Guest Tom V. Ekvoll Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Hei.Plukket opp dette tipset som herved formidles.Har ikke prøvet, men bestiller. http://www.worldstart.com/php/newsletters.php?ms&06-08-2004 Kan være en god ide for å unngå å "blåse" noe. Vennlig hilsen Quote
Guest ØHN Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Funker vel som bruk av batterilader i 5 minutter. Kan være nok det, på en bensinbil i hvert fall, i varmegrader. Quote
Guest Trond Roald Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Funker vel som bruk av batterilader i 5 minutter. Kan være nok det' date=' på en bensinbil i hvert fall, i varmegrader. [/quote'] ja,er helt enig.sikringen på sigarett tenneren er normalt på 15ampere så den leverer nok meget begrenset med strøm.men,kan jo fungere ved delvis utladet batteri. Quote
FrodeS Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Funker vel som bruk av batterilader i 5 minutter. Kan være nok det' date=' på en bensinbil i hvert fall, i varmegrader. [/quote'] ja,er helt enig.sikringen på sigarett tenneren er normalt på 15ampere så den leverer nok meget begrenset med strøm.men,kan jo fungere ved delvis utladet batteri. 10A er max for den typen plugg man bruker i sigarettenneren. Det er også nok til at det kan bli rimelig varmt rundt pluggen. Det er ikke noe i veien for at dette skal kunne funke, men jeg synes 5min hørtes utrolig kort ut. 10A i 5 min er bare såvidt over 1Ah inn på batteriet, og det holder ikke til mange sekundene med startmotoren, men det kan jo være nok hvis man neeesten får startet bilen fra før. Hvis batteriet er ødelagt (noe det jo gjerne blir hvis det står tomt noen dager), vil dette være håpløst. Quote
Guest george__ Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 eneste som burde være aktuelt er starthjelp hvor man ikke trenger to biler.. Quote
Guest ØHN Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 eneste som burde være aktuelt er starthjelp hvor man ikke trenger to biler.. Henger ikke helt med jeg, kan du forklare? Quote
Recommended Posts