Guest 1042 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Hvordan er tilbaketrekket på parkbremsen til denne bilen lagt opp? Er det meningen at vaieren skal dra pedalen tilbake til grunnstilling eller er det en fjær i forbindelse med selve pedalen? Grunnen for mitt spørsmål er enkelt. Park-brems fungerer tilnærmet normalt, men pedalen må løftes manuelt opp siste 2 hakkene til nullpunktet for å unngå varsel om parkbrems på. I det siste har den begynt å bevege seg inn ett hakk eller to igjen, noe som medfører at vi må holde pedalen oppe hele tiden. Ser at det er litt slakk i vaier som går fra pedalen. Om man da skulle ha vært under bilen og tatt opp slakket der eller må demontere halve cockpiten på førersiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Fikk høre fra en mekaniker at det skal være en fjær i pedalen som skal dra den tilbake, og at det ikke er uvanlig at den går ut av sporet. Hans erfaringer var dog fra 202.. Har nå tatt ut pedalen, og det er en fjær her, men den fungerer virkelig kun som låsing av pedalen. Pedalen går i fri når fjæra blir belastet (man drar i utløserhendelen). Da står jeg kun igjen med å ta opp slakket i mekanismen bak der en vaier blir til 2. Synes dette virker som en litt spesiell løsning, men mulig det er baktanker fra ingeniørene i Stuttgart.. Pedalmekanismen har forøvrig 220 delenummer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Syns det høres rart ut. Det du sier er at pedalen skal holdes av ved hjelp av stramminga av wirene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Syns det høres rart ut. Det du sier er at pedalen skal holdes av ved hjelp av stramminga av wirene? Etter litt googling var det løsningen ja. Fant også ut at det er veldig enkelt å komme til stramming av vaierkonstruksjonen... -Vippe opp baksetet og skru av et lite deksel. Ser ut som jeg må gå over en gang til ved senere anledning. Slakke opp der jeg strammet idag og heller ta av tromler, gjøre reint og legge inntil der først for deretter å stramme opp. Virker som mekanismen går litt tregt på ene siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Knall, da har du jo finni feilen og har en plan på det framover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts