Guest Claus Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 - Bilen starter helt greit når kald. Går fint på tomgang og drar godt opp i turtall. - Når motoren er ganske varm (ca. 15 min. kjøring) begynner den å fuske på lavt turtall (< 1000 omdr.) og stopper hvis gir brått gass. Må "lirke" på gassen for å få opp i turtall. Motoren går fint på turtall over 1500 omdr. Etterhvert stopper den helt når lar den gå ned til tomgang eller gir raskt gass fra lavt turtall. - Etter dette er det umulig å få startet bilen de neste 30 - 40 min. - Deretter starter den greit og går helt fint, både ved lavt turtall og raskt pådrag. - Bilen kjøres ikke så mye og blir stående i en til to uker mellom kjøringer. Hvis bruker bilen oftere enn en gang i uka, oppstår ikke problemene. Kan noen tipse om årsak og løsning? Takk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Tar det såpass lang tid som 15 minutter, eller er det sånn ca. når motoren passerer 60C? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Claus Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Ja, i hvert fall 10 min. Temperaturmåleren viser 80-85 C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClausF Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Noen som har tips om hva problemet kan være? Har skiftet føler på svinghjul uten at det hjalp. (Jeg er samme person som Claus, kun nytt brukernavn(!)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten L Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Har du sett på fordelerlokk og rotor. Jeg hadde de samme problemene som du har på en 300E-24, jeg byttet fordelerlokk og rotor og har ikke hatt noe problemer på 2år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClausF Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Takk for tipset. Skal sjekke det. Men skjønner ikke hvorfor bilen må "hvile" 30-40 min. for deretter å gå som ei klokke! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten L Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 På min fant jeg ut at det måtte være fukt i fordelerlokket. Hvis jeg fikk kjørt bilen en halvtimes tid etter den begynte å fjuske ga fjuskinga seg, men det kom tilbake ved neste kaldstart etter 10 -15min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest niclas Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 sjekk under lmm om slangen sitter på plass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClausF Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Løsning funnet! Skiftet fordelerlokk og rotor. Takk til Smart Bil AS for å finne ut av mysteriet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClausF Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Takk også til Morten L og andre for tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.