Guest ole_c240 Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Måtte selge min trofaste sliter (E280T 124), og gikk over til en c240t 202. Jeg liker 240'n godt med ett unntak: når det blir glatt går tankene fort til Disney-filmen med Bambi på glatta...Riktignok stokker ikke hjula seg, men helt kontroll føler jeg ikke at jeg har. Da var gode gamle 124'n mye mer forutsigbar... Quote
Guest gbakke Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Trode det skulle være bedre på de nyere bilene Quote
Olav Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Det krever litt tid for å venne seg til de moderne elektroniske hjelpemidlene. For en som har kjørt endel på vinterføre sitter refleksene i kroppen, og når både sjåføren og elektronikken skal parere den samme sladden blir man litt usikker. Ellers så har jeg også inntrykk av at moderne biler er mere ømfintlig på dekk. Quote
TEH Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Før du gir en endelig dom over bilens vinteregenskaper, ville jeg ha sjekket hjulstillingen og dekk. Er dekkene gamle? Nå har du en tyngre og "litt" kraftigere motor enn meg, men jeg synes c-klassen min er en drøm på vinterføre. Tar seg godt frem, stabil som et tog, og forutsigbar som bare det! Quote
Torbjørn Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Jeg må også si meg enig i at C klassen opplevedes overraskende bra på vinterføre, synes bilen gir bra med "feedback" og man kjenner grensene førdem er passert. Dekk har sikkert veldig mye å si. Nå har jeg kun kjørt på piggfritt, men den kommer seg frem de fleste steder, eneste på sørpe har jeg hatt litt problemer, med det kan som sagt skyldes dekkene. Quote
Guest ole_c240 Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Takk for gode svar! Jeg har nok en mistanke om at dekkene som fulgte med bilen aldri vil vinne "Motors vinterdekktest" Så basert på min mistanke, og deres svar ser det ut som jeg bør ta meg en tur til dekksjappa! Quote
Guest Tor Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Dekk er Alfa Omega. Kjører selv rundt med en bakhjulstrekker (dessverre ikke MB) med elendige dekk og det slenger mer enn det går rett fram. Tross elektroniske duppeditter. Mønsteret er bra, de er bare gamle... (bilen er til salgs, derfor ikke investere i nye dekk for de som lurer) Quote
Guest Johan Stub Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Jeg kjører vinterstid rundt i passat (dessverre). Selv med forhjulsdrift og mye dekkmønster spinner den bare den ser en motbakke. Men dekkene er noen år gamle og de var ikke slik når de var nye, så min konklusjon er at dekk ikke har uendelig lang holdbarhetstid. Jeg gidder heller ikke kjøpe nye da jeg håper hele dritten ved et mirakel skal falle fra hverandre og jeg må kjøpe noe annet... Quote
Guest kodvaag Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Jeg gidder heller ikke kjøpe nye da jeg håper hele dritten ved et mirakel skal falle fra hverandre og jeg må kjøpe noe annet... Sett opp en blyant-tegning av du-vet-hvem i bakvinduet, så blir den brent og ramponert! Quote
Guest Johan Stub Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Hmm - også jeg som har forsikring for brann.... Quote
Recommended Posts