Jump to content

Prøver meg igjen - noen som har disse montert?

Recommended Posts

Guest amorino
Posted

w202guages.jpg

Lurer på disse - og har gjort det lenge - de skal visstnok lyse av seg selv - og jeg tror det ville gjort seg i dash`en min! Særlig med disse rundt:

w210ringarinside.jpg

Litt mye med 1500,- (pluss frakt) for disse to (unødvendige) produktene? Og igjen - noen som har montert enten det ene eller det andre, eller begge - og som har flg; bilde, litt info om hvor vanskelig det er å sette på kromen?

Jeg kunne forøvrig tenke meg krom også rundt frontlyktene og baklyktene!

Posted

Tallskivene i dashbordet har jeg ikke vært borti, men kromringene rundt har jeg montert selv. Jeg fikk en kamerat av meg som jobber hos BOS til å ta med spesialverktøy for å plukke ut instrumenthuset av dashbordet. Deretter var det bare å skrue opp noen få skruer, og vips så var det tilgjengelig å komme inn bak glasset. Kromringene var bare å tre innforbi og plassere de der de skulle være, så klemme litt på de til de satt. Så var det bare å skrue igjen "huset", og sette det på plass. Hele monteringen tok vel ca. 20 minutt. Er KJEMPEFORNØYD!!!

Kromringer rundt frontlyktene tar ca. 5 minutt å montere. Men kromringer rundt baklyktene har jeg aldri vært borti, selv om jeg skaffer slike også.

Send meg en PM, så skal du få priser på det du vil ha :lol:

Guest 3,2 CDI AMG!
Posted

Jeg har også montert kromringer.Fornøyd med resultatet.Enkel jobb.Hvis du tar av tre-listene som sitter på hver av instrumentene,så klarer du å dra dette ut med fingrene.Har også liggende hvite instrumentskiver,med blått lys.Har ikke montert disse enda,men får ta det en dag.Har ventet litt med dette,for jeg er litt usikker på hvor "kult" det blir.Men det er jo bare å ta de av igjen,hvis jeg ikke blir fornøyd.Legger ut bilde når de er montert. :wink:

Posted

Jeg har fått en montert både kromringer og den hvite plasmatavlen. Han som montert anlegg for meg gjorde dette og sa montering av plasmatavlen var vanskelig og tidkrevende for det det var så mange ledninger og kontakter bak der som man må holde orden på.

Resultatet var nydelig for mine i vinter mørket, i motsetning til det triste originale lyset. Og om sommeren ser det også bedre ut med hvite skiver.

(Og sammen med innsteglister som lyser opp MB-logo er dette en bil som jeg tror vil slå følger sammen meg til den blir veteran!) :D

Plasmatavlen kan man justere lysstyrken og fargen mellom blått og hvitt og grønn, enten en fargen for seg selv eller som en blanding mellom dem. Som du ser både bildene gir kromringer en dybde følelse av instrumentskiven.

Her er noen bilder:

DSC02440.jpg

DSC02435.jpg

DSC02438.jpg

DSC02433.JPG?&

IMG_0057.jpg

IMG_0055.jpg

Guest amorino
Posted

Digre bilder gjøre det vanskelig å lese teksten. Men flotte bilder da!

Er dette plasmatavlene til MBSCA-shopen?

Posted

Personlig synes jeg det blir feil med blått lys i dashbordet, så lenge alle de andre lysene i brytere o.l. lyser gult i bilen.

Hvis det derimot hadde gått an å skifte ALLE pærer i bilen til blått, så tror jeg det hadde blitt rått!! (Jeg er litt sånn at ting må stå i stil til hverandre)

Posted
Digre bilder gjøre det vanskelig å lese teksten. Men flotte bilder da!

Er dette plasmatavlene til MBSCA-shopen?

Ja, og kromringer av plast er fra luxusline (eller fra mbsca). Skal du ringer i krom er prisen ca. 1200,- fra Arne.

Guest amorino
Posted

Jeg har skiftet alle pærer til blått fra tidligere. Til og med grøftelysene i dørene! Minuset er at det er vanskelig å se forskjell på rødt og blått i varmehjulene...

Posted
Jeg har skiftet alle pærer til blått fra tidligere. Til og med grøftelysene i dørene! Minuset er at det er vanskelig å se forskjell på rødt og blått i varmehjulene...

Gidder du å ta noen bilder? Og hvor får du kjøpt pærene?

Posted
Ringarna från oss är i metall/Chrome. :wink:

Tull og tøys!

Mine er kjøp hos deg og er av plast! :evil:

Posted

Bilder skal jeg nok få tatt etterhvert... inntil da finner du pærene i musikkatalogen (har litt annet der også da) her:

www.ljudia.no

Synd at det ikke kom noen bilder, for dette virket interessant. Håper Amorino melder seg inn igjen, så han kan legge ut bilder av 210en sin med blått lys i alle brytere i dashen.

Guest Arne Kjøhl
Posted

Forsøkte å finne pærene på www.ljudia.no men det var ikke lett.

Noen som har funnet dem og kan si hva de koster?

Posted

Har du også skiftet alle pærene til blå belysning, Jørn? I såfall; BILDER!!!! :lol: :lol: :lol:

Nei,har ikke byttet ut alle pærene.Kunne jo vært noe,hmmm! Har byttet ut de som sitter under på dørene,slik at det er blått lys på bakken,når døra står åpen.Ble ganske kult faktisk.Skal ta bilde en dag!

Posted

Om du vil ha et tips? Gi f i de skivene om de er av typen som må byttes med de originale. Nålene sitter noe inni hampen fast, veldig vanskelig å få dem riktig på igjen. Har prøvd, aldri mer :?

Posted

Hmmm!Har en web-movie som viser hvordan viserene skal demonteres.Er kanskje ikke så enkelt som det ser ut som?På denne videoen så ser det ut som om viserene skal vris i en posisjon,før de dras opp.Men vi får se hva jeg gjør. 8)

Posted

Jeg ville ihvertfall ikke montert dem før jeg hadde skiftet til blått lys i alle brytere rundt i bilen. Vil tro du skal få store problemer med å skifte til blått lys i Commanden din. Jeg mener jo at  alt bør stå i stil :lol: :lol: :lol:

Posted

Kan jo montere de hvite skivene, men bruke det orginale lyset i instrumentene.Trenger jo ikke koble til det blå plasmalyset som er i de hvite skivene. :P

Posted

Kan jo montere de hvite skivene, men bruke det orginale lyset i instrumentene.Trenger jo ikke koble til det blå plasmalyset som er i de hvite skivene. :P

Da stiller jo saken seg annerledes!!! Trodde du MÅTTE bruke det blå lyset i dem :lol: :lol:

Posted

Det blir veldig stilig med hvite skiver, det skal jeg inrømme. I min situasjon fikk jeg knallrødt lys. Synes ikke det var spesielt stilig. Det ble litt vel mye auda. En annen ting var at på de originale skivene satt det uklar film der pærene sitter slik at det blir jevnt med lys i tallene. På disse skivene fra Birba var det ikke det og du så tydelig hvor pærene satt. Men stilig er det.

Birba1.JPG