Guest som Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Nå er setene i bilen godt preget av påskesnopspising og sølete støvletter....atter en gang Skulle hatt skinnseter, svarte eller mørkegrå. Er det noen som har et tips om hvor jeg kan begynne å lete for å finne et brukt komplett sett ? Hadde vært greit å bare skifte trekkene, så hadde jeg ikke trengt å fåtak i nøyaktig samme utstyrte seter (Orthopediske el. styrte foran og 2 x barneseter bak, delt rygg). Quote
Guest Espen Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Jeg tror du kommer billigere ut av å skifte setene istedet for å bare bytte trekk. Hauk Motors har kanskje komplette innredninger (mener da også sidepaneler), men de er kanskje noe dyre i pris. Baastad Bildemontering vet jeg har (eller hadde?) innredning i skinn. Det kan fort bli dyrt, men prøv disse og andre diverse huggere rundt omkring. Ellers finnes det en stor hugger i Sverige også. Kanskje du får en grei byttehandel i tillegg??? Quote
Guest stig1 Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Nå er setene i bilen godt preget av påskesnopspising og sølete støvletter....atter en gang Skulle hatt skinnseter' date=' svarte eller mørkegrå. Er det noen som har et tips om hvor jeg kan begynne å lete for å finne et brukt komplett sett ? Hadde vært greit å bare skifte trekkene, så hadde jeg ikke trengt å fåtak i nøyaktig samme utstyrte seter (Orthopediske el. styrte foran og 2 x barneseter bak, delt rygg).[/quote']billigste løsning er skai, lett å holde rent, meget slitesterkt og koster ca 6-7000 kr for hel trukket bil, både seter og gulv, i tilleg ikke mulig å se forskjell Quote
Guest Espen Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Nå er setene i bilen godt preget av påskesnopspising og sølete støvletter....atter en gang Skulle hatt skinnseter' date=' svarte eller mørkegrå. Er det noen som har et tips om hvor jeg kan begynne å lete for å finne et brukt komplett sett ? Hadde vært greit å bare skifte trekkene, så hadde jeg ikke trengt å fåtak i nøyaktig samme utstyrte seter (Orthopediske el. styrte foran og 2 x barneseter bak, delt rygg).[/quote']billigste løsning er skai, lett å holde rent, meget slitesterkt og koster ca 6-7000 kr for hel trukket bil, både seter og gulv, i tilleg ikke mulig å se forskjellKoster det ikke mer??? Er dette inkludert trekking? Quote
Guest stig1 Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Nå er setene i bilen godt preget av påskesnopspising og sølete støvletter....atter en gang Skulle hatt skinnseter' date=' svarte eller mørkegrå. Er det noen som har et tips om hvor jeg kan begynne å lete for å finne et brukt komplett sett ? Hadde vært greit å bare skifte trekkene, så hadde jeg ikke trengt å fåtak i nøyaktig samme utstyrte seter (Orthopediske el. styrte foran og 2 x barneseter bak, delt rygg).[/quote']billigste løsning er skai, lett å holde rent, meget slitesterkt og koster ca 6-7000 kr for hel trukket bil, både seter og gulv, i tilleg ikke mulig å se forskjellKoster det ikke mer??? Er dette inkludert trekking?det var det det kostet når jeg trakk den tidligere drosja mi, skal se om jeg finner nummer og add til firmaet som gjorde det, var litt billigere enn å kjøpe skinn twinn Quote
Guest stig1 Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 fant til slutt firmaet jeg tenkte på, disse brukes mye av drosjene i oslo, var selv veldig fornøyd med jobben de gjorde http://fairmont.no/ trykk deg inn på linken "salmaker" . på min forrige bil var det ikke mulig å se om det var skai eller skinn Quote
Guest Espen Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Oj, nå satte du noen griller i hodet på meg Dette må undersøkes litt nærmere hvis ikke pent brukte originale seter dukker opp for mitt vedkommende. Vet du om de trekker om sidepaneler også? Quote
Guest Paul Posted March 31, 2005 Posted March 31, 2005 billigste løsning er skai' date=' lett å holde rent, meget slitesterkt og koster ca 6-7000 kr for hel trukket bil, både seter og gulv, i tilleg ikke mulig å se forskjell[/quote'] "..både seter og gulv" - gulv?! Quote
