T-boy Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Ser det er mange biler som annonseres med stålbjelker. Dette er vel forsterkninger i dørene mtp kollisjon. Hadde en gang en gammel Volvo 240 og den hadde slike i dørene. Tykke rør fra front til bak inne i døra. Men i fjor sommer var jeg inne i fordørene mine og fiklet med vindusheisen og så da ingen stålbjelker. Er det egentlig ikke slikt på 124 eller var det en opsjon? Er det mange feilaktige salgsannonser ute og går? Bring on the facts. Tru kan du gjøre i kjerka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Det har vel aldri vært noen stålbjelker i dørene på 124, derimot er de ganske så kraftige i rammen rundt døra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-boy Posted March 29, 2012 Author Share Posted March 29, 2012 Har du vært i kjerka nå Det var i grunnen dette jeg mistenkte, men det er så ofte det står stålbjelker i annonser. Jeg synes i grunne at B stolpen min flekser endel når jeg lukker døra, men samtidig mistenker jeg at den har hatt en sideskade en gang. Jaja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Jeg synes i grunne at B stolpen min flekser endel når jeg lukker døra, men samtidig mistenker jeg at den har hatt en sideskade en gang. Da er det noe galt med bilen din hvis den stolpen flekser på en w124. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-boy Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 Mja, endel var kanskje å overdrive, men det ser ut som noe. Mulig synsbedrag, at det er vindusramma. Men bakenden av fordøra flukter ikke helt med fronten av bakdøra når den er lukket. Kan hende det er normal slitasje og kan justeres. Synes førerdøra trenger mer kraft for å lukkes enn de andre også så derfor har jeg ikke prøvd å justere inn i fall det blir enda tyngre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts