Jump to content

Knirk i forstillinga på 210

Guest Stein B pedersen

Recommended Posts

Guest Stein B pedersen

Jeg har en 210 E200 kompressor med knirk i forstillinga, foringer er bytta, så det er det ikke. Det høres ut som duer (kurr-kurr) når jeg vrir på rattet. For å beskrive lyd så godt det går vil jeg si at det høres ut som en gummilyd som går rundt, ratstamme i gummiforing eller lign, vanskelig å lokalisere, har hørt noe om ei plastforing som sitter litt oppe på rattstammen, har sjekka gummiforing ved torpedovegg (smurt denne godt) men like jævlig. Det som er litt rart er at lyden er nesten borte når det ikke er vekt på forstillinga, hadde skjønt det hvis det var foringer som var problemet, men finner det f... ikke ut av det. Noen 210 folk som veit hva dette er?

Guest FrodeF

Hallo..  hadde akkurat samme problemet på venstre siden foran på min w124, helt sikkert bærekula som begynner og gå føyken? eventuelt kan du gjøre som meg og kjøpe en tynn dyre sprøyte på apoteket (de er skarpe og syltynne) og fylle den med automat olje og spraye inn i pakningen på rundt bærekula, det gjorde jeg og har ikke hørt en lyd på et halv år..

lykke til

Høres veldig ut som bærekule, ja. Hvis lyden blir borte når kulen er avlastet, er det der problemet ligger.

Da skulle også lyden komme når gynger fronten opp og ned som om du tester demperne. Denne kulen skiftes ved litt skruing

så jeg anbefaler ikke metoden med å sprøyte inn olje. Dette fjerne bare lyden, men ikke en eventuell slitasje.

På 124 serien er det enda viktigere å skifte bærekulen ved ulyd siden bærekulen kan dras ut av sokkelen av bilens vekt

hvis den blir nok slitt. Så det på en 190 en gang. Heldigvis skjedde det i et parkeringshus og ikke på motorveien siden

bilen da går rett i bakken på den siden kulen ryker.

Guest Stein B Pedersen

Takk for svar / forslag. Jeg får gå litt djupere inn i problemstillinga når jeg skal skifte endeledd og dempere neste helg. Sprøytetrikset har jeg vært borti før, og det funker bra det, men ikke i dette tilfellet :?