Jump to content

Treig diesel

Sondre Næss

Recommended Posts

Diesel dyret er slapt, det syns hvertfall jeg !

Dette er en W124 250 Diesel 20V

Tenningslyset kommer på etter bilen har gått i 2-3min, regner med dette er pga en dårlig glødeplugg, den røyker også mye når den nettopp er startet.

Bilen er møkk treig, klarer å komme opp i 58km/t når jeg kjører i en litt bratt bakke, men på slutten av bakken blir det litt brattere å den detter ned til 48km/t før den bytter ned til andre gir å får fart på seg igjen.

I tillegg bruker den 1 liter på mila.

Når jeg ligger i 90 å gasser på kan jeg tydelig se blårøyk bak bilen (å det kommer ikke fra dekkene!)

Motoren banker når den er kald.

Har ikke tatt service på den, men burde bli på tide, motoren har jo stått i ro siden 2004, har kjørt med den 1 måneds tid nå, det samme kan man si om girkassen. I luftfilteret fant jeg en humle. Dieselfilteret er byttet, men har ikke renset det lille filteret.

Kan nevnes at bilen går på spillolje (!) Og at oljen i girkassen er 7år gammel  (!)

Skal ta en rens på dysene, motoren og girkassen, å så ta resten av servicen. Sammtidig som jeg ber til vårherre om at den blir bedre.

Mitt spørsmål til folket er, skal bilen være sånn?

Guest Fredrik Gundersen

Trenger nok en liten service her ja, når bilen har stått såppass lenge så står det seg ihjel!