Jump to content

Fuktighet/vann i bilen

Recommended Posts

Guest AlexBergen
Posted

Velger å lage et nytt tema om dette, selvom jeg vet det er slike tråder her fra før!

Har en del fukt eller rett og slett dammer i bilen, hovedsaklig på høyre siden. Både høyre fremme, bak på "gulvet" og høyresiden av bagasjerommet(nede i "sjakten")

Noen som har noen tips om hvor denne fuktigheten kan komme fra?

Er sykt iriterende! Vil ha en tørr bil uten dugg osv osv:)

124W 230E Sporline 1990.

Håper på svar som kan være til god nytte:)

Guest hosetved
Posted

Har samme problemet selv, med vanninntrenging i bagasjerom. Har prøvd å tette alle mulige åpninger med et elastisk middel (klæb og tet) fra wurth. Det kommer fortsatt vann inn, mest i reservehjulbrønnen. Alle dreneringsplugger er som de skal (tror jeg).. Har holdt på i flere dager med dette :? Noen som har noen tips? Bilen er en 1993 mod W124 ombygd til 94-look.

Guest amorino
Posted

Hvor fukten kommer fra er vel intet mysterium; den kommer UTEFRA! Hvor den kommer inn er et annet tema... og langt mer spennende.

Jeg slet med den høyre "brønnen" bak i bagasjen. Dette ble tettet på verksted i forbindelse med en annen utbedring. Da tror jeg det var skjøten som var utett.

Guest AlexBergen
Posted

Du har forsåvitt rett i det, hehe.. Er høyre brønn som er problemer her også, men desverre bare en del av problemet!

Posted

Vann trenger ikke å komme Utenfra. Kondens kan bidra til at det blir våt inni også. Jeg har vann under fotbrønnen foran på venstre siden, når det er våt, fuktig og litt kaldt ute, men ikke bestandig. Når jeg ta bort matte med den tykke gummien og kjørt flere uker i regnvær, har også kjørt bilen inn i auto-vaksehall, men ikke en dråpe å se.

Tips; Hva med å ta ut alle mattene i bilen og i bagasjerommet og kjører bilen inn i auto-vaskehall, mens du er inne i bilen eller mens du ligger i bagasjerommet. På denne måten får bilen rikelig med vann fra alle kanter.

Glemte en link her:

http://www.mercefreaken.com/phpBB2/viewtopic.php?t=927

Guest amorino
Posted

Jeg har vanskelig for å se at du skal ha så mye kondens at det vil gjøre seg gjeldende i fotbrønnen. Jeg tror heller at det kommer fra et sted under. Som du sier selv, så er det jo når det er fuktig... Da vil jeg tro det spruter opp og inn. Eller noe lignende...

Vaskehall spruter vel ikke opp under - med mindre du velger det da? I så tilfelle er vel dette såpass kort til at om det er en tynn slisse, så rekker ikke vannet å trenge skikkelig inn?

Vel - hva vet nå jeg egentlig? :oops: Men det virker veldig logisk på meg!

• 1 month later...
Guest alexbergen
Posted

I dag hadde jeg bilen i en vaskehal, plutselig kommer det en stråle vann ut fra under hanskerommet, nesten helt inne med veggen.

Noen som har en idè for ka dette kan være?

Guest AlexBergen
Posted

Ja har lakluke så det kan jo være det ja! Takk:)