Glenn Sørvik Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Tenkte jeg skulle pusse litt rust i skjermen på golfen til Dattera,lurte derfor på om det fantes noe middel som bremset rusten videre. Husker noe som heter Brunox,er dette noe tess?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 hold deg unna brunox er min mening. Sandblåse, syregrunne og lakkere er min filosofi på rust. Mange her er glade i chemical.no sine rustpakker og kan gå god for de, men jeg vet ikke. Har tenkt å prøve en gang men Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Min erfaring er at brunox er ubrukelig. Min erfaring er også at dette funker : 1. kjøpe bilpakke 1A fra chemical.no 2. Sandblåse så ALL rust blir borte. 3. Pensle på corrofix. Blir det svarte flekker, så betyr det at den fant rust. Gjenta 2. , gjenta 3. Ingen svarte flekker --> 4 4. Følge bruksanvisningen til chemical. Dvs. diverse runder med guffene deres. Hvis du blir HELT kvitt rusten, og behandler det skikkelig, så kommer det ikke tilbake. Hvis du gjør det midlertidig, ved å bare kline på noe guff, så kommer det garantert tilbake før eller siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn Sørvik Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Har slipt inn til bart metall,så da regner jeg ikke med og sandblåse eller?? Skal sjekke ut det der chemical greiene,takk for svar Frode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 sandblåasing er alltid nødvendig om det skal bli bra. Sansblåsing går ned i porene der du ikke klarer komme til med å slipe... Forutsetter da og fin nok sand så den kommer til. Tålmodighet er dog det viktigste Rust tar tid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn Sørvik Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 sandblåasing er alltid nødvendig om det skal bli bra. Sansblåsing går ned i porene der du ikke klarer komme til med å slipe... Forutsetter da og fin nok sand så den kommer til. Tålmodighet er dog det viktigste Rust tar tid... Ok takk,tenkte jeg ikke skulle legge alt for mye i det da dette er en 97 modell. Planen var bare at dette skulle vare noen år til og se greit ut. Ellers takk for svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Lykke til iallefall Det som er problemet er at om man ikke gjør det skikkelig begynner det å boble før man vet ordet av det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Har slipt inn til bart metall,så da regner jeg ikke med og sandblåse eller?? Skal sjekke ut det der chemical greiene,takk for svar Frode. Alltid sandblåse. Når du sliper, så er det lett å dra pent, blankt metall over rust. Det ser fint og flott ut, men er det ikke. Jeg er ikke noe glad i sliping, da man fjerner mer metall enn nødvendig, i tillegg til problemet nevnt. Sandblåsing er noe griseri, men i mine øyne det eneste som fungerer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Eg kan også gå god for at Brunox er noe herk. vis du ikkje skal bruke syregrunning og lakk over (f.eks på steder som ikkje er synlige) så er owatrol olje noe av det bedre du kan bruke. god erfaring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Bruk ikke syregrunning fra Hagmans. Jeg sandblåste ett sett stålfelger for ett års tid siden, dem er brune nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn Sørvik Posted March 28, 2012 Author Share Posted March 28, 2012 Takk for hjelpen karer,blir vel billigere og kjøpe en ny skjerm en og forske på div middler.... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts