FrodeS Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8265936 Her er det snakk om en type diesel laget av naturgass, som kan fylles rett på dieselbiler, og redusere utslippende drastisk. Slikt skal man selvfølgelig ikke ha noe av, så da er det viktig å få lagt på nok avgifter til at det blir usalgbart. Mer info her : www.ecofuel.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Lenge siden jeg mistet illusjonen om at avgifter hadde miljøgrunnlag. Eller vent litt. Jeg har nå aldri hatt den illusjonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegardxf Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Det beste var jo utvalget av biltekniske instanser de hadde sendt høringa til :lol: :lol: :lol: Der var det mye kompetanse :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnt Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Syns ikke dette var så dumt Det åpner jo opp for å kjøpe seg en C63 AMG Black Series Coupe en gang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 http://kjetillund.mittarbeiderparti.no/-/bulletin/show/748137_til-oppklaring-om-avgifter-og-syntetisk-diesel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 3, 2012 Author Share Posted August 3, 2012 Håer dette bidrar til oppklaring og et noe mer balansert bilde av saken. Slik jeg leser det, bidro det ikke til noe som helst. Bare standard svada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Vel, det synes ikke jeg. Synes avisartikkelene om dette var veldig ubalanserte. Dette balanserte bildet godt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Bare AP-svada, og det er jo helt klart at de må hurtiginnføre veibruksavgift før det blir noe særlig salg av alternativer for å sikre inntektene til statskassen så lenge de er livredde for å gå glipp av et par avgiftskroner. At 3 av 10 stemmer på den gjengen der er totalt ufattelig. Klippet fra samme side, i tilfelle noen ikke var klar over det: i dag er noen drivstofftyper unntatt for veibruksavgift: biogass, hydrogen, gass, høyinnblandet bioetanol. Biodiesel har halv avgift. Men ved behandlingen av statsbudsjettet for 2011 besluttet Stortinget at disse unntakene skal avvikles innen 2020. Det betyr altså at praktisk talt alle alternative drivstoff vil i løpet av de neste årene bli så dyre at fossil bensin og diesel igjen vil være rimeligere såfremt ingenting drastisk skjer med produksjonsmetodene innen alternative drivstoff, og således vil ingen benytte seg av dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Det er helt utrolig hva dem klekker ut av ideèr der inne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 afgjiftskåte regjeringen vi har eler skal jeg si NORGE i et NØTTESKALL... mvh Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts