Guest Christian Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Min tidlig 90 talls bil som har rulla 300 tusen km I går stressa jeg MYE med og komme meg ut fra snøhelvete. Brukte kløtsjen meget aktivt. Og pressa bilen ganske hardt. Nå i dag når jeg begynner å kjøre merker jeg bilen rister! merker det ikke så godt på lav kmh men når jeg paserer 60-70 rister det så mye at det ikke er trygt og kjøre. Den har aldri vist antydning til å ha noe sånt problem før. Hva kan jeg ha ødelagt? trengte dette virkelig ikke nå.. Er det noen som kan skru bil i nærheten av kristiansand som kan hjepe(mot betaling selvsagt) takk for raske tilbakemeldinger! Quote
Guest trondroald Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 hei! har du sjekket om det er masse snø inne i felgene? var mye plaget med det på min tidligere 90modell 124. Quote
FrodeS Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 hei! har du sjekket om det er masse snø inne i felgene? var mye plaget med det på min tidligere 90modell 124. Jeg skulle til å si det samme. Det er helt vanlig i disse tider. Etter rally forrige helg skrudde jeg av begge forhjulene og tok dem med inn på badet (skulle gjerne hatt garasje med mulighet for å varme opp, ja). Det lå et ca. 1 cm tykt islag hele veien rundt på innsida. Quote
Guest christian Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 heisann, ja det er en del snø inni felgane, det er også sikkert mye is på baksiden..tenke på det, men trodde ikke det kunne spille så mye inn.. kan det føre til så mye risting.. Quote
Guest trondroald Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 heisann, ja det er en del snø inni felgane, det er også sikkert mye is på baksiden..tenke på det, men trodde ikke det kunne spille så mye inn.. kan det føre til så mye risting.. ja,vis det ligger f.eks litt ujevnt. ville prøvd å fjernet dette før du bruker mer tid/penger på feilsøking. Quote
Olav Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Du kan jo tenke at ved ballansering av dekk justerer man med vekter på ned til 5 gram. En halvkilo med is inni felgen vil nok merkes meget godt ja. Quote
Recommended Posts