Johnny Antonsen Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Hei Vi i Lokallag Oslo er litt nysgjerrig på hvorfor det ikke er flere en 15 - 25 stk på det meste av over 400 medlemmer på Østlandet som møter opp på våre klubb kvelder på mandagene, og da spesielt på sommeren når det stort sett er en del som skjer. Og i den forbindelse så tenkte vi att det kunne være en ide og gjøre som stavanger og lufte tanken om å bytte dag og kanskje klokeslet også igjen. Jeg vil gjerne ha en diskusjon her på denne tråden om akkurat dette her men husk hold dere til dette temaet som jeg tar opp her og ikke alt annet . Jeg ser også att noen legger ut en sånn sak som folk kan stemme på og det hadde vært kjekt men jeg kan dessverre ikke det men hvis det er noen moderatorer som ser her og kan så har dere en jobb å gjøre Mvh. Lokallag Oslo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Hei Morn... Får bare snakke for meg selv. For mitt vedkommende passer det veldig dårlig med treff uttpå "kvelden" . Jeg jobber på Karihaugen til 16.00, og har en halvtime hjem (nordover). Jeg kjører Karihaugen - Råholt mange nok ganger i uka til at det er så veldig aktuelt å kjøre hjem, spise, snu, kjøre tilbake og så hjem igjen. Det er tross alt 5 mil bare tur/retur Karihaugen og enda en mil ned til Inge. 12 mil ekstra pr. gang blir i overkant. Jeg kommer nok til å komme på en del av arrangementene som skjer, og etter at treffet ble "flyttet" til 17.00 var jeg der noen ganger, men de fleste kommer jo uttpå kvelden uansett. For mitt vedkommende syns jeg også at de "vanlige" treffene blir litt mye av det samme hver gang, i hvertfall om vinteren. Spiller ingen rolle for meg hvilken dag der er i uka. Forskjellige utflukter nå i sommerhalvåret er nok det viktigste man kan gjøre for å dra folk til treffene. Cruising-turene der vi viser oss fram er veldig hyggelige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stig1 Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Hei, for min del så skotter det ikke på lysta, prøver så godt jeg kan å dukke opp, men det passer ikke alltid med familien, i fjor så hadde jeg en gravid kone som var mye syk både før og etter fødsel, noe som gjorde at jeg var nødt til å ta vare dem.nå som alle er friske regner jeg med at det blir mulighet for å dukke opp på flere møter/turer, i tillegg så kjører jeg daglig 30-40 mil i jobb ,samt at jeg bor ca 6 mil unna brobekk, er derfor ikke alltid opplagt nok til å ta turen opp og ned, for meg er det ett fett hvilke dager som brukes, synes også at det hadde vært morro med flere nye ansikter på mandagsmøtene, en ide kunne kanskje vært å holde litt flere familiedager slik at også familie kunne ta en del av morroa.en annen ting var at mandagene kunne brukes til å få hjelp til diverse problemer vi har med bilene, det finnes mye nyttig kompetanse blandt folkene som møtes der, så i tillegg å prate kanskje hjelpe verandre å skru litt, bare en tanke, men synes at det hadde vært fint å få litt hjelp uten at det koster skjorta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Litt langt for meg, ellers hadde jeg vært der oftere! (iallefall om jeg kun hadde jobbet dagtid! ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Paul Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Enig med Ørnulf, det hadde vært artig med litt mer mekke-tema (både avtalt og spontant) på de ordinære treffene.Ellers så er sikkert jeg en av de som bor nærmest Brobekk, men møter ikke opp så ofte allikevel. Har mest å gjøre med at jeg vanligvis trener på mandag kveld, samt at bil ikke er den høyest prioriterte hobbyen min (oh skrekk og gru! ) Tema-kvelder med besøk hos diverse firma og verksted og sånt synes jeg er veldig interessant. Har vært på noen sånne og skal prøve å få med meg flere utover våren og sommeren nå. Synes Oslo avdelingen gjør en fin jobb som får istand slike besøk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tin