Guest 4326 Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Da har jeg gått til innkjøp av ordentlig vinterbil! Faktisk min første W124 med sotvifte! Bilen er en 93 mod E250 Turbodiesel med litt over 400k på telleren Og jeg er positivt overasket over hvor sprek bilen er.. men er jo vant til en 200D som så vidt fulgte trafikken, imens den her kjører forbi biler uten å ligge på turtallsperra Den har fått litt røff behandling oppgjennom årene, men den skal leges fremover nå! Planen er å rigge den for vinteren iform av xenon overalt.. hvis noen av dere fulgte med på den forrige bilen min så vil det si xenon i ryggelys og diverse andre plasser Litt rustfjerning blir det også fremover..pluss at førerstolen ska byttes.. har aldri vært borti en mer håpløs og udugelig stol. Nytter ikke å flytte stolen fremover eller bakover.. så vidt det går an å justere ryggen! Kanskje avantgarde grill også? Utstyr: 240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR 291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER 300 Unknown = ???? 412 Unknown = ???? 420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR 430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT 531 AUTOMATIC ANTENNA 570 FOLDING ARMREST, FRONT 591 Unknown = ???? 620 AIR POLLUTION CONTROL 652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS 731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT 750 MB AUDIO 30 RADIO WITH VK/RDS 199 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING 001 Unknown = ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Kode; 300 = 300 Edelholzbox zwischen Vordersitzen 412 = 412 Schiebe-Hubdach elektrisch Stahl SHD W124 W210 591 = 591 Wärmedämmendes Glas rundum mit Heckscheibe Einschicht-Sicherheitsglas ESD a 001 = 001 Schwarz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Gratulerer med ny bil Stavdal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Gratulerer med ny bil Stavdal Takker Syver! Er nok litt mer forelsket i 124 jeg men.. jaja la gå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Liten update! I går ble det byttet olje.. kjøpte QMI motorrens og QMI motorbehandling da jeg har lest mye positivt om det.. motorvasken funket iallefall.. var mye groms som kom ut da jeg tappa av oljen! Så vi får se om bilen lever lengre pga motorbehandlingen med QMI.. Ny olje av ymse kvalitet.. URSA SuperTD lastebilolje Fikk endelig begynt på rustfjerninga! Så nå blir bilen verdig å kjøre rundt med også med MB Entustiastklubbskiltplater! Bakluka er dessverre tapt, men har fått den til å se fjong ut midlertidlig, da det blir ny etterhvert! Lakk ble kjøpt av vår rabattgiver her i byen, Lakkspesialisten.. men fikk ikke rabatt.. Resten av rusta i de 3 resterende hjulbuene blir tatt i morgen, pluss det lille på panseret og "metallpølsene" under hovedlyktene! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnt Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Jeg har ei facelift bakluke liggende hvis det er av interesse. Så si rustfri. Fargen er blå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Jeg har ei facelift bakluke liggende hvis det er av interesse. Så si rustfri. Fargen er blå. Topp! Er av interesse, men ikke enda.. skal vente til over vinteren med å handle inn karossdeler da saltet skal få jobbe på det som står på nå istedet! Er vel også på jakt etter skinnint.. trenger ikke dørtrekkene, men feks ett par framstoler hadde vært topp, kanskje bakseter også hvis noen har til en god pris.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Endelig ble det finvær i Trondheim også! Så fikk tatt noen stemningsbilder Har også ei flue inni speedometerhuset... trivelig passasjer det, lager ikke så mye styr av seg! Rustfjerninga går sakte med sikkert fremover.. har tatt en liten "sneakpeak" under sakko.. og der er det VÆRRE! Blir vel å pusse ned å syrebehandle og male over med benga pga bilen synes jo ikke under sakko'n Samme gjelder brønnene i bagasjerommet. Men skal gå løs på det så snart som mulig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Og da er bilen død for en liten stund! Toppakningen tok kvelden! Har vært en liten eksoslekkasje på manifolden ved den fremste sylinderen, og der rant det ut olje nå(som vist på bilde) Skal sette bort bilen for bytte av toppakning, eller bytte av motor til 250D uten turbo! Han som sannsynligvis skal reparere den får ta den avgjørelsen, da jeg tror han har slike motorer liggende! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Riv av toppen og sjekk om det faktisk er toppakningen. Hvis det er pakningen, så er det relativt enkelt å bytte. Det er en viss fare for at det er sprekk i selve toppen også. Uansett så ville jeg ikke byttet til sugediesel, de går så usannsynlig dårlig i forhold Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Riv av toppen og sjekk om det faktisk er toppakningen. Hvis det er pakningen, så er det relativt enkelt å bytte. Det er en viss fare for at det er sprekk i selve toppen også. Uansett så ville jeg ikke byttet til sugediesel, de går så usannsynlig dårlig i forhold Bil er levert til rep nå, og hvis toppen er sprekt, så blir det sugediesel ja! Men tror en 250D er sprekere enn 200D.. Så da går det la gå! Ble snakket om plansliping og bytte av ventilløfterne når toppen først er av... føles litt bedre når man har en bil som har normal lyd.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 250 Diesel 10v eller 20v? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Mente den motoren han kanskje skal bytte til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Motoren som sitter i er en 10v. 124 kom aldri med 20/24v turbodiesel. 2,5 10v turbo er ganske vanlig i Sverige, så om toppen er gåen, ville jeg sjekket på huggere der borte. Det må da være mindre jobb å få det på stell, enn å sette neddi en annen motor? Topp fra sugediesel kan også brukes hvis ventilene flyttes over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Motoren som sitter i er en 10v. 124 kom aldri med 20/24v turbodiesel. 2,5 10v turbo er ganske vanlig i Sverige, så om toppen er gåen, ville jeg sjekket på huggere der borte. Det må da være mindre jobb å få det på stell, enn å sette neddi en annen motor? Topp fra sugediesel kan også brukes hvis ventilene flyttes over. Hvis det viser seg at toppen er gåen, så blir det vel enklere å sette i en fiks ferdig 10v uten turbo, enn å holde på å bytte over ol... Men krysser fingrene for at toppen er hel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Eller sette inn denne motoren http://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=55774.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Hvorfor ikke bare flytte over turbo fra gammel motor og over på ny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Stoler ikke på 250turbo nå En god gammel sugediesel varer jo for evig og alltid.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Og da har bilen gjenoppstått! Ikke sprekk i toppen heldigvis! Kun toppakingen som froska seg!! Ble ikke så dyrt som jeg trodde, med tanke på plansliping osv Kjenner jeg har savna den! En hver mann med respekt for seg selv må jo ha Benz! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik B Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Det er derfor man skal ha en i reserve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Hehe! Du har mange å velge imellom du ja Bochkon! Fikk beskjed om at toppakingen hadde smuldra bort på store deler av den..så det var kanskje på tide å bytte den. Kanskje den sure lukta forsvinner snart også, men det sitter vel igjen litt olje og div i eksosen enda! Var iallefall mye røyk som kom ut de første kilometra etter at jeg henta den! Vurderer også å pusse den opp over vinteren, pluss bytte farge til 744! Elsker den fargen på 124! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Etter at jeg fikk igjen bilen fra rep, så har toppdekselpakningen begynt å lekke store mengder olje, så bestilte ny hos Autoproducts Nord, for om602 uten nivåregulering, så på bildet jeg fikk se så var det rett pakning. Trodde det var riktig helt til jeg sto med den gamle og sammenligna med den nye..og de var overhodet ikke like.. Så måtte sette på den gamle i skuffelse, og dro ut for å få piska opp litt olje for å se om det fortsatt var lekkasje, og den var borte! Bare verkstedet som hadde lagt pakningen feil tror jeg! Og etter at bilen kom tilbake fra verksted, så har det kommet en grusom lyd fra framenden når jeg svinger til venstre.. høres ut som om noen stikker metall inni eikene på en sykkel.. Har undret mye over dette, vært opp på løftebukk for å sjekke forstilling ol, patentert litt med bremseskjold ol, men ingen bedring Men idag fant jeg løsningen! Fadern støtta seg på plastikkdekselet over vifta, og da jeg fyrte opp kom akkurat den samme lyden som når jeg svinger, bare 10 ganger høyere! Så ble lettet over at det bare var en filleting! Bare motoren som flytter nok på seg til at den kommer borti Har også vært å skaffet nye framfjærer, da de som hadde bilen før kappa en runde på fjørene som står på nå.. og de blir byttet iløpet av ett par dager! Kanskje fint med litt stuk, men kjørekomfort som ei bøtte møkk, klarer ikke en 124 som ikke flyter langsmed veien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Idag ble det litt "vogntogkjøring" :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Da har jeg endelig bestilt litt snadder til bilen, nemlig en etterlengtet avantgardegrill fra ebay! 490kr totalt med frakt! http://www.ebay.com/itm/220901565396?item=220901565396&viewitem=&vxp=mtr#ht_2950wt_1258 Gledes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Det gjør så sinnsykt mye med bilen mener jeg. Avantgardegrill er sjef Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.