repvik Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 I dag har jeg fått opp brake wear-varsling på de fleste kjøreturene. Det har jeg egentlig regnet med en stund. Men hvor lenge kan jeg kjøre rundt med dette? Har fra før planlagt å ta bremsene etter påska en gang, men innen den tid så blir det jo noen mil med kjøring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 jeg ville plukket av hjul og sett på klossene... *Men normalt sett er det lenge fra melding om slitasje til det er på jernet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 På min C var det ikke altfor mye igjen før det var på stålet når brakewearmeldinga kom opp.. Skifta etter 2 uker med feilmelding, og kunne nok ikke kjørt veldig mye lengre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 På 201 og 124 kan man kjøre leeenge med lyset på og selv etter at lyset slukner igjen - på nyere modeller er bufferen langt mindre dog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Kan kjøre i årevis så lenge du ikke bruker bremsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hRev Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Normalt sett skal denne varsle når klossen er 3mm, men kan alikevel vere mere slitt på den andre klossen enn føleren står på. Har skivene en stor kant ødlegger dette føleren før bremseklossene er utslitt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted April 24, 2012 Author Share Posted April 24, 2012 Normalt sett skal denne varsle når klossen er 3mm, men kan alikevel vere mere slitt på den andre klossen enn føleren står på. Har skivene en stor kant ødlegger dette føleren før bremseklossene er utslitt! Var ikke så mye kant på skivene, men klossene var temmelig bortslitte, så det var på høy tid å bytte nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts