Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ønsker å senke min E280 4matic avantgarde med 2-3 cm fram ettersom den ser ut til å være lavere bak enn fram. Noen som har noen billige og enkle råd om hvordan dette gjøres? Hvor mye lavere vil den bli om jeg bytter ut gummiputene over fjæra? Hvilke puter er orginalt på disse bilene?

Posted

En 210 4matic er høyere framme enn bak. Sånn er det bare. Spør du mb eller AMG, sier de at dissa bila ikke kan senkes. Brabus hadde en gang et senkesett, men det begynner å bli veeeldig vanskelig å få tak i.

Du kan sette på enerpute framme, men det vil ikke gi deg det du ønsker. En annen ting er at det er ikke spesielt lett å ta ut framfjærer på en 210 4matic dersom du ikke har det nødvendige utstyr. Disse fjærene er ekstremt kraftige sammenlignet med vanlige mb-fjærer.

Posted

Alle W/S210 utelater i 99% 4matic  :-)

pga demper foran står på en slags U gaffel hvor drivaksel går igjennom.

Jeg lette vel i par år egentlig før jeg kom over ett ubrukt Brabus senkesett til min  :-)

Og slet litt med å få noen til å bytte dem for meg til en fornuftig pris...

Posted

Jeg lette vel i par år egentlig før jeg kom over ett ubrukt Brabus senkesett til min  :-)

Hvor fikk du tak i brabus-settet? og hvor mye kostet d å bytte?

Posted

Fikk kjøpt det gjennom en her på forumet som hadde det liggende, kostet noen tusen og bytte kostet vel 3500.  Nå må jeg bytte dempere foran og da går jeg vel på partusen i arb. der også..

Posted

Fikk kjøpt det gjennom en her på forumet som hadde det liggende, kostet noen tusen og bytte kostet vel 3500.  Nå må jeg bytte dempere foran og da går jeg vel på partusen i arb. der også..

Ok, hvordan ble resultatet da? Ble den veldig lav? jeg vil ikke ha rånebil, men vil ha den som en orginal avantgarde uten 4matic.

Posted

Ok, hvordan ble resultatet da? Ble den veldig lav? jeg vil ikke ha rånebil, men vil ha den som en orginal avantgarde uten 4matic.

Den blir omtrent som en vanlig E klasse :-)

Du merker att den er lavere, men ikke mye...

Posted

Den blir omtrent som en vanlig E klasse :-)

Du merker att den er lavere, men ikke mye...

D høres jo perfekt ut, men så lenge jeg ikke klarer å skaffe et slikt senkesett er jeg jo like langt... Har lest på div andre forum at man kan kappe fjæra en halv runde på hver side uten problemer, noen som har noe erfaring med dette på disse bilene?

Posted

Tror du vil slite med det, da vil dem legge seg nedover U'n på demper nemlig, kapper du i overkant vel... kan kanskje gå...

Ja, da er d vel best å kappe i overkant, men d er kansje ikke noe å anbefale uannsett?

Posted

Det er veldig kort fjærvei på 210 4matic. Derfor er det vanskelig å finne noen som lager senkesett. Sjøl leita jeg vinter og vår, men det er lite å finne der ute. Eneste mulighet er evt et sett Brabusfjærer på eBay dersom det skulle dukke opp.

Kapping er selvfølgelig mulig, men det er tungt å demontere dissa. Det er sinnsykt drag i dissa fjærene, og dersom du skulle kappe for mye, eller ryke på det i en kontroll, er ikke nye særlig billige heller.  :?

Jeg dreiv sjøl å vurderte løsninger, og endte med å bygge om forstillinga for å senke min.  8)

Posted

Jeg dreiv sjøl å vurderte løsninger, og endte med å bygge om forstillinga for å senke min.  8)

Hvordan bygger du om forstillinga, og hvor mye lavere ble den?

Posted

Det er selvfølgelig ikke noe jeg vil anbefalle andre å gjøre. Det innbefatter maskinering og sveising, så det er ikke en godkjent løsning. Har fått forespørsler fra andre om jeg kan gjøre fler ombygginger, men det vil jeg ikke. En ting er hva man gjør på egen bil, en annen ting er å gjøre det for andre.

I samme slengen som jeg hadde det nede, satte jeg selvfølgelig på enerputer. Totalt er den vel senka ca 30 mm.

Legger ved et bilde som er tatt av vår høyt aktede formann i forbindelse med banekjøring. Det gir deg en viss pekepinn på stuket

dsc3296b.jpg

Posted

I samme slengen som jeg hadde det nede, satte jeg selvfølgelig på enerputer. Totalt er den vel senka ca 30 mm.

Legger ved et bilde som er tatt av vår høyt aktede formann i forbindelse med banekjøring. Det gir deg en viss pekepinn på stuket

dsc3296b.jpg

Takk for bilde, ser veldig flott ut, akkurat slik jeg kunne tenke meg min bil :) Skjønner at d med ombygging er en relativt omfattende prossess og ikke noe jeg kommer til å gjøre. Du byttet til enerputer sier du, hvilke puter står på disse bilene orginalt?

Posted

Det kommer an på hva slags utstyr og vekt du har på bilen. Det er bare å kikke opp i fjæra, så ser du hva du har. Det er noen små pigger på kanten av puta. Bare å kikke å telle.

Posted

Det kommer an på hva slags utstyr og vekt du har på bilen. Det er bare å kikke opp i fjæra, så ser du hva du har. Det er noen små pigger på kanten av puta. Bare å kikke å telle.

Ja, vet, har prøvd men kunne ikke se noen pigger, så ikke gummiputa heller. Skal sjekke nærmere senere.

Posted

Er d noen som vet om framfjærene på E280 4matic er de samme som på E240 4matic? Jeg regner med d er forskjellige fjærer, og hvordan blir da E280 med E240 fjærer? Blir den lavere?

Posted

Fjærene bestemmes ikke bare ut i fra motor, men ut i fra utstyr på bilen også. Derfor er det umulig å svare på spørsmålet ditt uten å se på chassinummer på begge bilene og ble dette opp i EPC :-)

Posted

Du kan si at vektforskjellen mellom 240, 280 og 320 er minimal iom at det er samme motoren med forskjellig slag og borring. Utstyrsnivået er nok mer utslagsgivende enn motorstørrelsen når det kommer til evt forskjellige fjærer på dissa bila. Men skulle egentlig ikke forundre meg om det er samma fjærer på alle V6 4matic, og at forskjellen mht utstyr ligger i puta.

Posted

Er d noen som vet om framfjærene på E280 4matic er de samme som på E240 4matic? Jeg regner med d er forskjellige fjærer, og hvordan blir da E280 med E240 fjærer?

Det finnes ikke 240 4Matic av 210-serien. Kun 280 og oppover.
Posted

Selvfølgelig har du rett.  :D Vet ikke hvor jeg hadde hue hen. Men for en tid siden så jeg en overstrøken W203 som ble kjørt av en godt voksen dame. Den var merket C240 4matic

Posted

..Men for en tid siden så jeg en overstrøken W203 som ble kjørt av en godt voksen dame. Den var merket C240 4matic

Ja, de få 4Maticene jeg har sett av 203 til salgs her til lands har vært 240.

Det er tydeligvis en sjelden greie og prisforlangende som regel vesentlig over tilsvarende gamle E-klasse 4Matic. Nuts...  :lol: