CHARLIE Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Idag finnes det stort sett App´er hvor man kan sjekke det aller meste på knappe 2 strakser. Jeg klarer å finne ut det meste bortsett fra om årsavgiften på et gitt registreringsnummer er betalt. Noen som vet hvor man kjapt og greit kan sjekke om årsavgift er betalt?? Nærmeste jeg kommer er beskjed på toll.no om å ringe et telefonnummer for å sjekke. Kan vel ikke være så dumt at det skal sitte masse ansatte på tollvesenet å sjekke om årsavgiften er betalt for folk som ringer?? Vil tro at det er stor pågang av folk som lurer på dette, spesielt med tanke på biler som skifter eiere i disse tider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnt Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Regnr DA40732 til 2282 (sendes som en SMS) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Regnr DA40732 til 2282 (sendes som en SMS) Ånei du. Så enkelt er det ikke. Her blir man bare henvist til toll.no. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnt Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Fungerer ikke dette lengre? Det er ikke mer enn to uker siden jeg brukte denne tjenesten. Kommer opp navn og sted, skyldig avgift og siste eu-godkjenning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Fungerer ikke dette lengre? Det er ikke mer enn to uker siden jeg brukte denne tjenesten. Kommer opp navn og sted, skyldig avgift og siste eu-godkjenning. Det funker resten av året, men er ikke helt oppdatert rundt forfallsdatoen. Derfor må du ringe og spørre. Sysselsetting heter det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Fungerer ikke dette lengre? Det er ikke mer enn to uker siden jeg brukte denne tjenesten. Kommer opp navn og sted, skyldig avgift og siste eu-godkjenning. Alt dette funker slik du sier, bortsett fra at under skyldig avgift henvises man til toll.no. Har sjekket en bil jeg har for salg som jeg VET at årsavgiften ikke er betalt, samt sjekket en av mine som jeg VET at ER betalt. Får samme henvisning uansett. På toll.no kan man lese om betalingsfrister og hente kidnummer for årsavgift slik at man kan betale rekning uten å ha fått rekning. Dette kid-nummeret ligger tilgjengelig selv om man har betalt rekningen. Man er pliktet å betale rekningen på forfall uansett om man har fått rekningen eller ei, men er jo umulig å sjekke om den er registrert betalt eller ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted March 28, 2014 Author Share Posted March 28, 2014 Er akkurat likt i år også.... :shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted March 28, 2014 Author Share Posted March 28, 2014 Gikk inn på toll.no og sjekket om det lot seg gjøre å få KID nummer på årsavgift på bilene mine. Da fikk jeg tildelt KID nummer og kontonummer som årsavgiften skal innbetales på. Dette til tross for at jeg betalte alle årsavgiftene 2.mars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larssi Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 2282 har virket bra for meg i det siste bruker det hver dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted March 31, 2014 Author Share Posted March 31, 2014 2282 har virket bra for meg i det siste bruker det hver dag. Jeg bruker også 2282 nesten daglig. Men 1 måned før og en måned etter fristen for å betale årsavgift, så står det kun "skyldig årsavgift:toll.no". Dette står uansett om årsavgiften er betalt eller ikke. Sjekket akkurat nå på en av bilene mine, og det står fortsatt det samme til tross for at jeg betalte alle årsavgiftene 2. mars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasT Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Helt riktig som Charlie skriver her. Regnr sms gir ingen opplysninger om betalt eller ikke betalt årsavgift for øyeblikket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asbjørn Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Var nummer 20 i ventekø når jeg ringte i går. Skikkelig teit at man ikke får sjekket med SMS... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts