Guest stiansenfrode Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 Har hørt litt forskellig når det gjelder nullstilling av asyst.Etter oljeskift og ellers trengende service hadde det jo vært greit å kunne nullstille.Har hørt at det er opp og ned med vinduene i en spesiell rekkefølge.Noen som har peiling på dette? På forhånd takk Quote
Olav Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 Ja, først ned med bakvinduene 12 cm, så ned med høyre foran mens...................... Neida, du gjør det med å trykke på knappen i kombiinstrumentet og slå av og på tenning osv. Det står i instruksjonsboken hvordan det gjøres. Husker det ikke i hodet. Quote
Guest stiansenfrode Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 hehehehe...ehhh.kan ikke huske at det stod noe om det i instruksjonsboken.Eller instrugsjonsbog...er det vanlig at boken er på dansk når bilen er solgt ny i norge? Quote
Olav Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 Stemmer, av en eller annen grunn er det dansk som gjelder her til lands. Du finner beskrivelsen i den delen som omfatter interiør tipper jeg. Se registeret for Assyst. Quote
Guest C220 Rieger Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 For det første: Har du multifunksjonsratt? Hvis ja bruker du følgende metode:Sett tenningen i posisjon 2Bla deg frem til reset serviceTrykk og hold inne R tastenAv med tenning Hvis nei bruker du følgende metode: Start motorenTrykk 2 ganger hurtig etter start på 0 tastenSkru av tenningenHold inne 0 tasten mens du starter motorenEtter ca 10sek vil den nye service intervalen visesSlipp knappenSkru av tenning Quote
bska Posted February 10, 2006 Posted February 10, 2006 @ C220 RiegerOppskriften uten multif.ratt fikk jeg ikke til å funke på A-klassen.... Quote
Guest C220 Rieger Posted February 12, 2006 Posted February 12, 2006 Den er nå editert Var litt feil,så måtte smugkikke i programmet Quote
Guest stiansenfrode Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Takker for alle svar,dette skal jeg prøve når servicen nærmer seg.Ser liksom ingen vits å betale i dyre dommer for service når man trygt kan gjøre det selv. Quote
Guest Geggi Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Sant nok..... Men du gir samtidig avkall på endel potensielle kjøpere av bilen din den dagen du skal selge. Jeg hadde ikke kjøpt bil uten servicehefte. Forstår likevel at du mener det koster mer enn det smaker på MB-verksted Quote
Guest C220 Rieger Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 900.- timen her i Tromsø hos MB verkstedet! Quote
Guest 3,2 CDI AMG! Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Takker for alle svar' date='dette skal jeg prøve når servicen nærmer seg.Ser liksom ingen vits å betale i dyre dommer for service når man trygt kan gjøre det selv.[/quote'] Husk også at div. garantier bortfaller hvis ikke A og B servicer blir utført hos godkjente verksteder.Dette må ikke være MB verksteder.Tenker vel mest på rustgarantien. Quote
Guest ØHN Posted February 13, 2006 Posted February 13, 2006 Takker for alle svar' date='dette skal jeg prøve når servicen nærmer seg.Ser liksom ingen vits å betale i dyre dommer for service når man trygt kan gjøre det selv.[/quote'] Husk også at div. garantier bortfaller hvis ikke A og B servicer blir utført hos godkjente verksteder.Dette må ikke være MB verksteder.Tenker vel mest på rustgarantien. Skal ikke kverulere på at det selvfølgelig er lurt med komplett servicebok, men angående rust/kulanse/goodwill hadde dette ingenting å si på min bil. En mekaniker har eid bilen før meg og utført service selv. Han skrev en erklæring om dette og BOS gikk gjennom bilen før salg. Ingen problem for BOS Buskerud, og da ingen problem for Tyskland. Jeg får dekket bytte av gulv nå, bilen skal inn i mars. Quote
bska Posted March 7, 2006 Posted March 7, 2006 Start motoren Trykk 2 ganger hurtig etter start på 0 tasten Skru av tenningen Hold inne 0 tasten mens du starter motoren Etter ca 10sek vil den nye service intervalen vises Slipp knappen Skru av tenning Beklager, men jeg får altså ikke nullstillet serviceintervallet på A-klassen Det er en -99 modell uten multi-ratt. Anyone ? Quote
Olav Posted March 7, 2006 Posted March 7, 2006 Fremgangsmåten som står beskrevet ser riktig ut ifølge hukommelsen min, men jeg tror ikke du skal starte bilen, kun vri nøkkelen til posisjon 2. (hakket før starteren slår inn) Quote
TEH Posted March 7, 2006 Posted March 7, 2006 Fremgangsmåten som står beskrevet ser riktig ut ifølge hukommelsen min, men jeg tror ikke du skal starte bilen, kun vri nøkkelen til posisjon 2. (hakket før starteren slår inn) Stemmer det. Du skal ikke starte motoren... Quote
bska Posted March 8, 2006 Posted March 8, 2006 Y E S - Y E S !!! Det funka som dere sa. Tusen takk Quote
Recommended Posts