Nguyen Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Kjempebra at du tar opp temaet. Jeg har også ALLTID lyst til å være på mandagsmøtene, men dessverre passer tidspunktet dårlig for en stakkars småbarnsfar som knapt får tid til viktig samvær med ungene i den travle hverdagen. Jeg kan som regel møte opp etter kl 20, men da begynner som regel treffet å gå mot slutten... Jeg bor et godt stykke unna Brobekk, men avstanden er ikke noe problem for min del. Søndag hadde muligens vært en glimrende dag for meg, men det passer garantert ikke for alle andre... Uansett prøver jeg for enhver pris å bli med på temakveldene som er et helt glimrende tiltak! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Enig med Ørnulf' date=' det hadde vært artig med litt mer mekke-tema (både avtalt og spontant) på de ordinære treffene.Ellers så er sikkert jeg en av de som bor nærmest Brobekk, men møter ikke opp så ofte allikevel. Har mest å gjøre med at jeg vanligvis trener på mandag kveld, [/quote'] Kan noen prøve å snakke fornuft til meg den dagen jeg heller drar å trener enn å komme på treff?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jørn-Flemming Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Synes det var hyggelig å sitte i kantina til Inge og prate løst, og like hyggelig å være med på bedriftsbesøk. Jeg prøver å delta så sant jeg kan, men hittil har det bare passet et par ganger Personlig hadde en halvtime/time senere passet bedre, for jeg har ikke bil med på jobben og må hjemom først. Men, for andre passer det nok utmerket å dra på treff rett fra jobb - på vei hjem. Tid og dag er nok derfor et håpløst tema - alle har en dag eller to i uken som ikke passer, det samme med klokkeslett etc. Problemet for meg er nok faktisk å huske på om det er treff akkurat den kvelden det passer, og ev hvor det er. Går det f.eks. an å abonnere på meldinger fra Oslo-gjengen? Jeg har mye å huske på hver dag, men en epost om at "nå er det kommet noe på terminlista", eller "husk møte i kveld" hadde nok hjulpet litt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Jeg stiller vel i samme klasse som Ørnulf. Jeg som styremedlem burde absolutt ha stilt opp mer. Jeg kjører 30 mil om dagen pluss 14 mil tur/retur jobb. I tillegg så jobber jeg skift, dvs mange kvelder. Noen ganger kan det gå opp mot 3-4 dager uten at jeg får se familien min annet enn om natten, så kveldene for meg er prioritert til familien. Noen mandagskvelder jobber jeg, de dagene jeg jobber dagen, så frister det lite og plusse på 15-16 mil til etter middag for å gå på treff. De mandagene jeg har fri, prøver jeg å sette av til treff, men det er som regel alltid noe i veien. En annen ting er innholdet. På vinteren er det ikke alle som finner det like interessant å sitte i en kantine og drikke kaffe/cola og fortelle hverandre om hvor bra merce er (tok dere ironien ). Treff for meg er blankpolerte glis, som man beskuer, og skryter og juger hemningsløst av bilen sin . Men det blir litt vanskelig om vinteren da Det som hadde vært drømmen, er jo et eget lokale med bukk/smøregrav og et oppholdsrom alla det stavangeravdelingen har. Hvor man som Ørnulf etterlyser, får litt faglig hjelp til div problemer. Men det var dette med drømmer da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest iad Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 For min del er 17.30 litt tidlig i og med at jeg jobber i Horten, men jeg prøver å komme så raskt jeg kan. Har hatt litt problemer med å komme de siste mandagene, først pga av influensa, senere pga innkallelse til en viss tjeneste i uniform. Men fra mandag av regner jeg med å være tilbake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stig1 Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 kom akkurat på en ide, hva med å arrangere familieutflukter med bil, gjerne i nærheten av ett vann slik att ungene kan bade, kanskje ta med noen griller, god mat og holde