Guest amorino Posted March 31, 2005 Posted March 31, 2005 Har allerede sendt avgårde en prisforespørsel til http://fairmont.no/ - skal videreformidle dette når jeg får svar. Jeg betaler gjerne 6-7000 for en oppgradering - om det så er skai! Så noen bilder av noe kalt MB tex (et kunststoff som er perforert) - det så både tøft og behagelig ut! Eller ser jeg at hos de svenske bilopphuggerne koster det rundt 10.000,- for et sett brukte skinnseter (med NESTEN alle dørpanelene)! Vet også at det er en del som kjører til Tyskland og trekker om bilen hos salmakere der. Betaler etter hva jeg erfarer omtrent det samme der (ca 10.000,-) og får det gjort over natten! Så på en feriestopp er vel dette mulig... Da snakker vi selvsagt skikkelig skinn! Men dette er det selvsagt andre enn meg som kan mer om - og sikkert flere som også har gjort!! Quote
Guest stig1 Posted March 31, 2005 Posted March 31, 2005 billigste løsning er skai' date=' lett å holde rent, meget slitesterkt og koster ca 6-7000 kr for hel trukket bil, både seter og gulv, i tilleg ikke mulig å se forskjell[/quote'] "..både seter og gulv" - gulv?!gjorde dette for ca 5 år siden, og mener å huske at det var både seter og gulv Quote
Guest amorino Posted March 31, 2005 Posted March 31, 2005 Et bilgulv trukket i skai... det må jeg se!! Anyone? Bilder? Quote
TEH Posted March 31, 2005 Posted March 31, 2005 Et bilgulv trukket i skai... det må jeg se!! Anyone? Bilder? Mange taxier som har dette. Mye lettere å tørke spy... Quote
Guest Torres Posted March 31, 2005 Posted March 31, 2005 Mange taxier som har dette. Mye lettere å tørke spy...Merker mange likhetstrekk med glattcelle her. Eller en polstret celle' date=' kanskje...? Egentlig skryter jeg bare på meg, har nok ikke opplevd noen av delene. Quote
Guest stig1 Posted March 31, 2005 Posted March 31, 2005 Et bilgulv trukket i skai... det må jeg se!! Anyone? Bilder?en av fordelene med å trekke gulv er at renhold er utrolig lettvint, bare å ta ut mattene, tørk av med en klut og bilen er ren.ingen rensing eller møkk som sitter fast, hvis man setter på dette når bilen er ny, så vil bilen se ny ut når man fjærner det, selv om bilen har gått 1 mill km, eneste som er viktig er at det er helt tett slik at ikke fuktighet kommer under trekket, vet om drosjer som har hatt trekk i 10 år som ser klin nye ut innvendig Quote
Guest Espen Posted March 31, 2005 Posted March 31, 2005 Har aldri opplevd dette. Er det kun trekk bak eller er det foran også?? Kan ikke se for meg at dette er så fint, men skjønner nytteverdien av det, særlig i en drosje. Quote
Guest stig1 Posted March 31, 2005 Posted March 31, 2005 Har aldri opplevd dette. Er det kun trekk bak eller er det foran også?? Kan ikke se for meg at dette er så fint' date=' men skjønner nytteverdien av det, særlig i en drosje.[/quote']hvor mye trekk det er i bilen kommer helt ann på hvor mye penger du legger i det, bilen kan trekkes foran, bak mellom seter, under seter dørtrekk, bagasjerom og trur jaggu meg de trekker taket hvis du spør.mener selv at trekk på gulv passer best i mørke kupeer, men det er en smaksak, synes selv at trekk i mørke biler er penere enn stoff, åsså behøver man ikke være rekk for at unger søler med drikke og mat, eller at kompiser drikker seg for fulle på byen å spyr på veien hjem Quote
Guest amorino Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 Fair Mont skal ha 7000,- for skaitrekk på alle seter (pluss moms, da), så vi snakker nesten 10.000,- for "ny bil". De kan levere et utall farger og du kan også skreddersy setene med innslag av stoff eller velge perforert skai (tøft?!). Jeg tror dette er noe for meg i sommer...? Quote
Guest amorino Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 Tror ikke de er helt oppegående på mailfronten - etter en ukes ventetid på e-postsvar, tok jeg telefonen, jeg! Quote
TEH Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 Tror ikke de er helt oppegående på mailfronten - etter en ukes ventetid på e-postsvar' date=' tok jeg telefonen, jeg![/quote'] Om du skriver slik du gjør i signaturen din, er det kanskje ikke så rart Quote
Guest stig1 Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Fair Mont skal ha 7000' date='- for skaitrekk på alle seter (pluss moms, da), så vi snakker nesten 10.000,- for "ny bil". De kan levere et utall farger og du kan også skreddersy setene med innslag av stoff eller velge perforert skai (tøft?!). Jeg tror dette er noe for meg i sommer...?[/quote']prisene har tydeligvis økt noe siden jeg trakk bilen. Men likevel billigere en skinn Quote
Recommended Posts