Jump to content

Spørsmål i forbindelse med våt drøm om kjøp av CL

Guest Stein B Pedersen

Recommended Posts

Guest Stein B Pedersen

Hei.

Jeg har fått en vårlig kløe på en CL 500. Jeg har i dag en 2001 mod E 200 kompressor som jeg har overtatt etter far min. Litt om bilen jeg har: Bilen er mørk blå metalic ( står sort i vognkortet så den er mørk, Hehe) mørkt fint stoff interiør, ikke hagestolmønster, ergo riktig farge inni og uttapå. Bilen har garantert KM stand på 100.000, hadde gått 78.000 når jeg overtok den. Nye fjærer( riktig senk) f 4 nye sportsdempere (Auto trio) bukbeskytterplate, og to nye endeledd skal monteres.Foringer i forstilling er byttet, 18" sommer og 17" vinterhjul. takluke,automat. Bilen er en eleganse, men har avantgarde grill og nye klare hovedlamper 211 look. Oppgradert inni med blank ramme rundt girstang, sort og blank girkule ( 1000 kr!!!) blanke lufteventiler i dash + den over tunnel bak. Orginal dobbel koppholder, nye tekstilmatter med mercedes alulogo, hel orginal gardin i bakruta. Ingen tekst på koffertlokk. Bilen er meget godtntatt vare på, dører byttet på garanti, minimalt med rust. Jeg har vondt for å kvitte meg med denne bilen, men klør litt etter noe som broomer litt mer. I den forbindelse har jeg noen spørsmål ang CL 500. Hva er det som er drit påminnet bilen, hva koster det å forsikre den med 75 % bunus +++, er den dyr å serve/ dyre deler. Hvor mye bensin må man regne med på mila ( ikke hva man kan få den til å gå på, men realistisk med mye småkjøring) er det noen modeller som er bedre/ værre en noen andre av 98,99,2000 og 2002 mod? Noe man skal være spesielt obs på? Det blei mye dette her, men håper noen av dere entusiaster kan gi noen svar, eller ikke, så slipper jeg å bytte bil  :D

Guest Stein B Pedersen

Og ja! Jeg er medlem av MB entusiast, men det går visst litt tregt med registreringen, venter i spenning på giro, slik at jeg har bevis  :)

Guest Stein B Pedersen

Fikk høre at feks det å bytte eksosanlegg på denne bilen koster 45.000.- så jeg tror jeg slår det fra meg  :shock:

Hvis du er redd litt høye utgifter så skal du styre unna sånn bil. Dette er en dyr bil i utgangspunktet og den har dyre deler. Forbruk blandet vil sikkert ligge på 1,2 l/mila. ( hadde jeg på min SL500 med samme motor ) men det kan jo variere etter bruk og sjåfør. Regner ikke med at man kjøper sånn bil for å luske rundt  :) 

• 2 weeks later...