Lars Alex Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Jeg vet at det var en tråd her et sted om noe sånt som dette: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsIm9yZy5wcm93bC50b3JxdWUiXQ.. men orker ikke å lete etter den nå. Jeg har en Samsung Note tlf og en mercedes E klasse 420 cdi 2006 modell. Hvilken duppeditt skal jeg bestille fra Ebay? Er det noen som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Jeg kjøpte en sånn: http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-OBDII-OBD2-ELM-327-Car-Diagnostic-Scanner-Interface-for-Torque-Android-/110825079254?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item19cdb081d6&vxp=mtr Var jo ikke store summen om det ikke funker...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Jeg har kjøpt en sånn ELM327 men får ikke kontakt med ECU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted March 28, 2012 Author Share Posted March 28, 2012 Oisann. Det hørtes dumt ut. Var jeg for rask i går, da?.... Ja, ja, vi får se om jeg får det til å funke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Mener jeg har lest at folk har fått til med ELM327 og... Har ikke prøvd så hardt heller da for å ha sagt det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Jeg har en slik: http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Car-V1-4-ELM327-OBDII-OBD2-Diagnostic-Scanner-/270814978842?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f0dd4a31a#ht_3996wt_1397 Fungerer fint med Galaxy Nexus og E-klassen min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Madsen Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Har e ELM327 sak kjøpt på dealextreme for et par hundre lapper. Sammen Torque pro har jeg tilgang til mye på min 2007 e-klasse, men ikke alt i ecu. Feilmelding på noen defekte parkeringsensorer blir ikke funnet, ble lest ut hvilke sensorer det var på biltjenst. Har testet på en kompis sin 2003 s211 ham hadde litt tull med kassa, der fant vi 2 feil i kassa som samsvarte med det de leste ut senere på BOS er også en app oppå google play (Market) Mercedes-benz fault codes. Hvor du kan taste inn feilkodene du leser ut i torque og få bedre beskrivelse en torque gir. Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Til dere med ELM327, har dere bare plugget inn den og koblet til med Torque=tut å kjør eller måttet stille inn mye, kommer den inn med en gang eller tar det tid osv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Sørensen Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Til dere med ELM327, har dere bare plugget inn den og koblet til med Torque=tut å kjør eller måttet stille inn mye, kommer den inn med en gang eller tar det tid osv Har ELM327 og Torque Pro. Plugger inn ELM'en i OBDII porten og kobler opp mot den fra både Samsung Tab 10.1 og HTC Incredible S, null problem. Har prøvd dette på S211 2007, S204 2008, W211 2004, S211 2005 + div andre merker, det har funket veldig greit så langt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davor Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Jeg kjøpte/bestilte en ELM 327 men med software versjon 1.5 og selgeren påstå at den vil fungere på alle biler da den gamle versjonen kunne gi litt trøbbel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Min er firmware 1,4 iallefall... både den som er bluetooth og den som er til laptop. Ingen av de har jeg fått til å fungere på hverken E-klassen eller Transportern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy :) Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Jeg har prøvd å få kontakt med bilen min (1995 c36 AMG) både med Torque gratisversjon og andre diagnoseprogrammer. Har både blåtann og WiFi obd transmitter. Har prøvd med både Apple og Android, men får ikke kontakt med ecu. Er det noen som har fått kontakt med W202? Det blinker i transmitteren, men ikke noe mer action Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 202 har ikke OBDII Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy :) Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Jeg har overgang fra den 38 pins kontakten til obd2... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Det er ikke dermed sagt at du får det til å virke. OBDII kan virke som en satt standard, men det finnes haugevis av diagnose-gadgets der ute som virker på en bil, men ikke på en annen. Og når man begynner med sånne overganger i tillegg, er det tombola. Det er akkurat som sånne overganger fra USB til 9-pins seriell for å drive med programmering av sprut. Den ene fabrikatet virker, mens den andre ikke. Litt OT, men er det noen som har kikka på denne nye på biltema? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/OBDII-maler-32270/ Det med logging hadde kanskje ikke vært så dumt, hvis man sliter med noe som kommer og går? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Biltema sliter tydeligvis med sidene sine, men man kan ihvertfall se dingsen det er snakk om på denne siden: http://biltema.no/no/Sok/?quicksearchquery=obd&page=1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Det var nummer to på lista di jeg mente. Har prøvd linken min noen ganger, og kommer rett inn her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy :) Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Det er ikke dermed sagt at du får det til å virke. OBDII kan virke som en satt standard, men det finnes haugevis av diagnose-gadgets der ute som virker på en bil, men ikke på en annen. Og når man begynner med sånne overganger i tillegg, er det tombola. Det er akkurat som sånne overganger fra USB til 9-pins seriell for å drive med programmering av sprut. Den ene fabrikatet virker, mens den andre ikke. Nei det er jeg fult klar over, men derfor jeg spurte om noen hadde fått kontakt med w202. Om det er noe instrument/verktøy som gjør det mulig å kommunisere med ecu på disse bilene og om i det hele tatt er mulig? Vet om biler som er produsert med obd2 kontakt, men som ikke er koblet til... :s Har sett sånne svindyre "proff" instrumenter med 38 pins kontakt rett i instrumentet, men jeg gidder ikke betale mange tusen for å prøve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Jeg er ikke helt sikker på at alle mb-modeller med 38-pins kontakt har samme pinnekonfigurasjon engang Men når du sier du har en overgang fra 38 til OBDII, så må det jo være en ganske stor sak? Du må vel ha en multiplexer for å lese alle signalene, stable dem og sende ut som OBDII? En annen ting er sitter OBDII da i motorrommet eller i kupeen? Vet ikke helt sikkert om du vil få noe særlig BT kontakt igjennom torpedoveggen? Bare en tanke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-boy Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Jeg er ikke helt sikker på at alle mb-modeller med 38-pins kontakt har samme pinnekonfigurasjon engang Det er vel mye av poenget med en så diger plugg at den skal kunne brukes på flere modeller(?) Men når du sier du har en overgang fra 38 til OBDII, så må det jo være en ganske stor sak? Du må vel ha en multiplexer for å lese alle signalene, stable dem og sende ut som OBDII? Tipper Tommy har en slik: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300310364778 Og OBD 2 er ikke en enkelt protokoll, men en samling flere, deriblant "OBD 1" som finnes i eldre MB og som multiplekses. Sansynligvis har denne overgangen bare en ledning mellom pinne 4 i 38-pinnern (motorstyring) til en matchende pinne i OBD 2 pluggen. Den egner seg neppe til SRS og ABS feilsøking f.eks. OBD 1 er ikke blinkkodene men den digitale protokollen på samme pinnene, og det støttes ikke på alle pinnene så vidt jeg vet. En annen ting er sitter OBDII da i motorrommet eller i kupeen? Vet ikke helt sikkert om du vil få noe særlig BT kontakt igjennom torpedoveggen? Bare en tanke BT rekker endel meter, og har man samtidig panseret åpent bør det gå fint. Siden det er snakk om å bruke mobilen orker man vel å stå litt utenfor bilen også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Har sett sånne svindyre "proff" instrumenter med 38 pins kontakt rett i instrumentet, men jeg gidder ikke betale mange tusen for å prøve Hvor i landet holder du til? Jeg har en multiplexer som har 38-pins plugg, som kan brukes med Carsoft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Da har jeg fått min obd2 plugg fra ebay og prøvd litt. Det var bare å plugge den i og søke den opp med tlf og slå inn koden, så funka det. Jeg må jo innrømme at jeg ikke skjønner halvarten av alt den kan gjøre. Bruker det bare som en gøyal ting. Har en haug med målere og ting....He, he... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niklas Thuen Nilsen Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 noen som vet om app som styrer airmatic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Ut fra Nettsida til ELM leser jeg det slik at Versjon 1,5 ikke eksisterer. Sett på flere forum at versjon 1,5 bare er tull, og at den mest stødige er 1,4. http://elmelectronics.com/obdic.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted May 2, 2012 Author Share Posted May 2, 2012 Ut fra Nettsida til ELM leser jeg det slik at Versjon 1,5 ikke eksisterer. Sett på flere forum at versjon 1,5 bare er tull, og at den mest stødige er 1,4. http://elmelectronics.com/obdic.html Jeg har versjon 1,5 og den funker som bare det...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts