Gissmo Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Skal bytte fjærer. trenger jeg spesielle fjærklemmer, eller kan jeg bruke standard type (Biltema)? Er det noen i Vestfold/telemark som gjør jobben til en fornuftig pris? Bilen har standard fjærer i dag, ikke noe Airmatic(som ikke har fjærer), hvis noen lurte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stein B Pedersen Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Har akkurat hatt ut fjærene på min 210, og jeg tror jeg ville satset på orginalverktøy. Det finnes forskjellige skåler til dette verktøyet avhengig av hvilken type fjær, så en universalløsning (som antageligvis Biltema tilbyr) er kanskje ikke optimalt med tanke på at det er en "risikosport" å holde på med dette, med dette mener jeg at det er mange muligheter for å skade deg selv, det er såpass kraft/spenn i fjærene at hvis verktøyet glipper eller ryker, kan du få deg en skikkelig karamell. Tror du får leid utstyr på Auto trio, eller kanskje noen av klubbens medlemmer har og vil låne /leie bort. Lykke til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegardxf Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 jeg kjøpte biltema sitt i fjor og har brukt det noen ganger nå. skålene har ikke helt rett dimensjon til de fjærene jeg har brukt de på men er laget slik at de glepper hvertfall ikke. er ganske grovjenget stangen på de, jeg er hvertfall ikke redd for at de skal gå galt på disse har ikke hørt noen historier om at de har sviktet heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gissmo Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 ser jeg kan få kjøpt på e-bay. men kan jeg brukse sammes om på w211? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts