Guest Sailor Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Vurderer å bytte motor fra 2,0 til 2,3 8v. Noen som vet om denne passer rett i uten å bytte noe ledningsnett eller innspr.hjerne å sånt? Og er det noe forskjell på bremser? Hvilken årsmodell 2,3 er å anbefale? Regner med 2,3 har samme aut.kasse som 2,0. Takknemmlig for svar... Quote
Guest Odd-Erik J Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 Lurer på det samme. Jeg vurderer bytte fra 2.0i 91mod. til 2.3 16v eller 2.5 16v. Veldig vanskelig å få skikkelig svar noen steder, noen klarte til og med å påstå at selve karosseriet var sterkere på original 2,3 og 2,5 mens andre mener at det er bare bremsene som er annerledes. Jeg har etter å ha lest mange forum klart å finne ut at det man som regel får godkjent ombygging ved bytte av bremser, noe mer konkret enn det har jeg ikke funnet ut Quote
Guest 1042 Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 2.0 og 2.3 er i utgangspunktet samme motor, med forskjellig slagvolum. Om det er noen forskjeller på blandingsprogrammet i hjernen til KE-Jetronicen aner jeg ikke. Tviler på det. Dog har det vært noen endringer på tenningssystemet igjennom tidene. 2,3-8 og 2,3-16 er også i utgangspunkt samme motor med forskjellig topp. så når det gjelder motorfester så er det ingen problem. Såvidt meg bekjent er største forskjellen på biler med 8v og 16v størrelsen på bremsene. Lurer på om ikke 16v har samme bremser som 300E? Quote
Recommended Posts