Guest Bjarte Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Noen som klarer å hjelpe meg med å komme med forslag til hvorfor jeg får så mye luft i dieselslangen ut av dieselfilteret mitt? Og hva er den svarte tennplugghettelignendes tingen der slangen kommer fra? Plages med nødmodus, der motor kutter/dør når jeg gir pådrag. Når motor går, er det ikke så mye luft der, men jeg ser bobler kommer da også, men når jeg stopper motoren fylles nesten hele slangebiten med luft 1998 C220cdi - 125HK Setter pris på alle forslag som kommer Mvh Bjarte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjarte Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt E Jacobsen Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Det er sansyneligvis O-ringene på dieselrøret som er slitt/morkent. Disse får du hos MB som repsett. De sitter på endene av rørene som er dyttet inn i filter/pumpe/og railrør. skal være 6 stk O-ringer. Koster omtrent ingenting. Det som skjer er at den suger falskluft når motor går, og når den stoppes så siger dieselen tilbake i filter og videre bakover. har skiftet dette på 3 av mine biler med cdi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjarte Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Det er sansyneligvis O-ringene på dieselrøret som er slitt/morkent. Disse får du hos MB som repsett. De sitter på endene av rørene som er dyttet inn i filter/pumpe/og railrør. skal være 6 stk O-ringer. Koster omtrent ingenting. Det som skjer er at den suger falskluft når motor går, og når den stoppes så siger dieselen tilbake i filter og videre bakover. har skiftet dette på 3 av mine biler med cdi. Ja, glemte å si at disse er skiftet uten noen forbedring Men takk for tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt E Jacobsen Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Hvis O-ringene er skiftet så er det fremdeles en lekasje fremme i motorrommet fremfor dieselfilter. Det er det eneste som gjør at dieselen renner tilbake. Hvis alt er tett så er det vakum i slangene og dette holder dieselen i slangene. Let videre! Jeg hadde dette på en 270 ML og der skiftet jeg slangene også. Da ble alt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjarte Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Hvis O-ringene er skiftet så er det fremdeles en lekasje fremme i motorrommet fremfor dieselfilter. Det er det eneste som gjør at dieselen renner tilbake. Hvis alt er tett så er det vakum i slangene og dette holder dieselen i slangene. Let videre! Jeg hadde dette på en 270 ML og der skiftet jeg slangene også. Da ble alt bra. Takk for tips, skal prøve å bytte alt av dieselslanger. Men noen som klarer å hjelpe meg med noe delenummer på det? eller kjøper jeg bare noe slanger fra en vilkårlig plass og kapper til? Noen som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Takk for tips, skal prøve å bytte alt av dieselslanger. Men noen som klarer å hjelpe meg med noe delenummer på det? eller kjøper jeg bare noe slanger fra en vilkårlig plass og kapper til? Noen som vet? Gir du meg chassinr. (evt. regnr) så kan jeg jo sikkert sjekke om jeg finner det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt E Jacobsen Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Den slangen som du har ringet inn er en slange som er laget til bilen. Det går en slange til pumpen som ligger i front av kamaksel. du ser innkoblingen i nedkant på bilde. ca på midten. så går det en slange videre derfra til til rail. disse slangene kan ikke erstattes med hvilken som helst slange. De er laget til motoren. Ring mb eller kom med reg/understellsnr så finner vi det ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjarte Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 regnr: AR83915 understellsnr: WDB2021931F708344 og tusen takk for at du/dere gidder å hjelpe folk som meg, som ikke har såååå stålkontroll som dere her på forumet har :) Settes stor pris på av meg iallefall:) Edit: kunne tenkt meg å skiftet alle dieselslanger i motorrom, så alle delenummer taes imot med takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Delenr. 611 070 05 32 (nr. 38 på bildet): Autoroyal har delen til 126 spenn: http://autoroyal.no/originaldeler/default.aspx?delenr=6110700532&x=0&y=0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Del #120: 611 070 08 32 Del #110: 611 070 07 32 Del #146: 611 070 13 32 Del #290: 611 070 00 02 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjarte Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Tusen takk for delenummer, alle slanger er nå bestilt og forhåpentligvis er problemet mitt løst da.' Får heller komme tilbake til tråden om det ikke blir bra Mvh Bjarte edit: alle bestilt unntatt, Del #290: 611 070 00 02 , er dette riktid delenummer? kommer ikke opp verken hos autoroyal eller mbshop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 edit: alle bestilt unntatt, Del #290: 611 070 00 02 , er dette riktid delenummer? kommer ikke opp verken hos autoroyal eller mbshop. Nei, det er feil Det er 611 078 00 02 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjarte Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Takker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjarte Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Takker for all hjelp her, fant en o-ring på ene slangen som ikke eksisterte på gamle slangen, og sannsynligvis skapte trøbbel. Nå er endelig bilen i orden, og den går ikke i nødmodus (det var en annen feil som gjorde nødmodus) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riisern Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Vet dette er en gammel tråd, men er det noen som kan si hva delen på deleregninga som er plasser helt til venstre over tallet 121. Går en ledning inn på den. Min slik lekker litt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riisern Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Ukjent for alle? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikE300D Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Det er alltid deilig å få byttet alle disse slangene! Det beste er å bestille nye slanger med koblinger.. O-ringer medfølger Dette gjør underverker! Slet noe veldig med luft i mitt dieselsystem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts