Jahov Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Etter at jeg tidligere i sommer klarte å "brenne opp" Sølvi, (den sølvfargede 123) har det blitt noen fine turer med 126 bilen i ferien. Denne har HPF som jeg stadig lurer litt på. Jeg har skiftet alle gasskulene, så bilen har nå blitt myk og fin. Men det virker som om den "mister trykket" på tomgang ved varm motor. Kjørte over til vestlandet og da blir det mange bakker. I lange nedoverbakker (uten noe "drag" på motoren) kan varsellampa begynne og lyse, og bilen virker stumpete og slapp i humper. Opp med turtall og allt virker ok igjen. Det er ingen lekkasjer. Riktig oljenivå. Derfor lurer jeg på om pumpa kan være sliten??, jeg klarer ikkeå måle trykket på anlegget, men siden dette skjer når motoren er varm og olja jo er veldig tynn, mistenker jer pumpa. Denne ser veldig lik ut som de som sitter på 123 T modellene, men ER den lik??? eller er den kraftigere?? Noen som vet??? _________________ Mvh. Jan W-187 (er desverre solgt) R-107 (nydelig sommerbil) S-123 (verdens beste bil) W-126 (SEL med HPF) S-210 (bilen fra helvete) GE (brøytebil) +mye annet, uten stjerne men er gøy alikevell. Mercedes sluttet å produsere biler i 1985?!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.