Sondre Næss Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Diesel dyret er slapt, det syns hvertfall jeg ! Dette er en W124 250 Diesel 20V Tenningslyset kommer på etter bilen har gått i 2-3min, regner med dette er pga en dårlig glødeplugg, den røyker også mye når den nettopp er startet. Bilen er møkk treig, klarer å komme opp i 58km/t når jeg kjører i en litt bratt bakke, men på slutten av bakken blir det litt brattere å den detter ned til 48km/t før den bytter ned til andre gir å får fart på seg igjen. I tillegg bruker den 1 liter på mila. Når jeg ligger i 90 å gasser på kan jeg tydelig se blårøyk bak bilen (å det kommer ikke fra dekkene!) Motoren banker når den er kald. Har ikke tatt service på den, men burde bli på tide, motoren har jo stått i ro siden 2004, har kjørt med den 1 måneds tid nå, det samme kan man si om girkassen. I luftfilteret fant jeg en humle. Dieselfilteret er byttet, men har ikke renset det lille filteret. Kan nevnes at bilen går på spillolje (!) Og at oljen i girkassen er 7år gammel (!) Skal ta en rens på dysene, motoren og girkassen, å så ta resten av servicen. Sammtidig som jeg ber til vårherre om at den blir bedre. Mitt spørsmål til folket er, skal bilen være sånn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt E Jacobsen Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Hvis bilen går på spillolje. så har du forklaringen der. :D Det var greit å nevne det. For da trenger vi ikke å lure Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Og vi kan sikkert anta at luftfilter ikke er skiftet på en stund. Får man ikke puste løper man ikke fort i bakkene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Rar post. Sier seg vel selv at du skal ta en skikkelig service og bytte alt av væsker og filter, samt fylle på skikkelig diesel før du prøver på noe mer. For selvsagt skal ikke bilen være slik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre Næss Posted March 28, 2012 Author Share Posted March 28, 2012 Nei alså, det er spillolje i motoren. Drivstoffet er ikke spillolje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fredrik Gundersen Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Trenger nok en liten service her ja, når bilen har stått såppass lenge så står det seg ihjel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre Næss Posted March 29, 2012 Author Share Posted March 29, 2012 Tok en god service idag og tok en motorens og renset dysene. Motoren går mye bedre nå, og blitt mye mer økonomisk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Kanskje en overhaling av dysene med nye spisser er på sin plass? Klubben har avtale med firma som driver med sånt. Jeg mener jeg betalte like i overkant av 2000,- for alle mine for noen år sida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EdorF Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Sier bare 300-24v bensin sekser!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts