Jump to content

Hydraulikkpumpe 123=126?


Jahov

Recommended Posts

Etter at jeg tidligere i sommer klarte å "brenne opp" Sølvi, (den sølvfargede 123) har det blitt noen fine turer med 126 bilen i ferien.

Denne har HPF som jeg stadig lurer litt på. Jeg har skiftet alle gasskulene, så bilen har nå blitt myk og fin. Men det virker som om den "mister trykket" på tomgang ved varm motor. Kjørte over til vestlandet og da blir det mange bakker.

I lange nedoverbakker (uten noe "drag" på motoren) kan varsellampa begynne og lyse, og bilen virker stumpete og slapp i humper. Opp med turtall og allt virker ok igjen.

Det er ingen lekkasjer. Riktig oljenivå.

Derfor lurer jeg på om pumpa kan være sliten??, jeg klarer ikkeå måle trykket på anlegget, men siden dette skjer når motoren er varm og olja jo er veldig tynn, mistenker jer pumpa.

Denne ser veldig lik ut som de som sitter på 123 T modellene, men ER den lik??? eller er den kraftigere??

Noen som vet???

 

_________________

Mvh. Jan

 

 

W-187 (er desverre solgt)

R-107 (nydelig sommerbil)

S-123 (verdens beste bil)

W-126 (SEL med HPF)

S-210 (bilen fra helvete)

GE (brøytebil)

+mye annet, uten stjerne men er gøy alikevell.

 

Mercedes sluttet å produsere biler i 1985?!!!!

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...