Guest Avantgarde Posted May 6, 2003 Posted May 6, 2003 nå er jeg ferdig (nesten) med MB-siden min. Det er bare et par thumbnails som det heter på fint som står igjen. Bilde linkene under bilder er desverre døde, det skal jeg fikse med tiden og bildene som bare står et X i hjørnet på skal enten vekk eller utbedres. Adressa er www.bamrud.net/~mercefreak . Kom gjerne med kommentarer og forslag til utbedringer (jeg vet jeg har stålet ideen om navnet fra Mercefreaken). Quote
Guest Tonny Solem Posted May 6, 2003 Posted May 6, 2003 Det så bra ut dette.Klarte ikke å åpne noen av bildene jeg klikket på inne på bildesiden. Tonny Quote
Guest Tore Bjørndalen Posted May 6, 2003 Posted May 6, 2003 Mercefreaken navnet var vel ikke så orginalt valgt når Michael allerede har sin side med det samme navnet? Ellers så stå på! Det er artig å lære litt om Web design og finne ut hvordan ting fungerer! Quote
Guest Avantgarde Posted May 6, 2003 Posted May 6, 2003 Det så bra ut dette.Klarte ikke å åpne noen av bildene jeg klikket på inne på bildesiden. Tonny det vet jeg. det skal jeg bytte ut ved å legge ut bildene uten å ha noen mulighet til å forstørre dem. og det at micael sin side hette akkurat det samme fant jeg først ut etter at jeg hadde bestilt domene, så da var det vel kanskje litt sent, eller hva? Quote
Guest ///AMG power Posted May 6, 2003 Posted May 6, 2003 siden var jo veldig bra synes jeg men den med (velkommen ti mb enusiastklubb) bør du skfte retning på pluss du har ikke nevnet en del biler i Teknisk data som feks CL63, CL65. Det er ikke mulig å se endel bilder vet ikke om det er kunn på pc min elelr alle.jeg likte mest ,test av biler. eller så var siden bra Quote
Guest AMG_BRABUS_CARLSSON Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 Den var grei da,hva slags program bruker du. Quote
Thor-Egil Andersen Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 Har du snakket med Michael?Foreslår at du sender ham en mail og gjør ham oppmerksom på at du bruker MERCEFRAKEN som egentlig er han sitt "navn"Synes ihvertfall at du bør finne på noe annet enn: VELKOMMEN TIL MERCEFREAKEN i headingen på siden din. Quote
Johnny Antonsen Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 Har du snakket med Michael?Foreslår at du sender ham en mail og gjør ham oppmerksom på at du bruker MERCEFRAKEN som egentlig er han sitt "navn"Synes ihvertfall at du bør finne på noe annet enn: VELKOMMEN TIL MERCEFREAKEN i headingen på siden din Hei Er VELDIG!! enig med Thor - Egil i det han sier da det burde vere mulig å finne et annet navn en akurat det han bruker. Max R Quote
Simen Malerbakken Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 nå er jeg ferdig (nesten) med MB-siden min. Det er bare et par thumbnails som det heter på fint som står igjen. Bilde linkene under bilder er desverre døde' date=' det skal jeg fikse med tiden og bildene som bare står et X i hjørnet på skal enten vekk eller utbedres. Adressa er www.bamrud.net/~mercefreak . Kom gjerne med kommentarer og forslag til utbedringer (jeg vet jeg har stålet ideen om navnet fra Mercefreaken).[/quote'] Joda siden er branok den, men se å få bytta ut navnet, å stjele fra andre er ikke pent.Michael hr jobbet ekstremt mye med Mercefreaken og det her er nesten som å ødelegge for andre, han kunne saksøkt deg for relativt store summer om dette noen gang skulle bli aktuelt.Poenget er at man må ivareta skikk og bruk, dette er i mine øyne et sterkt brudd på sådant. Quote
Guest Avantgarde Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 ok, men så er det domenet da. men har noen forslag til noe annet med merce i?? Quote
Guest Avantgarde Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 Den var grei da' date='hva slags program bruker du.[/quote'] frontpage 2000 Quote
Guest Tonny Solem Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 Mercemannen??Mercedesmannen??MBFAN??Mercesiden? Kom ikke på noen flere i farten Tonny Quote
Guest w123 Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 Ikke for å være trøblete men du kan regne med litt pes for bruken av kopibeskyttet materiale. Alt publisert materiale, som f.eks. testene fra DinSide.no er kopibeskyttet etter norsk lov om opphavsrett. Testene fra DinSide.no og Aftonbladet er direkte tyveri, så sant det ikke innhas tillatelse fra journalist og/ eller redaktør. Slike avtaler kan kjøpes, men jeg går ut fra at du ikke har kjøpt disse, siden du heller ikke har kildereferanser på sidene. Så lenge du publiserer på internett, ser ikke avisene forskjell på om det er en privat eller kommersiell side. De handler ut fra de retningslinjer som er satt og går glatt rettens vei for å få sin pris. Jeg er selv frilanser og aktiv innkrever i slike saker, så jeg vet hva jeg snakker om. Som sagt; Ikke for å trå noen på tærne. Jeg vil bare hjelpe. Quote
Guest Avantgarde Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 skjønner. men jeg la egentli' ut siden bare for å ha tilgang til bilder, tekniske data etc. overalt.jeg kommer ikke til å reklamere noe særlig for den. Quote
Guest Avantgarde Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 siden var jo veldig bra synes jeg men den med (velkommen ti mb enusiastklubb) bør du skfte retning på pluss du har ikke nevnet en del biler i Teknisk data som feks CL63' date=' CL65. Det er ikke mulig å se endel bilder vet ikke om det er kunn på pc min elelr alle.jeg likte mest ,test av biler. eller så var siden bra[/quote'] ok, jeg vet at jeg ikke har med alle modellene. da jeg ikke fant noen side å kopiere tekniske data fra så tok jeg like godt en slik brosjyre fra mb som inneholder alle modellene og skrev dem av i exel. så der hadde jeg noen timers arbeid. Quote
Guest ///AMG power Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 Det var godtarbeid. Hva synes dere med velkommen til stjernegallerie Quote
Guest Avantgarde Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 Det var godtarbeid. hva var godtarbeid??? stjernegallerie?? nei, tror nok ikke det nei. Quote
Guest Avantgarde Posted May 7, 2003 Posted May 7, 2003 forresten, de som har stemt for at side ikke var fullt så bra. hvorfor stemte dere det? Quote
Guest Michael Nielsen Posted May 8, 2003 Posted May 8, 2003 Testene fra DinSide.no og Aftonbladet er direkte tyveri' date=' så sant det ikke innhas tillatelse fra journalist og/ eller redaktør. Slike avtaler kan kjøpes, men jeg går ut fra at du ikke har kjøpt disse, siden du heller ikke har kildereferanser på sidene. Så lenge du publiserer på internett, ser ikke avisene forskjell på om det er en privat eller kommersiell side. De handler ut fra de retningslinjer som er satt og går glatt rettens vei for å få sin pris. Jeg er selv frilanser og aktiv innkrever i slike saker, så jeg vet hva jeg snakker om. Som sagt; Ikke for å trå noen på tærne. Jeg vil bare hjelpe.[/quote'] Jeg fant igjen både "Historie" og noen nyheter fra Mercefreaken også. Har anmodet om at dette fjernes.Synes det er kjempefint at folk tar initiativ til nye Mercedes-sider, og vil ikke virke kranglete eller noe, men det er nok bedre å gjøre det på andre måter enn dette. Først og fremst fordi det som du sier er å tråkke en del folk på tærne (for ikke å snakke om hele beinet), men også fordi det blir en type dobbeltlagring (grøss, minnene fra EDB-timene på videregående strømmer på). Liten vits i å kopiere tester som fra før av kan leses på DinSide (der de hører hjemme). Jeg er mer for egenproduksjon, og har i stor grad forsøkt å få til mye av dette på Mercefreaken. Har innhentet tillatelse fra Bil og Motor til å gjengi deres tester, og har ellers nøyd meg med å linke til tester hos bl.a. DinSide. Nyhetene (ok, de er ikke veldig oppdatert, men det skal jeg nok få gjort noe med) er basert på pressemeldinger, men skrevet med egne ord. Et eksempel på 100% egenprodusert materiale er det som ligger under "Prosjekter" - f.eks. ombygging av W124 pre-94 modell til ´94-look. Hva gjelder bruken av navnet Mercefreaken på en annen side synes jeg naturlig nok ikke noe særlig om det. Den mest klønete/morsomste/whatever "ikke-autoriserte" bruken av ting og tang på en hjemmeside jeg har vært borti hittil, var en kar som hadde en side om W124. På førstesiden erklærte han høyt og tydelig at nå var han dritt lei av at folk kopierte ting fra ham, så derfor sto hjemmesiden hans på stedet hvil. Logoen hans på toppen av siden var dominert av tegningen av fronten på en W124 jeg egenhendig har laget og brukte på forgjengeren til Mercefreaken... Feie for egen dør? Quote
Guest w123 Posted May 8, 2003 Posted May 8, 2003 Flott respons, Michael! Massekopiering av stoff er en uting, la oss være enige om det. Jeg stemte negativt på sidene fordi jeg er ute etter nytt stoff. Jeg har for vane å sjekke kilder i alt jeg leser og kommer naturligvis over kopiering over alt. Mercefreaken er et nettsted som umiddelbart vakte interesse fordi den er designmessig svært bra og inneholder kildehenvisninger og til og med en høflig takk til kildene. Slikt liker jeg. Nye "Mercefreaken" er rett og slett for preget av tyveri og kopiering. Jeg er enig i at det er gøy når folk tar initiativ til nye sider, men å kopiere alt - navn, layout og innhold er litt over kanten. Mitt råd er at du spesifiserer innholdet til noe du virkelig kan og ønsker å skrive om selv. Alt annet ligger der ute allerede. Quote
