Guest amorino Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Jeg har lett rundt på forsiden etter medlemsfordeler? Hva får man for å melde seg inn, mener jeg? Altså; blader, tilbud, fordeler etc? Når nå halve forumet forsvinner til andre nettsteder er det vel på tide å promotere MBE skikkelig! Så fortell - hvorfor skal jeg og andre melde oss oss inn nå!? Quote
Guest 300TDT Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Jeg regner med styret har promoteringspakken klar. De har jo avgjort alt så da er vel dette klart forlengst. Quote
Olav Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Her er du inne på noe vesentlig Amorino. Mange vet ikke hva det betyr å være medlem i MBE. Det handler om mye mere enn å få rettigheter til å poste på et internettforum. Jeg er ganske sikker på at det har stått på hovedsidene våre hva som følger med et medlemsskap, men det har tydeligvis blitt borte.I hovedtrekk er det følgende:4 nummer årlig av vårt medlemsblad MB-tidende. Som redaktør i dette prøver jeg å gjøre dette til hyggelig og interessant lesestoff. Noen er flinke til å bidra med stoff, men jeg ønsker mere.Du får også bladet Bil, etter min mening et av de bedre bilbladene i Norge. Normal pris på abonnementet er kr.395,- så du tjener egentlig inn nesten hele medlemsavgiften her.I tillegg har vi rabattavtaler med mange firmaer, både landsdekkende og lokale. Noen av avtalene er meget gode,mens noen er litt "så der" For å få til gode avtaler må vi være en attraktiv målgruppe for leverandører. Jo flere vi er desto sterkere står vi her.Men det viktigste ihvertfall for meg er å være en del av et miljø med samme interesse. Landstreffet er årets høydepunkt. For oss som har vært med siden den spede begynnelsen var det et stort øyeblikk å se hele plassen foran Pers Hotell full av Mercedeser. Vi har også deltatt på en rekke andre bilarrangementer rundt omkring. Kanskje litt avtagende i det siste. Lokallagene er meget viktige i det daglige. Spesielt Oslo og Stavanger har stor aktivitet, men her som ellers er man avhengig av at det er mange som stiller opp og tar i et tak. Det er mye som kunne vært gjort, men er det bare noen få som skal stå på for å legge alt til rette for alle andre blir det feil.Jeg har vært medlem helt siden starten, og har bodd 30 mil fra nærmeste lokallag. Men dette har ikke hindret meg i å delta på mye av klubbens aktiviteter. Dette fellesskapet har gitt meg mye, og regningen på medlemsavgiften er en av få regninger som jeg betaler med glede. Jeg håper at denne uroen vi opplever nå ikke skremmer bort folk fra klubben. La oss stå sammen og gjøre MBE til en stor og sterk klubb som kan gi oss mye glede i mange år fremover. Quote
Guest 007 Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 For de som ikke bor noenlunde sentralt og som ikke liker bladet bil, vil dermed et medlemskap i mbe by på lite muntrasjon. 450 er ikke mye penger, det støtter jeg. Men hvorfor betale nesten et halvt tusen kroner for tilgang til et tørt forum, der overivrige toppmedlemmer stadig oppfordrer til bruk av søkefunksjonen fremfor bruk av ”ny tråd” funksjonen. Ikke akkurat morsomt å betale 450 kroner for drive å søke på et forum. Bladet bil kan man abonnere på utenom klubben, og det koster vel 395,- for et helårsabonnement på b-bil utenom klubben, tar jeg ikke feil. Det burde vært mulighet for å velge bort b-bil, og kun betale 55 kroner i medlemsavgift. Da hadde vilkårene vært tålelig. Hvis ikke, så er nok av frie MB forum rundt om på nettet som ikke lokker medlemmer med avlatshandel. Ett av dem er norske mercefreaken. Michael Nielsens freakforum kan vel ikke sammenlignes med MBE med tanke på gjennomsnittlig brukermasse, men det tekniske aspektet ved freaken er fullt på høyde med dette forumet. Og hvis noen påstår at freaken er kjedelig, vil jeg bare minne dere på at det har mer enn nok action der. Det koster 400 kroner for et medlemsskap i Volkswagen Audi Club Norwegen, som har omtrent samme medlemsfordeler som mbe. Hva blir medlemspengene brukt til i denne klubben? Og før noen sier det, så kan jeg ikke komme på årsmøtet for å høre på både det ene og det andre. Jeg bor ”der ingen trodde at noen skulle bo”, og det gjør det ekstra vanskelig å dra til sentrale østnorge for å høre på årsberetninger. Quote
Guest Geggi Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Men hvorfor betale nesten et halvt tusen kroner for tilgang til et tørt forumHvorfor i alle dager gidder du å kaste bort din dyrebare tid på dette forumet da (hvis det er så tørt)? Quote
Guest Nemesis 230CE Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Men hvorfor betale nesten et halvt tusen kroner for tilgang til et tørt forumHvorfor i alle dager gidder du å kaste bort din dyrebare tid på dette forumet da (hvis det er så tørt)? Han mener sikkert at det ikke vil bli det samme miljøet her inne når mesteparten av posterne blir stengt ute av de høyere herrer Er enig med han der, desverre Quote
Guest Geggi Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Vent nå til onsdag og se hva dette ender opp med først. Trenger ikke bli så "bad" som alle vil ha det til Fremgangsmåten til styret er likevel under pari i denne saken, men tror de har forstått hva medlemmene mener om den saken nå. Quote
Guest amorino Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Bare for ordens skyld - jeg støtter ikke opp om 007 sine synspunkter! Tvert i mot - slike burde man kvitte seg med... (her på forumet, vel og merke - ingen oppfordring til evnt. leiemordere her inne). Jeg har ikke Bil dette året, og det blir vel det som gjør utslaget. Dersom forumet forblir åpent for ALLE, skal jeg snarest melde meg INN. Dersom det utelukkende er medlemmer som skal være her, synes jeg det er totalt idiotisk, og melder meg IKKE inn. Så - da var det sagt! Kan alltids hende jeg tar meg en tur til sørfylket også (les; Stavanger). Så kan jeg få bilen på bukk, få hjelp til å bytte fjærer og puter også kanskje... Og et par rimelige felger med sommerdekk? Det er bare to timer ned fra Haugesund (knapt nok), og kombinert med den obligatoriske IKEA-turen (kan ikke dra dit uten), så kan det bli litt nytte for alle parter i heimen! Quote
Johnny Antonsen Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Hei Styret har fulgt diskusjonene på forumet vedrørende stenging og tatt dette til ettereretning. Vi ser at informasjoen har vært mangelfull og vil med dette komme med følgende redgjørelse til endringene. Endringene blir ikke så drastiske som mange frykter. Brukernavn kan endres etter førstegangs pålogging til ønsket brukernavn. Alle gamle innlegg er fortsatt tilgjengelig og aktive. Endringene gjøres pga tekniske oppgraderinger og integrering med øvrig funksjonalitet på klubbens hjemmeside. Derfor må vi skille mellom medlemmer og ikke medlemmer av MBE. Medlemmer vil fra den 15. februar logge seg på via hovedsiden og vil automatisk være pålogget forumet. Ikke medlemmer kan poste innlegg som gjester på hovedforumet og teknisk avdeling, samt lese et utvalg av innleggene. De som ikke har mottatt brukernavn og passord, vennligst ta kontakt med medlemsansvarlig@mbentusiastklubb.com eller via SMS til 91 80 57 67. Med vennlig hilsen Styret Quote
CHARLIE Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Da var det på tide å melde seg inn, Amorino!!!! Quote
Recommended Posts