Jørgen Løveng Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 Har snakket litt om dette på tråden om bilen, men funderer litt enda på den registerkjedee strammeren... Den strammer ikke nokk, trykke faller fort ut av den også.... Det som har blitt nevnt tidligere er at det har vært litt problem med de strammerne og det var vanlig å bygge om til mekanisk strammer... Er det noen som har erfaring med det, eller vet hvordan jeg skal bygge om strammeren? Tips el? =) Quote
Guest Per Spelleman Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 Har ikke sett de tidligere inleggene dine,men har du dratt rundt nytt kjede? Vi dro rundt nytt kjede å strammer på de så var det gjort,men du har kanskje oljetrykksproblem og? Quote
Harald Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 Her er bilde av en hjemmelaget kjedestrammer. Bor hull i den store mutteren og sveis fast en mutter i denne. Bruk også en mutter til låsing. Juster strammeren ved å skru bolten inn. Har brukt slike strammere på mine heckflosser i årevis. Quote
bska Posted April 9, 2012 Posted April 9, 2012 smart fiks dette på nyere motorer er det er også mulig å shimse opp fjæra med en passende stoppskive eller lign hvor lenge kjører dere registerkjede på disse motorene (dobbel type) ? Quote
Harald Posted April 12, 2012 Posted April 12, 2012 Vet ikke hvor lenge registerkjedene holder, men jeg har aldri hatt problemer på noen av mine biler. Jeg tror disse gamle duplexkjedene er solide saker. Det var en som sa en gang at når du kjørte en /8 på skroten kunne du ta vare på kjedet og sette det i en ny bil. Mercedes har prøvd med enkle kjeder av og til, men det har ikke alltid vært så vellykket. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.