Jump to content

Uoriginal utetemp-måler

Recommended Posts

Posted

Har kjøpt en uoriginal ute/inne-tempmåler i "wood-look". Savner tempmåler, men synes det ble litt vel mye kroner for en integrert original måler.

Hvor er det greiest å gå gjennom torpedovegge for å strekke ledningen til uteføleren frem? Vil jo prøve å montere måleren innvendig slik at minst mulig ledning vises.

S124 230 TE 1992

Posted

Håper du har kjøpt litt bedre kvalitet enn den jeg hadde i 230'n min. (Kjøpt i en svensk butikk-kjede med filialer i Norge. Begynner på bil, slutter på tema :()

Den hadde lydvarsel ved fare for is (altså rundt nullpunktet) Lot seg slå av til å begynne med, men.................

Ligger i veikanten på Autobahn like sør for Kassel :thin: :whax: :whdat:

Posted

Vel, kvalitet? Man vet jo aldri med noe som helst før det har sluttet å virke..

Jeg sørget imidlertid for å kjøpe en stum utgave. Har klippet ledninger på slike med alarm før 8)

Posted

Det er flere svarte gummiplugger i torpedoveggen, både bak sikringsboksen og bak batteriet, som du kan lage hull i og trekke ledninger igjennom.

Bak sikringsboksen er det faktisk bare et stort hull, for den boksen er på en måte en del av kupéen.

Posted

Hvis du tar bort boksen? Det har aldri gjort for å komme meg inn i kupeen. Jeg har bare laget et lite hull i en av de svarte gummiproppene som sitter i torpedoveggen bak der.

Posted

Hvis du tar bort boksen? Det har aldri gjort for å komme meg inn i kupeen. Jeg har bare laget et lite hull i en av de svarte gummiproppene som sitter i torpedoveggen bak der.

Da jeg monterte utetemp løsnet jeg innmaten i sikringsboksen, vippet det litt opp og tredde kablene inn i kupéen. Titter du inn der, ser du rett inn på gulvet i kupéen (må ta bort sparkeplata først). Jeg lagde et lite hull i gummiproppen i framkant av sikringsboksen for å tre inn ledningen fra sensoren.

Posted

Fant en gummipropp like ced sikringsboksen. Funker greit, men er jo litt mer harry sammenlignet med originale saker. Plasserte den diskret til venstre for rattet.