Guest Per-Arne Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Hei. Jeg har en W124, E220 T, 111.960 motor som jeg har holdt på med siden i fjor sommer. Har prøvd utrolig mye for å få den til å gå. Historien kommer her: Det startet med at bilen stoppet under kjøring i mars 2011, døde liksom på mortorveien. Kjørte inn på veiskulder og startet bilen igjen. Neste gang dette skjedde var i april 2011, startet igjen etter 30 sekunder. Neste tilfelle parkerte jeg utenfor arbeidet, kom ut etter jeg var ferdig og bilen ville ikke starte. Snudde på alle sikringer, som alltid er første jeg prøver, startet ikke. Ringte viking for tauing og mens jeg ringer starter bilen. Bilen går som en kule frem til slutten av mai, og jeg parkerer hjemme. Dagen etter starter den ikke. Vår alles venn i nøden Anders på bilpartner hadde bilen og byttet mange deler for å finne feilen, men mått gi opp for første gang i sin karriere. Jeg har surfet på nett på alle tenkelige og utenkelige sider for å søke etter andre med samme problem og har prøvd de fleste av tipsene. Bytte mye deler og elektriske kabler: 1.Veivføler, 2. Girkasseføler, 3. Ledningsnett til hjerne, 4. Hjerne, 5.Tenningslåsbakstykke, 6.Luftmengdemåler, 7.Pluggledninger, fordelerlokk, 8.Begge coiler,9. Testet begge bensinpumper.10.Tomgangsrele, 11. Rele til kickdown, 12.overspenningsvernet (releet). Noen som har ytterlige forslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Per-Arne Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Her er det jeg glemte. 13. Har byttet alle synlige rele, for å være sikker (plukket fra en bakskadet bil som gikk, har sjekket alle delenummer) Den får bensin, men starter ikke. Det virker som det er/var en forsinkelse på problemet, da den ”vanligvis” startet uten at jeg gjorde annet enn å starte bilen igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Har du målt bensintrykket ditt.? Hva er ladespenningen/batterispenningen.? Er jording på motor og på batteri 100% i orden.? Har du åpnet ledningsnettet og sjekket for jordfeil/brudd.? Hva med tenningsmodul.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjest123 Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Bensinfilter? Startsperre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn Sørvik Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Har du Defa alarm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts