Jump to content

Nullstilling av asyst..

Recommended Posts

Guest stiansenfrode
Posted

Har hørt litt forskellig når det gjelder nullstilling av asyst.Etter oljeskift og ellers trengende service hadde det jo vært greit å kunne nullstille.Har hørt at det er opp og ned med vinduene i en spesiell rekkefølge.Noen som har peiling på dette?

På forhånd takk

Posted

Ja, først ned med bakvinduene 12 cm, så ned med høyre foran mens...................... :lol: :lol: :lol:

Neida, du gjør det med å trykke på knappen i kombiinstrumentet og slå av og på tenning osv. Det står i instruksjonsboken hvordan det gjøres. Husker det ikke i hodet.

Guest stiansenfrode
Posted

hehehehe...ehhh.kan ikke huske at det stod noe om det i instruksjonsboken.Eller instrugsjonsbog...er det vanlig at boken er på dansk når bilen er solgt ny i norge?

Posted

Stemmer, av en eller annen grunn er det dansk som gjelder her til lands. Du finner beskrivelsen i den delen som omfatter interiør tipper jeg. Se registeret for Assyst.

Guest C220 Rieger
Posted

For det første: Har du multifunksjonsratt?

Hvis ja bruker du følgende metode:

Sett tenningen i posisjon 2

Bla deg frem til reset service

Trykk og hold inne R tasten

Av med tenning

Hvis nei bruker du følgende metode:

Start motoren

Trykk 2 ganger hurtig etter start på 0 tasten

Skru av tenningen

Hold inne 0 tasten mens du starter motoren

Etter ca 10sek vil den nye service intervalen vises

Slipp knappen

Skru av tenning

Guest C220 Rieger
Posted

Den er nå editert :) Var litt feil,så måtte smugkikke i programmet :D

Guest stiansenfrode
Posted

Takker for alle svar,dette skal jeg prøve når servicen nærmer seg.Ser liksom ingen vits å betale i dyre dommer for service når man trygt kan gjøre det selv.

Posted

Sant nok..... Men du gir samtidig avkall på endel potensielle kjøpere av bilen din den dagen du skal selge. Jeg hadde ikke kjøpt bil uten servicehefte. Forstår likevel at du mener det koster mer enn det smaker på MB-verksted :wink:

Guest C220 Rieger
Posted

900.- timen her i Tromsø hos MB verkstedet!

Guest 3,2 CDI AMG!
Posted
Takker for alle svar' date='dette skal jeg prøve når servicen nærmer seg.Ser liksom ingen vits å betale i dyre dommer for service når man trygt kan gjøre det selv.[/quote']

Husk også at div. garantier bortfaller hvis ikke A og B servicer blir utført hos godkjente verksteder.Dette må ikke være MB verksteder.Tenker vel mest på rustgarantien. :wink:

Posted
Takker for alle svar' date='dette skal jeg prøve når servicen nærmer seg.Ser liksom ingen vits å betale i dyre dommer for service når man trygt kan gjøre det selv.[/quote']

Husk også at div. garantier bortfaller hvis ikke A og B servicer blir utført hos godkjente verksteder.Dette må ikke være MB verksteder.Tenker vel mest på rustgarantien. :wink:

Skal ikke kverulere på at det selvfølgelig er lurt med komplett servicebok, men angående rust/kulanse/goodwill hadde dette ingenting å si på min bil. En mekaniker har eid bilen før meg og utført service selv. Han skrev en erklæring om dette og BOS gikk gjennom bilen før salg. Ingen problem for BOS Buskerud, og da ingen problem for Tyskland. Jeg får dekket bytte av gulv nå, bilen skal inn i mars.

• 3 weeks later...
Posted
Start motoren

Trykk 2 ganger hurtig etter start på 0 tasten

Skru av tenningen

Hold inne 0 tasten mens du starter motoren

Etter ca 10sek vil den nye service intervalen vises

Slipp knappen

Skru av tenning

Beklager, men jeg får altså ikke nullstillet serviceintervallet på A-klassen  :?

Det er en -99 modell uten multi-ratt. Anyone ?

Posted

Fremgangsmåten som står beskrevet ser riktig ut ifølge hukommelsen min, men jeg tror ikke du skal starte bilen, kun vri nøkkelen til posisjon 2. (hakket før starteren slår inn)

Posted

Fremgangsmåten som står beskrevet ser riktig ut ifølge hukommelsen min, men jeg tror ikke du skal starte bilen, kun vri nøkkelen til posisjon 2. (hakket før starteren slår inn)

Stemmer det. Du skal ikke starte motoren...