? Helst fremme i motorrommet. Gjelder S124 230TE 1992 Backlight kobler du greit på en av ledningene til instrumentlyset. Jeg tok det fra lyset bak lysbryteren. Bare lagde et lite snitt i den og loddet meg innpå. Strøm til selve greia tar du fra sikringsboksen (sikring 8?) Quote
Guest SHR Posted February 21, 2006 Posted February 21, 2006 Hentet strøm i sikringsboksen. Nå kommer lyset i måleren på når jeg vrir på tenningen Quote
Recommended Posts