Jump to content

Luft i dieselslange- Bilder

Guest Bjarte

Recommended Posts

Guest Bjarte

Noen som klarer å hjelpe meg med å komme med forslag til hvorfor jeg får så mye luft i dieselslangen ut av dieselfilteret mitt?

Og hva er den svarte tennplugghettelignendes tingen der slangen kommer fra?

Plages med nødmodus, der motor kutter/dør når jeg gir pådrag.

Når motor går, er det ikke så mye luft der, men jeg ser bobler kommer da også, men når jeg stopper motoren fylles nesten hele slangebiten med luft  :shock:

1998 C220cdi - 125HK

img8195k.jpg

img8200l.jpg

Setter pris på alle forslag som kommer  :D

Mvh

Bjarte

Det er sansyneligvis O-ringene på dieselrøret som er slitt/morkent. Disse får du hos MB som repsett. De sitter på endene av rørene som er dyttet inn i filter/pumpe/og railrør. skal være 6 stk O-ringer. Koster omtrent ingenting.

Det som skjer er at den suger falskluft når motor går, og når den stoppes så siger dieselen tilbake i filter og videre bakover. har skiftet dette på 3 av mine biler med cdi.

Det er sansyneligvis O-ringene på dieselrøret som er slitt/morkent. Disse får du hos MB som repsett. De sitter på endene av rørene som er dyttet inn i filter/pumpe/og railrør. skal være 6 stk O-ringer. Koster omtrent ingenting.

Det som skjer er at den suger falskluft når motor går, og når den stoppes så siger dieselen tilbake i filter og videre bakover. har skiftet dette på 3 av mine biler med cdi.

Ja, glemte å si at disse er skiftet uten noen forbedring :) Men takk for tips

Hvis O-ringene er skiftet så er det fremdeles en lekasje fremme i motorrommet fremfor dieselfilter. Det er det eneste som gjør at dieselen renner tilbake. Hvis alt er tett så er det vakum i slangene og dette holder dieselen i slangene.

Let videre! Jeg hadde dette på en 270 ML og der skiftet jeg slangene også. Da ble alt bra.

Hvis O-ringene er skiftet så er det fremdeles en lekasje fremme i motorrommet fremfor dieselfilter. Det er det eneste som gjør at dieselen renner tilbake. Hvis alt er tett så er det vakum i slangene og dette holder dieselen i slangene.

Let videre! Jeg hadde dette på en 270 ML og der skiftet jeg slangene også. Da ble alt bra.

Takk for tips, skal prøve å bytte alt av dieselslanger. Men noen som klarer å hjelpe meg med noe delenummer på det? eller kjøper jeg bare noe slanger fra en vilkårlig plass og kapper til? Noen som vet?

Takk for tips, skal prøve å bytte alt av dieselslanger. Men noen som klarer å hjelpe meg med noe delenummer på det? eller kjøper jeg bare noe slanger fra en vilkårlig plass og kapper til? Noen som vet?

Gir du meg chassinr. (evt. regnr) så kan jeg jo sikkert sjekke om jeg finner det :)

Den slangen som du har ringet inn er en slange som er laget til bilen. Det går en slange til pumpen som ligger i front av kamaksel. du ser innkoblingen i nedkant på bilde. ca på midten. så går det en slange videre derfra til til rail.

disse slangene kan ikke erstattes med hvilken som helst slange. De er laget til motoren. Ring mb eller kom med reg/understellsnr så finner vi det ut.

regnr: AR83915

understellsnr: WDB2021931F708344

og tusen takk for at du/dere gidder å hjelpe folk som meg, som ikke har såååå stålkontroll som dere her på forumet har :) :)

Settes stor pris på av meg iallefall:)

Edit: kunne tenkt meg å skiftet alle dieselslanger i motorrom, så alle delenummer  taes imot med takk :)

Tusen takk for delenummer, alle slanger er nå bestilt og forhåpentligvis er problemet mitt løst da.'

Får heller komme tilbake til tråden om det ikke blir bra :)

Mvh

Bjarte 

edit: alle bestilt unntatt,  Del #290: 611 070 00 02 , er dette riktid delenummer? kommer ikke opp verken hos autoroyal eller mbshop.

• 1 month later...
  • 1 year later...