Jump to content

Frastjålet bil - fant den igjen selv! :-)

Stig H.

Recommended Posts

Fikk telefon fra verkstedet om at de hadde hatt innbrudd og to biler var stjålet (nøkkelkjørt) - deriblant min R171. Etter en mengde telefoner med forsikringsselskap og samtaler med politi, samt informasjon fra Bomringen i Bergen vurderte vi det slik at bilen(e) kanskje var i Fyllingsdalen, Laksevåg, Sotra eller Askøy... Vi begynte å leite i Fyllingsdalen i går ettermiddag, og rundt kl 21 fant vi den første. Politiet ble oppringing, og før de dukket opp fant jeg selv min egen bil like i nærheten! Hadde med meg reservenøkkel og trykket gjentatte ganger når jeg kjørte rundt på de ulike parkeringsplasser (og garasjeanlegg). Plutselig blinket det like ved, og der stod den - pent parkert. Begge bilene ser hele og pene ut, og Politiet rekvirerte tauing for å foreta teknisk undersøkelser. Er veldig imponert over innsatsen til forsikringsselskapet og velvillighet fra Politi som virkelig tok dette alvorlig. Det hører med til historien at ingen av eierne ønsket at bilene skulle forsvinne - dette er biler vi har lagt ned mye innsats i å få slik vi ønsker det. Og tyvene? Tja - kanskje vi finner de også... :-)

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/To-Mercedeser-stjalet-i-natt-2673805.html

Godt bilene kom til rette.

Hvordan fikk dere informasjon om områdene bilene kunne befinne seg i? Fikk dere den informasjonen fra bomselskapet?

Var det ikke interessant for politiet å spane på bilene en stund, i håp om at tyvene kom og hentet dem?

Vi vurderte det som mulig at bilene var i Fyllingsdals-området all den tid de var kjørt inn i Bomringen. Om de skulle ut av landet tenkte vi at de ikke ville bli kjørt denne veien. Og da har man ikke mye å tape på å kjøre rundt noen timer å lete... Denne gangen var det jo flaks. Politiet vurderte å spane, men antok nok at de var "satt bort" for en lengre periode i påvente på at de ikke skulle være så "hot" lengre. Og da var det nok ikke så interessant å spane i dagesvis.

Ulempen er at det nå må byttes nøkler og låser :-(