Jump to content

rust middel

Glenn Sørvik

Recommended Posts

hold deg unna brunox er min mening. Sandblåse, syregrunne og lakkere er min filosofi på rust.

Mange her er glade i chemical.no sine rustpakker og kan gå god for de, men jeg vet ikke. Har tenkt å prøve en gang men :P

Min erfaring er at brunox er ubrukelig.

Min erfaring er også at dette funker :

1. kjøpe bilpakke 1A fra chemical.no

2. Sandblåse så ALL rust blir borte.

3. Pensle på corrofix. Blir det svarte flekker, så betyr det at den fant rust. Gjenta 2. , gjenta 3.

Ingen svarte flekker --> 4

4. Følge bruksanvisningen til chemical. Dvs. diverse runder med guffene deres.

Hvis du blir HELT kvitt rusten, og behandler det skikkelig, så kommer det ikke tilbake.

Hvis du gjør det midlertidig, ved å bare kline på noe guff, så kommer det garantert tilbake før eller siden.

sandblåasing er alltid nødvendig om det skal bli bra. Sansblåsing går ned i porene der du ikke klarer komme til med å slipe...

Forutsetter da og fin nok sand så den kommer til. Tålmodighet er dog det viktigste :) Rust tar tid...

sandblåasing er alltid nødvendig om det skal bli bra. Sansblåsing går ned i porene der du ikke klarer komme til med å slipe...

Forutsetter da og fin nok sand så den kommer til. Tålmodighet er dog det viktigste :) Rust tar tid...

Ok takk,tenkte jeg ikke skulle legge alt for mye i det da dette er en 97 modell.

Planen var bare at dette skulle vare noen år til og se greit ut.

Ellers takk for svar.

Har slipt inn til bart metall,så da regner jeg ikke med og sandblåse eller??

Skal sjekke ut det der chemical greiene,takk for svar Frode.

Alltid sandblåse.

Når du sliper, så er det lett å dra pent, blankt metall over rust. Det ser fint og flott ut, men er det ikke.

Jeg er ikke noe glad i sliping, da man fjerner mer metall enn nødvendig, i tillegg til problemet nevnt. Sandblåsing er noe griseri, men i mine øyne det eneste som fungerer.