Guest Paul Posted May 8, 2003 Posted May 8, 2003 Massekopiering av stoff er en uting, la oss være enige om det. Jeg stemte negativt på sidene fordi jeg er ute etter nytt stoff. Jeg har for vane å sjekke kilder i alt jeg leser og kommer naturligvis over kopiering over alt. Mercefreaken er et nettsted som umiddelbart vakte interesse fordi den er designmessig svært bra og inneholder kildehenvisninger og til og med en høflig takk til kildene. Slikt liker jeg. Nye "Mercefreaken" er rett og slett for preget av tyveri og kopiering. Jeg er enig i at det er gøy når folk tar initiativ til nye sider, men å kopiere alt - navn, layout og innhold er litt over kanten. Mitt råd er at du spesifiserer Husk at Njadve bare er 13 år da. Jeg synes sidene var vel enkle, men har potensiale (bare han får fikset det med navnet og kopiering og sånt). Artig at gutten har MB interesse synes nå jeg. Når jeg var 13 var det bare klatring i trær på sommeren og ski på vinteren som gjaldt. Bil var bare Cortina'n til far som jeg ble bilsyk av å sitte i.... Quote
Guest Avantgarde Posted May 8, 2003 Posted May 8, 2003 Testene fra DinSide.no og Aftonbladet er direkte tyveri' date=' så sant det ikke innhas tillatelse fra journalist og/ eller redaktør. Slike avtaler kan kjøpes, men jeg går ut fra at du ikke har kjøpt disse, siden du heller ikke har kildereferanser på sidene. Så lenge du publiserer på internett, ser ikke avisene forskjell på om det er en privat eller kommersiell side. De handler ut fra de retningslinjer som er satt og går glatt rettens vei for å få sin pris. Jeg er selv frilanser og aktiv innkrever i slike saker, så jeg vet hva jeg snakker om. Som sagt; Ikke for å trå noen på tærne. Jeg vil bare hjelpe.[/quote'] Jeg fant igjen både "Historie" og noen nyheter fra Mercefreaken også. Har anmodet om at dette fjernes.Synes det er kjempefint at folk tar initiativ til nye Mercedes-sider, og vil ikke virke kranglete eller noe, men det er nok bedre å gjøre det på andre måter enn dette. Først og fremst fordi det som du sier er å tråkke en del folk på tærne (for ikke å snakke om hele beinet), men også fordi det blir en type dobbeltlagring (grøss, minnene fra EDB-timene på videregående strømmer på). Liten vits i å kopiere tester som fra før av kan leses på DinSide (der de hører hjemme). Jeg er mer for egenproduksjon, og har i stor grad forsøkt å få til mye av dette på Mercefreaken. Har innhentet tillatelse fra Bil og Motor til å gjengi deres tester, og har ellers nøyd meg med å linke til tester hos bl.a. DinSide. Nyhetene (ok, de er ikke veldig oppdatert, men det skal jeg nok få gjort noe med) er basert på pressemeldinger, men skrevet med egne ord. Et eksempel på 100% egenprodusert materiale er det som ligger under "Prosjekter" - f.eks. ombygging av W124 pre-94 modell til ´94-look. Hva gjelder bruken av navnet Mercefreaken på en annen side synes jeg naturlig nok ikke noe særlig om det. Den mest klønete/morsomste/whatever "ikke-autoriserte" bruken av ting og tang på en hjemmeside jeg har vært borti hittil, var en kar som hadde en side om W124. På førstesiden erklærte han høyt og tydelig at nå var han dritt lei av at folk kopierte ting fra ham, så derfor sto hjemmesiden hans på stedet hvil. Logoen hans på toppen av siden var dominert av tegningen av fronten på en W124 jeg egenhendig har laget og brukte på forgjengeren til Mercefreaken... Feie for egen dør? historie og nyheter er nå på vei vekk. navnet er endret. jeg har ikke lagt ut den versjonen som både nyhetene og historien er borte, men komer snart. sier ifra da siden er oppdatert. si ifra hvis det var noe annet som også skulle fjernes. hvis noen har litt historie så ville det vært gøy å kunne få låne litt av den. testene skal jeg linke til også. de hadde jeg nesten glemt. Quote
Guest ///AMG power Posted May 8, 2003 Posted May 8, 2003 ///AMG power skrev: Det var godtarbeid. hva var godtarbeid??? stjernegallerie?? nei, tror nok ikke det nei. nei nei jeg mente siden din jeg,likte den ihvertfall de testene Quote
Guest Avantgarde Posted May 8, 2003 Posted May 8, 2003 ///AMG power skrev: Det var godtarbeid. hva var godtarbeid??? stjernegallerie?? nei' date=' tror nok ikke det nei. [/quote'] nei nei jeg mente siden din jeg,likte den ihvertfall de testene testene vil bli der fortsatt, men jeg vil komme til å legge en link til dem. Quote
Recommended Posts