Guest Stein B pedersen Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Jeg har en 210 E200 kompressor med knirk i forstillinga, foringer er bytta, så det er det ikke. Det høres ut som duer (kurr-kurr) når jeg vrir på rattet. For å beskrive lyd så godt det går vil jeg si at det høres ut som en gummilyd som går rundt, ratstamme i gummiforing eller lign, vanskelig å lokalisere, har hørt noe om ei plastforing som sitter litt oppe på rattstammen, har sjekka gummiforing ved torpedovegg (smurt denne godt) men like jævlig. Det som er litt rart er at lyden er nesten borte når det ikke er vekt på forstillinga, hadde skjønt det hvis det var foringer som var problemet, men finner det f... ikke ut av det. Noen 210 folk som veit hva dette er? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FrodeF Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Hallo.. hadde akkurat samme problemet på venstre siden foran på min w124, helt sikkert bærekula som begynner og gå føyken? eventuelt kan du gjøre som meg og kjøpe en tynn dyre sprøyte på apoteket (de er skarpe og syltynne) og fylle den med automat olje og spraye inn i pakningen på rundt bærekula, det gjorde jeg og har ikke hørt en lyd på et halv år.. lykke til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H-P Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Ermuligens dem foringen du har pirka på i rattstamme gjennomføringen. Vet ikke hvor enkel den er å få smørt opp, med noe som virker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gujoni Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Høres veldig ut som bærekule, ja. Hvis lyden blir borte når kulen er avlastet, er det der problemet ligger. Da skulle også lyden komme når gynger fronten opp og ned som om du tester demperne. Denne kulen skiftes ved litt skruing så jeg anbefaler ikke metoden med å sprøyte inn olje. Dette fjerne bare lyden, men ikke en eventuell slitasje. På 124 serien er det enda viktigere å skifte bærekulen ved ulyd siden bærekulen kan dras ut av sokkelen av bilens vekt hvis den blir nok slitt. Så det på en 190 en gang. Heldigvis skjedde det i et parkeringshus og ikke på motorveien siden bilen da går rett i bakken på den siden kulen ryker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stein B Pedersen Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Takk for svar / forslag. Jeg får gå litt djupere inn i problemstillinga når jeg skal skifte endeledd og dempere neste helg. Sprøytetrikset har jeg vært borti før, og det funker bra det, men ikke i dette tilfellet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Jeg har også en ulyd når jeg ratter på min W202. Det er styrings demperen som knirker på min. Har fortsatt ikke fått byttet den..... Kan det være dette på din også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts