Håvard Bendiksen Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Jeg kom i skade for å kjøpe en slik nymotens bil. Her er noen bilder av den: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Hvordan føles det å være på "the winning team"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen M Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Grattis Håvard!! Funn av en bil!! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Gratulerer med flott bil. Ser meget bra ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Bendiksen Posted March 26, 2012 Author Share Posted March 26, 2012 Takker, gutter @Tom: Det føles bra, nå endelig skjønner jeg hvordan du må ha det som faktisk har 2 stk av denne modellen @Espen: Bilen er bra, men ikke perfekt. Du og jeg kommer til å snakkes veldig snart @Jørn: Takk for sist, altfor lenge siden nå Bilen er kjekk og grei, men ser mye finere ut på avstand enn nært på. Den har oppholdt seg en stund på Lillehammer og det ser ut til man strør minst like mye sand der som man strør salt her på vestlandet. Her må nok lakkes litt. Kan nevne at bilen ser ut til å være i meget god stand og jeg fant såpass lite rust på den at jeg tok sjansen på å kjøpe den. Det er faktisk MYE større forskjell mellom old trusty (w124) og denne her når det gjelder komfort, kjøreopplevelse og generelt inntrykk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Gratulerer med grom vogn! Ble enda finere med sommerdekk ser jeg. Tror dette er en av de bedre 210 i landet, både kosmetisk og teknisk. Fin under var den også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Bendiksen Posted March 28, 2012 Author Share Posted March 28, 2012 Godt å lese det innlegget, Sigurd, jeg gliser fortsatt når jeg kjører denne bilen, men er likevel noe betenkt pga av rust og steinsprut. Motivasjonen hjelper godt. Takk for hjelpen på lørdag forresten, ikke ofte jeg hilser på folk i lokallag innland på deres hjemmeområde Jeg har nå innsett at denne bilen trenger flere muskler i form av forsterkere og større høytalere for å produsere fyldig nok lyd for sjåfør og passasjerer. Jeg har tross alt sub-menneskelige egenskaper. Noen som har noen gode ideer? Vil helst ikke hive ut Commanden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Bendiksen Posted May 1, 2012 Author Share Posted May 1, 2012 Driver fortsatt og spekulerer på dette med lyden. Tror jeg kommer til å prøve å beholde Commanden men spe på med forsterkere og sub. Siden Command antakeligvis ikke har høyvolt signalutganger tenker jeg litt på en slik sak som selges av Bilradiospesialisten: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=869&katid=158&id= Noen som har noen erfaringer om slike produkter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinBo Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 hvordan løste du det? Beholdt du commanden og oppgraderte lyden eller? Lurer på om jeg skal innstalllere command i min 97 w210 eller gå for noe mer moderne. Har jo pre-facelift så får ikke knappene i ratt eller displayet i instrumentpanelet likevel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Bendiksen Posted June 25, 2013 Author Share Posted June 25, 2013 Kanskje på tide med en liten oppdatering her etter hvert. For å begynne med oppdatering på spørsmål i forrige post: Ja, jeg skaffet en Jbl MS-8 lydprosessor og installerte denne inni reservehjulet. Fikk på plass litt Dynamat i samme slengen. Hadde en liten Rockford-sub liggende som jeg koblet til Jbl'en og da kom det seg enda mer. og fikk akkurat plass til displayet i askebegeret. Man kan ikke se en milimeter kabel noe sted så bilen ser helt original ut, men lyden løftet seg mange hakk. Andre ting som er gjort: - skiftet en glødeplugg - full antirustbehandling (Tectyl) med grundig rengjøring inkludert oppdagelse av rust man ikke trodde var der og påfølgende sveising (som totalt kostet et ganske bra stereoanlegg eller 19" felger eller hva man nå måtte foretrekke - skiftet en bærekule bak (bilen begynte å knirke noe grusomt plutselig) - 14 dagers opphold hos Micropaint hvor alle kjøpesenterbulker og ymse steinsprut/riper/rust ble fikset (superbra resultat, disse karene kan sine saker) - sveiset på plass oppheng på bakre eksospotte - hjulstillingskontroll med bytte av styrestag - havari på girkasse (elplate + ventil måtte byttes, her røk det enda et stereoanlegg) - B-service og PKK (bilen ble godkjent uten anmerkninger på første forsøk, veldig fornøyd med det) - må nå bytte kalipper bak som har pådratt seg meget uheldig rust. Sikkert best å bytte begge bak når man først er igang. - skiftet kabelmatter i instrumenthus slik at alle 3 displayene lyser igjen Før: Etter: Skiftet forresten alle pærene i hele instrumenthuset også siden jeg ble så revet med. Resultatet ble superflott om jeg skal si det selv. Både kablematter og lyspærer kostet faktisk så lite at tollerne ikke så seg nødt til å bry seg da pakkene krysset grensen til Norge. Jeg har nå hatt denne bilen i 5 kvartal og den er den nyeste bilen jeg noensinne har hatt. Samtidig også den jeg har brukt desidert mest penger på å vedlikeholde. Håper det ikke er slik at jo nyere bilen er jo mer må man bruke på vedlikehold, for i så fall tør jeg ikke ha nyere bil enn denne. Gode gamle Trofast (w124) har i løpet av de 7 årene jeg har hatt den ikke kostet mer enn en brøkdel av det denne har gjort. Når det er sagt - dette er også den aller beste og mest behagelige bilen jeg har hatt. Jeg blir fortsatt glad av å sette meg inn og kjøre en tur og lar meg stadig forbause over hvor gjennomtenkt alt er og hvor utrolig stor plass det er både foran, i baksetet og ikke minst i bagasjerommet. Jeg kan hekte på hengeren og laste den med 1700 kg grus og bilen later ikke til å mene at det er noe særlig tungt å dra på. Med bilen full av familie og bagasje kan jeg suse forbi nær sagt hvem jeg vil på vei oppover mot toppen av fjellet og bremsene kan ikke engang sammenlignes med de på gamlebilen. Alt i alt er jeg kjempefornøyd selv om jeg har hatt utlegg det siste året som kan betegnes som 100% astronomiske i forhold til hva jeg har vært vant til å bruke på bil. Jeg hadde egentlig tenkt å hoppe over 210 og gå rett til 211, men jeg må si jeg er glad jeg valgte denne likevel. Forresten, om noen skulle være intressert har jeg massevis av bilder og info om bytting av disse kabelmattene. Har et ekstra sett liggende også om noen trenger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Dette blir bra! 210 er en kjempebra bil og ikke minst er det mye bil... :D Fikk ikke med meg at du hadde invistert i ny doning, men dette ser virkelig bra ut. Likte godt oppgraderingen i dashboardet... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.