det på søndager slik at alle har tid og ork, dette kan jo også være svært så bra for familien, samt at man kan dyrke bil innteressen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 kom akkurat på en ide' date=' hva med å arrangere familieutflukter med bil, gjerne i nærheten av ett vann slik att ungene kan bade, kanskje ta med noen griller, god mat og holde det på søndager slik at alle har tid og ork, dette kan jo også være svært så bra for familien, samt at man kan dyrke bil innteressen[/quote'] Jeg er helt med ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar Lindberg Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 En fin idè, Gribb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Antonsen Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Synes det var hyggelig å sitte i kantina til Inge og prate løst' date=' og like hyggelig å være med på bedriftsbesøk. Jeg prøver å delta så sant jeg kan, men hittil har det bare passet et par ganger Personlig hadde en halvtime/time senere passet bedre, for jeg har ikke bil med på jobben og må hjemom først. Men, for andre passer det nok utmerket å dra på treff rett fra jobb - på vei hjem. Tid og dag er nok derfor et håpløst tema - alle har en dag eller to i uken som ikke passer, det samme med klokkeslett etc. Problemet for meg er nok faktisk å [u']huske[/u] på om det er treff akkurat den kvelden det passer, og ev hvor det er. Går det f.eks. an å abonnere på meldinger fra Oslo-gjengen? Jeg har mye å huske på hver dag, men en epost om at "nå er det kommet noe på terminlista", eller "husk møte i kveld" hadde nok hjulpet litt. Hei alle sammen. Jørn Fleming Vi jobber med og få til et opplegg der vi varsler med en mail eller lignende når det er noe spes som skjer men er ikke kommet så langt med det enda. Til dere andre som er der av og til men ikke så ofte så er det helt forståelig. De vi tenker mere på er de resterende ca 400 medlemmene på østlandsområdet som aldri er der men som faktisk er veldig ivrige bådde her og på enkelte treff som vi møter de. Derfor tenker vi på forskjelige dager/Klokeslett for att det kan pase bedre for flere nye. Mvh. Lokallag Oslo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Antonsen Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 kom akkurat på en ide' date=' hva med å arrangere familieutflukter med bil, gjerne i nærheten av ett vann slik att ungene kan bade, kanskje ta med noen griller, god mat og holde det på søndager slik at alle har tid og ork, dette kan jo også være svært så bra for familien, samt at man kan dyrke bil innteressen[/quote'] Hei. Den ideen er allerede banka men plassen er under jobbing og det er i prinsipet samme som det vi allerede har hatt en åpen dag med helle familien vi tenker på men med grilling istedet og vi ser også for oss en liten crusing tur ditt vi skal for så å parkere bilene litt synlig for folk MEN HVOR ER DEN PERFEKTE PLASS Mvh. Lokallag Oslo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johan Stub Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 MEN HVOR ER DEN PERFEKTE PLASS Litt langt unna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stig1 Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 kom akkurat på en ide' date=' hva med å arrangere familieutflukter med bil, gjerne i nærheten av ett vann slik att ungene kan bade, kanskje ta med noen griller, god mat og holde det på søndager slik at alle har tid og ork, dette kan jo også være svært så bra for familien, samt at man kan dyrke bil innteressen[/quote'] Hei. Den ideen er allerede banka men plassen er under jobbing og det er i prinsipet samme som det vi allerede har hatt en åpen dag med helle familien vi tenker på men med grilling istedet og vi ser også for oss en liten crusing tur ditt vi skal for så å parkere bilene litt synlig for folk MEN HVOR ER DEN PERFEKTE PLASS Mvh. Lokallag Osloskal ta en tur rund på nes å se om det går ann å finne en plass.andre kunne jo gjøre det samme Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jørn-Flemming Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 MEN HVOR ER DEN PERFEKTE PLASS Som dere kanskje har sett drar jeg til Jevnaker/Hadeland med noen W126-eiere i juni i år. Det kan anbefales.Andre steder nær Oslo som egner seg for biler, bading og grilling er: :idea: Blåfarveværket på Modum (ikke bading) :idea: Støtvig Hotel /Larkollen :idea: Jeløya/Moss :idea: Grefsenkollen :idea: Villa Fridheim på Noresund :idea: Tyristrand/Vikersund :idea: Krøderen (Tur med Krøderbanen?) :idea: Ingierstrand badog flere til... Noen av disse bør man varsle på forhånd, særlig Krøderbanen, men det er f.eks. mange offentlige perler i Østmarka som er fine for bading og grilling, f.eks. er det et SVÆRT område ved Stensrudvannet. Helt fint om man bare ligger unna toppdagene når "alle" drar dit med familiene sine.Bare si fra om dere vil ha flere ideer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stig1 Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 MEN HVOR ER DEN PERFEKTE PLASS Som dere kanskje har sett drar jeg til Jevnaker/Hadeland med noen W126-eiere i juni i år. Det kan anbefales.Andre steder nær Oslo som egner seg for biler' date=' bading og grilling er: :idea: Blåfarveværket på Modum (ikke bading) :idea: Støtvig Hotel /Larkollen :idea: Jeløya/Moss :idea: Grefsenkollen :idea: Villa Fridheim på Noresund :idea: Tyristrand/Vikersund :idea: Krøderen (Tur med Krøderbanen?) :idea: Ingierstrand badog flere til... Noen av disse bør man varsle på forhånd, særlig Krøderbanen, men det er f.eks. mange offentlige perler i Østmarka som er fine for bading og grilling, f.eks. er det et SVÆRT område ved Stensrudvannet. Helt fint om man bare ligger unna toppdagene når "alle" drar dit med familiene sine.Bare si fra om dere vil ha flere ideer [/quote']her var det jo en masse gode ideer, en fin jobb for treffansvarlig å finne ut ett av disse stedene og dato.ikke la det bli med praten!!!!! men organiser dette, slik at det blir en realitet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 MEN HVOR ER DEN PERFEKTE PLASS Som dere kanskje har sett drar jeg til Jevnaker/Hadeland med noen W126-eiere i juni i år. Det kan anbefales.Andre steder nær Oslo som egner seg for biler' date=' bading og grilling er: :idea: Blåfarveværket på Modum (ikke bading) [/quote']Er det ikke bademuligheter ved gressplenen der da? Nedenfor fossefallet hvor elva ligger så og si stille? Husker jeg så dårlig da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnny Antonsen Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 MEN HVOR ER DEN PERFEKTE PLASS Som dere kanskje har sett drar jeg til Jevnaker/Hadeland med noen W126-eiere i juni i år. Det kan anbefales.Andre steder nær Oslo som egner seg for biler' date=' bading og grilling er: :idea: Blåfarveværket på Modum (ikke bading) :idea: Støtvig Hotel /Larkollen :idea: Jeløya/Moss :idea: Grefsenkollen :idea: Villa Fridheim på Noresund :idea: Tyristrand/Vikersund :idea: Krøderen (Tur med Krøderbanen?) :idea: Ingierstrand badog flere til... Noen av disse bør man varsle på forhånd, særlig Krøderbanen, men det er f.eks. mange offentlige perler i Østmarka som er fine for bading og grilling, f.eks. er det et SVÆRT område ved Stensrudvannet. Helt fint om man bare ligger unna toppdagene når "alle" drar dit med familiene sine.Bare si fra om dere vil ha flere ideer [/quote'] her var det jo en masse gode ideer, en fin jobb for treffansvarlig å finne ut ett av disse stedene og dato.ikke la det bli med praten!!!!! men organiser dette, slik at det blir en realitet Hei Er det sånn du føler att ting er bare prat og ikke noe som skjer Vi hadde åpen dag for ikke lenge sia og da måtte vi naturlig nok være inne pga kulde men dette her kommer på den nye terminlista som gjelder fra uti juni og derfor så er det ikke sikkert att dette blir en realitett før august da juli er stengt pga felles ferie. Og når vi da har bare 1 April i dag så blir det litt dumt og banke noen dato. Men det kommer til og skje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 skal ta en tur rund på nes å se om det går ann å finne en plass.andre kunne jo gjøre det samme Hva med kirkeruinene ? Ved Vormsund er det en sak de kaller "lekteren". Tror det er noe servering der, så spørs vel om det er så populært om vi drar opp en diger grill. må undersøkes. Det er i hvertfall ganske koselig nede ved vannet der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stig1 Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 MEN HVOR ER DEN PERFEKTE PLASS Som dere kanskje har sett drar jeg til Jevnaker/Hadeland med noen W126-eiere i juni i år. Det kan anbefales.Andre steder nær Oslo som egner seg for biler' date=' bading og grilling er: :idea: Blåfarveværket på Modum (ikke bading) :idea: Støtvig Hotel /Larkollen :idea: Jeløya/Moss :idea: Grefsenkollen :idea: Villa Fridheim på Noresund :idea: Tyristrand/Vikersund :idea: Krøderen (Tur med Krøderbanen?) :idea: Ingierstrand badog flere til... Noen av disse bør man varsle på forhånd, særlig Krøderbanen, men det er f.eks. mange offentlige perler i Østmarka som er fine for bading og grilling, f.eks. er det et SVÆRT område ved Stensrudvannet. Helt fint om man bare ligger unna toppdagene når "alle" drar dit med familiene sine.Bare si fra om dere vil ha flere ideer [/quote'] her var det jo en masse gode ideer, en fin jobb for treffansvarlig å finne ut ett av disse stedene og dato.ikke la det bli med praten!!!!! men organiser dette, slik at det blir en realitet Hei Er det sånn du føler att ting er bare prat og ikke noe som skjer Vi hadde åpen dag for ikke lenge sia og da måtte vi naturlig nok være inne pga kulde men dette her kommer på den nye terminlista som gjelder fra uti juni og derfor så er det ikke sikkert att dette blir en realitett før august da juli er stengt pga felles ferie. Og når vi da har bare 1 April i dag så blir det litt dumt og banke noen dato. Men det kommer til og skje. hei, jeg var på åpen dag, og syntes det var vellykket, men det har vært foreslått ting på forumet før som aldrig har blitt noe av, har bare veldig lyst til at det blir noe av, mente ikke å kritisere dere som planlegger slikt, jeg vet at dere prøver så godt dere kan.mente heller ikke at dere skal bestemme dato i dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stig1 Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 skal ta en tur rund på nes å se om det går ann å finne en plass.andre kunne jo gjøre det samme Hva med kirkeruinene ? Ved Vormsund er det en sak de kaller "lekteren". Tror det er noe servering der' date=' så spørs vel om det er så populært om vi drar opp en diger grill. må undersøkes. Det er i hvertfall ganske koselig nede ved vannet der.[/quote']kirkeruinene er en severdighet, og eies av komunen, tviler sterkt på at de tillater grilling på en av nes sine historie plasser, i tillegg ligger dette oppe på en høyde ca 2-250 m over glomma i bradt stigning og ikke egnet for bading, det er også en gammel gravlund der.når det gjelder "lektern" så ligger den rett vedsiden av vormsundbrua med liten eller ingen grillplass, lektern ligger ca 3 km fra kirkeruinene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Hva med kirkeruinene ?kirkeruinene er en severdighet' date=' og eies av komunen, tviler sterkt på at de tillater grilling på en av nes sine historie plasser, i tillegg ligger dette oppe på en høyde ca 2-250 m over glomma i bradt stigning og ikke egnet for bading, det er også en gammel gravlund der.[/quote'] Hmm.. Husker jeg virkelig så feil? Jaja, det er noen år siden jeg var der. Ganske mange faktisk. Mente nå det var kort vei ned til vannet, og plasser for slikt der, men da tar jeg sikkert feil. Høres ut som du er litt mer oppdatert enn jeg er Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts