Jump to content

Recommended Posts

Posted

Charlie og Olav, dere begynner å bli alt for gamle hvis dere ikke klarer å se det at BEGGE hadde nok gjort det slik at en hadde fått en liten oppfriskning i hverdagen..!!.. :D

Sjekk bilen nøye, det er vel en såkaldt "funny car", den gjør 0 - 350 på rundt 5sek.....og ja ikke 0 -100 men 0-350..!!.. :shock:

Jeg hadde kost meg skikkelig med et par turer i den for å si det slik, når det gjelder dama så må jeg være forsiktig...... hun kunne vasket bilen.... :P :mrgreen:

Posted

GAMLE???? Jeg er fortsatt 10 år yngre enn deg, Frode  :---) :---) :---)

Dessuten hva skal du opp i 350 km/t å gjøre???? Dessuten

vaske bilen overlater jeg ikke til hvemsomhelst :lol: :lol:

Posted
GAMLE???? Jeg er fortsatt 10 år yngre enn deg, Frode

Har liten tro på at du er 21 Charlie.... :D

Dessuten hva skal du opp i 350 km/t å gjøre????

Der ser du, hvis du ikke forstår det så er du for gammel.. :iroc:..alt som går fort er gøy.... :partyman: :P

Posted

Banne i kjerka å neida... :D...de har designet mange fine biler i USA, og mange av de "gamle" muskelbilene er veldig fine, teknisk er de elendige, men fine å se til og tøff lyd...... :P

Posted

Cobra er vel den bilen som har, sammen med GT40 gjort det godt i racing og som en av få "Amcars" det faktisk kan kjøres i svinger med..... :wink:

Har kjørt endel US biler, feks Mustang 69, og Chevy 56, Oldsmobile 59, sitti på langtur med en Chevrolet Crapice Classic stasjonsvogn 1968, det som kjennetegner slike biler er at de "flyter" på veien, alle de jeg har kjørt/sitti på med har vært "modifisert" slik som foringer(polyrethane), dempere, fjærer og skive bremser etc.

For i original utførelse så er de nesten drapsvåpen, 2tonn som bruker 2-3liter pr mil, uten kjøreegenskaper og uten bremser.... :shock:(satt litt på spissen..!!)

Ser tydelig at de er ment for å gå rett frem på landeveien i USA.... :mrgreen:

Men når de blir litt modifisert så blir det good vet du, litt uvant uten setebelte men behagelig å sitte i sofaen å drikke kaffe.... 8)

Kunne godt tenkt meg en tur på bane med en Cobra eller GT40, det hadde nok sikkert vært en stor opplevelse.... :P

Posted

He, he bar prøv å redusere alderen din du, men jeg er 31 og da blir det etter min kalkis 21, hvis du er 10 år yngre.....vel du ser jo fortsatt frisk og rask ut men selv du ser ikke ut som en på 21.... :mrgreen:

Posted

Cobra er vel den bilen som har, sammen med GT40 gjort det godt i racing og som en av få "Amcars" det faktisk kan kjøres i svinger med..... :wink:

Prøv en Corvette..

Ikke av de steingamle, men C4 eller nyere (C4 kom i 1984)

Posted
Prøv en Corvette..

Ikke av de steingamle, men C4 eller nyere (C4 kom i 1984)

1984 det er jo sprell nytt i forhold til det vi diskuterte.... :P

Begynner en å snakke om 80tallet så er det faktisk et par andre US biler også som fortjener litt skryt, uten å gå inn på det, for 1973-1985 er vel en av de mest forferdelige design periodene i bilhistorien..... :?

For US biler, ikke bland i sammen med MB.....men selv MB ble jo ødelagt i USA på den tiden med 5meter lange støtfangere og rektangulære lykter..... :(

Posted

.....men selv MB ble jo ødelagt i USA på den tiden med 5meter lange støtfangere og rektangulære lykter..... :(

Her må jeg nok arrestere deg Frode!!!! Jeg, og helt sikkert flere enn meg, synes at US-modeller er fine.

Jeg personlig liker best W115, W123 og W126 US-modeller!!!! (W116 synes jeg ikke så mye om som US modell, den bør etter mitt syn være europeisk)

Posted

NB, jeg synes 126 serien er noe av det fineste MB noen gang har designet, det er kun støtfanger og lyktene på US modellen jeg ikke liker, der synes jeg Europa modellen er MYE bedre, det er min mening..... :D

Posted

NB, jeg synes 126 serien er noe av det fineste MB noen gang har designet, det er kun støtfanger og lyktene på US modellen jeg ikke liker, der synes jeg Europa modellen er MYE bedre, det er min mening..... :D

Jeg liker best W116 (og W140) best, men W126 er jo ikke langt borte den heller da. Som US-modell uten de ekstremt stygge frontlyktene, så er den jo ekstra fin!! De store fangerene passer til den S-klassen. Se Jørn-Flemming sin US-modell på "medlemmenes bilder". Den er jo dritlekker!!!

Posted

67_ford_mustang_shelby_gt-500_2.jpg

I say no more ;-)

Å FY FAEN. Hva heter det firmaet som bygger replicaer av Elinor igjen? De har vært med på en episode av Rides på discovery samt at OCC bygger en Cobra Chopper til Shelby i samarbeid med dem i et par episoder. Skulle gjerne hatt en slik i Super Snake utgave... *sikle*

Posted

Når du begynner å diskutere slike ting Alexander så er vel 4 ganger "the Ridler" vinneren Chip Foose mannen alle snakker om, han har designet vanvittig mange biler som blir bygd på de "gamle" karosseriene, slik som denne.. :P

[vedlegget ble slettet av en administrator.]