Guest CE320 Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Jeg skal skifte fjærer og dempere på kupeen min.Det står noen "jalla" senkefjærer og Kayaba(uff!) støtdempere på den nå.Jeg hadde tenkt å skifte til Sportline fjærer med ener pads og Bilstein Sportline dempere.Men så har jeg jo fått høre om H&R fjærer da....Så nå lurer jeg på hva jeg skal velge?Syns bilen er litt for lav nå.Hadde håpet å heve den ca 1cm med Sportline fjærer og ener pads.Hvor lav vil den bli med H&R med f.eks. toer pads i forhold?Noen som har noe input på dette?? Quote
Frode Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Mercedes bruker vel Sachs demepere originalt uten at jeg er 100% sikker, ellers så er Bilstein Sprint dempere i sammen med H&R fjærer velkjent på 124, ingen klager ennå..... Sportline er senket 40mm i forhold til "standard" 124, så kjøp fjærer etter vekten på bilen din og ikke mer enn 40mm senking. Hvis du vil opp en cm så kjøper du bare andre puter, 3 eller 4`er puter så blir den høyere, 0,8cm per "trinn".... Quote
Alexander Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Jeg kjøpte orginale Sportline fjærer på Autostern. Kostet litt over 2000 mener jeg å huske for alle 4 (vi har rabatt der.) Det var verdt hver eneste krone. Bilen ble litt høyere, men ikke for høy, og mye mer komfortabel enn det den var med H&R fjærer. Jeg kjøpte også de putene som skulle være på bilen min orginalt, 1er foran og 2er bak. Jeg tror Mercedes bruker Bilstein og Sachs orginalt, men som Frode er jeg ikke sikker. Bilstein er uansett knallbra, og siden AutoTrio er importør, og vi har rabatt der, så sier det seg selv at det er lurt å sjekke prisen der. Quote
Guest CE320 Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Nja,40mm senk for Sportline er vel å ta i litt,trodde det var ca 20mm!Vet at Mercedes benytter Sachs originalt,men tror ikke Bilstein er noe dårligere.Sjekket med AutoTrio,men de kunne ikke konkurrere med pris på nettbutikk i Tyskland.Det er ikke noe alternativ å bytte til tjukkere pads.Som jeg sier,fjærene er "jalla".Tror de heter ARP,kan det stemme?Forøvrig er delenummer for Bilstein dempere i Sportline utgave V36-4053 og B36-1612. Quote
Alexander Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Sjekket med AutoTrio' date='men de kunne ikke konkurrere med pris på nettbutikk i Tyskland.[/quote'] Hvordan er prisen i forhold? Quote
Frode Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Nja,40mm senk for Sportline er vel å ta i litt,trodde det var ca 20mm! 32mm før 94 oppgraderingen og 40mm etter....det er fakta.... Når det gjelder puter så var det etter at nye fjærer var montert, hvis den fortsatt var litt lav..... Bilstein er kjent godt kvalitetsmerke så det er et godt valg... Hva var prisen i Tyskland...?? Quote
Guest CE320 Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Jeg betalte 320Euro,frakt inklusive.Så kommer jo momsen i tillegg.Nå skal det i rettferdighetens navn sies at jeg ikke har fått demperne ennå,det tyske firmaet har rota skikkelig. Husker ikke helt prisen hos AutoTrio,men tror det var drøyt 5000kr.Jeg var riktignok ikke betalende medlem på det tidspunktet,så det er ikke sikkert differansen med rabatt blir så stor. Quote
bska Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 Min erfaring med SportLine fjærer er at de er relativt myke, men fjæringen kan allikevel bli litt stumpete under ca 60km/t (spes om demperene er slitt). Det er en del body-roll med SportLine i krappe kurver. Stivere stabstak (E500, foran/bak) hjelper litt, men tror eks H&R fjærer vil gi bedre uttelling. Synes SportLine oppsettet funker best på landeveien med god familie last i bilen - meget komfortabel, kompakt, uten sleng og unoter. Quote
Ingvar Posted March 15, 2006 Posted March 15, 2006 På an igjen... Hva med Vogtland eller Eibach fjærer?Ser på mbworld at amerikanerne ofte foretrekker Vogtland framfor H&R,mens Eibach faller lite i smak "over there".Noen som har erfaringer med Vogtland eller Eibach her til lands? Quote
Guest Sjursen Posted April 5, 2006 Posted April 5, 2006 Har Eibach på min S124. Objektivt sett så senker de bilen 30mm uten å forsake så mye komfort. Kvalitetspodukt. Elokserte (mener jeg de var). Meget bra. Quote
Recommended Posts